"Удосконалення техніки бігу на швидкість з низького та високого старту"

Про матеріал
Закріпити знання щодо вдосконалення бігу на швидкість з низького та високого старту завдання: 1.Оздоровча: - зміцнювати здоров'я учнів - опановувати умінням оцінювати рівень свого фізичного розвитку і вирішення завдань особистого фізичного вдосконалення.
Перегляд файлу

План –конспект уроку №

Тема: Удосконалення техніки  бігу на швидкість з низького та високого старту

Місце проведення: стадіон училища

Інвентар:

Дата:

Контингент:

Хто проводить:

Мета: Закріпити знання щодо вдосконалення бігу на швидкість з низького та високого старту

завдання:

1.Оздоровча:

- зміцнювати здоров'я учнів

- опановувати умінням оцінювати рівень свого фізичного розвитку і вирішення завдань особистого фізичного вдосконалення.

2. Освітня:

- удосконалювати техніку виконання загальнофізичних вправ

- розвивати фізичні якості (сили, витривалості, координації рухів)

- розвивати психофізичні якості (уява, увага, мислення, пам'ять слуховий аналізатор)

- закріплювати техніку виконання вправ;

3. Виховна:

- виховувати навички і звичку дисциплінованого поведінки: витримки, уваги

- виховувати активність, наполегливість, об'єктивність, увагу і взаємодопомога до товаришів, самоконтроль.

4. Біг на швидкість з низького старту

5. Біг на швидкість з високого старту

№ п/п

Частини уроку

Дозування

Організаційно – методичні вказівки

Час

Кількість повторень

Спосіб організації учнів

Методичні вказівки

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ

Підготовча частина

Шикування

Привітання

Повідомлення завдань уроку

Замір ЧСС

Стройові вправи

ЗРВ  на місці Додаток № 1

ЗРВ у русі Додаток № 2

Замір ЧСС

 

Виконання завдань.

Додаток № 3

Техніка безпеки при заняттях з легкої атлетики  додаток

 

Основна частина

-біг з низького старту по відрізках 15-20м з невеликим прискоренням

-біг з низького старту по дистанції 100м у середньому темпі

-техніка набігання та фінішування 20-30 метрів

 

 

 

-Біг на швидкість з низького старту відрізок 30м. Додаток № 4

-Біг на швидкість з високого старту відрізок 30м. Додаток № 5

Біг  з низького страту на 100м.  на результат

 

Заключна частина

1.Біг з чергуванням ходьби,відновлення дихання,замір ЧСС

2.Шикування

3.Підведення підсумків

4.Оцінювання

5.Домашнє завдання

 

13’

1’

1’

45’’

15’’

1,45’

2’

2’

15’’

 

 

4’

 

 

 

 

27’

3’

 

 

5’

 

5’

 

 

 

 

4’

 

4’

6’

 

 

 

5’

1’

 

 

20’’

1’

20’’

20’’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4 відрізки

 

 

 

3-4 відрізки

3-4 відрізки

 

Фронтально

 

 

 

 

 

Поточно

 

 

 

 

 

 

Поточно

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поточно

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фронтально

 

Звернути увагу на форму,самопочуття учнів

ЧСС 10-13уд.\10сек.

Звернути увагу на одночасність та синхронність виконання стройових вправ

Пояснити завдання

ЧСС 18-22уд.\10сек.

Див.додатки

 Команди виконуються чітким голосом.

Навантаження 70 - 80%

 

 

Звернути увагу на техніку виконання низького та високого старту

50% зусилля

 

 

 

Фініш з лінією фінішування,після фінішу пробігти декілька метрів ,уповільнюючи темп

 

Див.додатки

 

Біг з низького старту з максимальним зусиллям

ЧСС 25-30 уд.\10 сек.

 

 

 

Біг у середньому темпі,переходячи на ходьбу,слідкувати за диханням

ЧСС 16-18 уд.\10 сек.

Вказати на недоліки.

Біг з прискоренням по відрізках.

 

 

Додаток №1

Комплекс ЗРВ на місці

1. Розминка шийного відділу:

Нахили голови. Ноги на ширині плечей, руки на поясі. Робимо нахили голови вліво, вправо, назад, вперед. У кожну сторону по п'ять разів.

Обертання шиї: Ноги на ширині плечей, руки на поясі, починаємо робити кругові обертання шиї за годинниковою стрілкою і навпаки, в кожну сторону по 10 разів.

2. Розминка грудного відділу:

Кругові обертання руками. Ноги на ширині плечей, руки на поясі. Починаємо робити кругові рухи вперед і назад по 10 разів в кожну сторону.

Обертання плечового суглоба. Ноги на ширині плечей, руки зігнуті в ліктях, пальці торкаються плечей. Робимо кругові рухи плечовим суглобом по 10 разів вперед і 10 разів назад.

Нахили тулуба в право і в ліво. Ноги на ширині плечей, Ліва рука на поясі, права піднята вгору, робимо нахили в ліво 3 - 5 разів, випростуємося, міняємо положення рук, ліва рука піднята вгору, права на поясі, робимо нахили 3 - 5 разів на право.

3. Розминаємо поперековий відділ:

Нахили вперед. Ноги на ширині плечей, руки піднімаємо вгору (тягнемося якомога вище), далі робимо нахили вперед, пальцями намагаємося дістати до підлоги, головою доторкнутися до колін. Краще буде, якщо ви в цій вправі дістанете до підлоги долонями. Потім розгинається і якомога вище тягнемо руки вгору.

Млин. Ноги розводимо трохи ширше плечей, нагинаємося вперед, коліна не згинаємо, спину тримаємо прямо, погляд тримаємо прямо. Правою рукою тягнемося до лівого носка, ліву руку відводимо вгору. Потім навпаки, лівою рукою тягнемося до правого носка, праву руку відводимо вгору. Вправа виконуємо 15 разів.

4. Розминаємо тазостегновий суглоб:

Обертання стегнами. Ноги поставити на ширині плечей. Руки на пояс. Голову тримаємо прямо, не нахиляючи вперед. Починаємо обертати стегнами за годинниковою стрілкою 10 разів і проти годинникової стрілки 10 разів.

5. Розминка колінних суглобів:

Обертання колінних суглобів: Ноги на ширині плечей, злегка зігнуті в колінах. Долоні рук знаходяться на колінах. Робимо кругові рухи колінними суглобами за годинниковою стрілкою 10 разів і проти годинникової стрілки 10 разів.

6. Розминаємо голеностоп:

Ноги на ширині плечей. Руки знаходяться на поясі. Ставимо ногу на носок і починаємо обертати гомілковостопним суглобом за годинниковою стрілкою 10 разів і 10 разів проти годинникової стрілки. Виконуємо те ж саме, тільки на іншій нозі.

 

Додаток №2

Комплекс ЗРВ в русі

1. Ходьба на носках - 1 коло

2. Пересування приставними кроками боком (правим, лівим) - 2 кола

3. Випади вперед по черзі на праву і ліву ногу - 1 коло

4. Біг, «викидаючи» прямі ноги вперед - 1 коло

5. Біг спиною вперед - 1 коло

6. Кругові рухи руками вперед і назад по рахунку 1-4

7. Біг з високим підніманням стегна - 1 коло

8. Біг з захльостує рухом гомілки назад - 1 коло

9. Пересування боком (правим, лівим) схресними кроками ( «лезгинка»): наприклад, при пересуванні правим боком ліву ногу ставте поперемінно схресно то спереду, то ззаду правої. Права нога тільки переставляється вправо - 2 кола

 

 

 

 

Додаток № 3

 

 

1. Індекс (проба) Ромберга

Координаційна функція нервової системи визначається за допомогою Індексу (проби) М.Є. Ромберга.

Пробу Ромберга часто використовують при визначенні функціонального стану вестибулярного аналізатора.

Учень стоїть так, щоб ноги його були на одній лінії, при цьому п'ята однієї ноги торкається носка іншої, очі закриті, руки витягнуті вперед, пальці трохи розведені. Час стійкості визначається до втрати рівноваги. Тремтіння пальців рук, похитування, а тим більше швидка втрата рівноваги вказують на порушення координації і, виходячи з цього, зупиняється секундомір.

Координаційну пробу Ромберга слід застосовувати до і після занять. Зменшення часу виконання проби Ромберга може спостерігатися при втоми, перенапруження, перетренованості, в період захворювань, а також при тривалих перервах в заняттях фізкультурою.

2. Індекс Руф'є

Характеризує  реакції серцево-судинної системи на стандартне фізичне навантаження. Проба виконується наступним чином: в положенні сидячи у обстежуваного підраховується пульс за 15 сек. (Р1), потім обстежуваний виконує за 45 сек. 30 глибоких присідань, руки вперед. Після виконання в положенні сидячи, підраховується пульс за перші 15 сек. відпочинку (Р2) після 45 сек. відпочинку підраховується пульс (Р3) за 15 сек. Оцінка реакції серцево-судинної системи на фізичне навантаження у дітей здійснюється по  таблиці (А.А.Гусева)

Індекс Руф'є = 4 • (Р1 + Р2 + Р3) - 200: 10

де Р1 - пульс за 15 сек. в спокої, Р2 - пульс перші 15 сек. відразу після навантаження, Р3 - пульс за останні 15 сек. першої хвилини відновлення.

Результат

ІНДЕКС РУФ’Є

15-18 років

13-14 років

11-12 років

9-10 років

(3-4 клас)

7-8 років

(1-2 клас)

Погано

15 та більше

16,5 та більше

18 та більше

19,5 та більше

21 та більше

Слабо

11-15

12,5-16,5

14-18

15,5-19,5

17-21

Задовільно

6-10

7,5-11,4

9-13

10,5-14,5

12-16

Добре

0,5-5

2-6,5

3,5-8

5-9,5

6,5-11

Відмінно

до 0,5

до 1,5

до 3

до 4,5

до 6

 

ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ЗАНЯТЬ З ЛЕГКОЇ АТЛЕТИКИ

 

1 Загальні вимоги безпеки

1.1 До занять легкою атлетикою допускаються діти дошкільного віку та учні з 1-го класу, які пройшли інструктаж з охорони праці, медичний огляд і не мають протипоказань за станом здоров'я.

1.2 При проведенні занять з легкої атлетики дотримуватися правил поведінки, розклад навчальних занять, встановлені режими занять і відпочинку.

1.3 При проведенні занять з легкої атлетики можливий вплив на учнів наступних небезпечних факторів:

- травми при падінні на слизькому ґрунті або твердому покритті;

- травми при знаходженні в зоні кидка під час занять з метання;

- виконання вправ без розминки.

1.4 При проведенні занять з легкої атлетики повинна бути Медична аптечка, з набором необхідних медикаментів і перев'язувальних засобів для надання першої допомоги при травмах.

1.5 При нещасних випадках потерпілий або очевидець нещасного випадку зобов'язаний негайно повідомити вчителю (викладачеві, вихователю ), який повідомляє про це адміністрацію установи. При несправності  спортивного інвентарю припинити заняття і повідомити про це вчителеві (викладачеві, вихователю).

1.6 У процесі занять учні повинні дотримуватися порядку проведення навчальних занять і правил особистої гігієни.

1.7 Ті, що навчаються, які допустили невиконання або порушення інструкції з охорони праці, притягуються до відповідальності і зі всіма учнями  проводиться позаплановий інструктаж з охорони праці.

 

2 Вимоги безпеки перед початком занять

2.1 Одягти спортивний костюм і спортивне взуття з неслизькою підошвою.

2.2 Ретельно розпушити пісок в стрибкової ямі - місці приземлення, перевірити відсутність в піску сторонніх предметів.

2.3 Протерти насухо спортивні снаряди для метання (диск, ядро, гранату та т.п.).

2.4 Провести розминку.

2.5 Забороняється приступати до занять безпосередньо після прийому їжі.

2.6 Забороняється приступати до занять легкою атлетикою при незагоєних травмах і загальне недомагання.

 

3 Вимоги безпеки під час занять

Учні повинні:

3.1 При груповому старті на короткі дистанції бігти тільки по своїй доріжці. Доріжка повинна продовжуватися не менше ніж на 15 м за фінішну позначку.

3.2 Щоб уникнути зіткнень виключити різкі зупинки

3.3 Перед виконанням вправ по метанню подивитися, чи немає людей в секторі метання.

3.4 При виконанні вправі потоком (один за іншим) дотримуватися достатні інтервали, щоб не було зіткнень.

3.5 Використовувати спортивне обладнання та інвентар тільки з дозволу і під керівництвом працівника, який проводить заняття.

Учням забороняється:

3.6 Виконувати вправи з використанням несправних спортивних снарядів;

3.7 Стояти праворуч від мече, перебувати в зоні кидка, ходити за снарядами для метання без дозволу працівника, який проводить заняття з легкої атлетики;

3.8 Подавати снаряд для метання один одному кидком;

3.9 Проводити метання без дозволу працівника, який проводить заняття;

3.10 Виконувати метання снарядів з вологими долонями;

3.11 Виконувати стрибки на нерівному, пухкому і слизькому ґрунті, приземлятися при стрибках на руки;

3.12 Самостійно здійснювати перехід до виконання іншого легкоатлетичного вправи;

3.13 Виконувати будь-які дії без дозволу працівника, який проводить заняття;

3.14 Використовувати спортивне обладнання та інвентар не за прямим призначенням;

3.15 Виконувати самостійно розбирання, складання та ремонт спортивних снарядів.

 

4 Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

4.1 При поганому самопочутті, виникненні болів в суглобах, м'язах, появі почервоніння шкіри , припинити заняття і повідомити про вчителю (викладачеві).

4.2 При отриманні травми негайно надати першу допомогу потерпілому, повідомити про це адміністрацію установи, при необхідності відправити потерпілого до найближчої лікувальної установи.

 

5 Вимоги безпеки після закінчення занять

5.1 Прибрати у відведене місце для зберігання спортивний інвентар.

5.2 Зняти спортивний костюм і спортивне взуття.

5.3 Прийняти душ або ретельно вимити обличчя і руки з милом.

5.4 При виявленні несправності спортивного обладнання, а при заняттях в залі, крім того, при виявленні несправності системи вентиляції, роботи сантехнічних систем, порушення цілісності вікон проінформувати про це працівника, який проводить заняття з легкої атлетики.

 

Додаток №4

БІГ НА КОРОТКІ ДИСТАНЦІЇ

низький старт

 

За командою «На старт!»:

• підійти до колодок і встати за ними;

• нахилитися вперед і поставити руки на доріжку за колодками;

• поштовхову (найсильнішу) ногу поставити на передню колодку, більш слабку ногу поставити на задню колодку;

• опустити коліно позад іншої ноги на доріжку;

• поставити руки до лінії старту;

• чотири пальці з'єднані разом і звернені назовні;

• великі пальці звернені назовні;

• руки розставлені на ширину плечей;

• плечі над стартовою лінією;

• вага тіла розподіляється рівномірно між точками опори;

• голова тримається вільно;

• погляд спрямований вперед-вниз приблизно на 1,5-2 м від лінії старту.

Виконання команди «На старт!»

За командою «Увага!»:

• коліно стоїть позаду ноги відривається від ґрунту;

• таз піднімається вище плечей;

• колінний суглоб передньої ноги утворює майже прямий кут;

• спина злегка піднята;

• голова опущена, як при команді «На старт!»;

• тяжкість тіла перенесена на руки.

 

 

 

 

Виконання команди «Увага!»

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 5

 

 

Техніка бігу з високого старту

Техніка виконання команди «На старт!»:

• найсильнішу ногу поставити впритул до стартової лінії;

• трохи повернути носок всередину;

• інша нога на 1,5-2 стопи ззаду;

• тяжкість тіла рівномірно розподіляється на обидві ноги;

• тулуб випрямлений;

• руки вільно опущені.

Техніка виконання команди «Увага!»:

• нахилити тулуб вперед під кутом 45 °;

• тяжкість тіла перенести на сильну ногу.

hello_html_m10ac4c0c.jpg

 

 

 

 

 

Техніка виконання команди «Марш!»:

• бігун різко кидається вперед;

• через 5-6 кроків приймається вертикальне положення тіла.

 Положення тулуба, робота рук

Тулуб бігунів займає більш вертикальне положення, що забезпечує велику рухливість ніг. Проте бігун не повинен високо піднімати гомілку, робота рук менш інтенсивна. У міру подовження дистанції бігу, довжина кроку стає коротшою.

Постановка ступні на ґрунт

Ступня на ґрунт ставиться так, щоб при торканні ґрунту п'ята знаходилася майже перпендикулярно під коліном. Постановка ступні на ґрунт залежить від швидкості бігу і довжини кроку. У бігу на середні дистанції нога ставиться спочатку зовнішнім краєм передньої частини ступні, а потім торкається всією ступнею. У міру подовження дистанції бігун ставить ногу на ґрунт плоскіше. Перекочування з п'яти на носок не доцільне.

docx
Додано
4 червня 2020
Переглядів
2736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку