Розробка стем-уроку з фізичної культури 5 клас
Тема: Футбол. Ведення м'яча на швидкість
Завдання: Освітнє: Навчати техніці ведення м'яча на швидкість з маневруванням; Удосконалювати порядок виконання зупинок м'яча у різний спосіб; Поглиблювати взаємозв’язок фізичної культури з іншими предметами природничо – математичного напрямку
Оздоровче: Формувати правильну поставу; розвивати силу рук, ніг, черевного пресу; розвивати швидкість реакції, витривалість та координацію рухів
Виховне: Виховання звички постійних занять фізичними вправами, активності, самостійності, впевненості у своїх силах; виховувати відчуття колективізму, взаємодопомоги, відповідальності за виконане завдання
Тип уроку: навчально-тренувальний стем-урок
Міжпредметний зв’язок: математика, хімія
Клас: 5
Інвентар: футбольні м’ячі, фішки, свисток, секундомір
Місце проведення: спортивна зала
№ |
Зміст уроку |
Дозу вання |
Організаційно-методичні вказівки |
1 |
Організаційна частина Шикування в шеренгу. Привітання Повідомлення теми та завдань уроку
Вимірювання ЧСС
Інструктаж з безпеки життєдіяльності |
2 хв 1 хв
30 сек
30 сек |
Шикування за зростом. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та самопочуття Вимірювання за 10 сек. Норма ЧСС складатиме 60 – 80 уд/хв |
2 |
Підготовча частина Ходьба: на носках, на п’ятах, на зовнішній та внутрішній стороні стопи; з перекатом з п’ятки на носок; у напівприсяді; в повному присяді |
10 хв 2 хв |
Дотримання, дистанції та правильної постави під час ходьби. Стежити за ритмічним диханням |
|
Біг:
|
2 хв |
Дотримання дистанції та правильної постави під час бігу. Стежити за ритмічним диханням Один за одним в колоні Дивитися в сторону руху Стрибки виконуються за сигналом Прискорення виконуються за сигналом |
|
Загальнорозвивальні вправи в русі
|
2 хв |
Дотримання дистанції, правильності виконання вправ, дотримання постави |
|
Загальнорозвивальні вправи на місці
Вимірювання ЧСС |
4 хв
8 р
12 р
12 р
8-10р 2х10р
30 сек |
Стежити за правильністю виконання вправ та положенням рук біля грудей Поперемінно лівою, потім правою ногами
Руки перед собою Слідкувати за дотриманням постави За 10 сек. норма ЧСС до 20-25 уд |
3 |
Основна частина Рухлива гра «Броунівський рух» Учні за командою «Веселий атом» у довільному порядку пересуваються по майданчику. За командою «Молекула» учні об’єднуються в групи і пересуваються за лідером обумовленим способом Естафета «Виклик номерів» Усі гравці діляться на дві команди і шикуються в колону по одному. Учні кожної команди розраховуються за порядковими номерами. Потім учитель викликає номер на свій розсуд. Гравці, у яких цей номер, біжать по дистанції, вибігаючи зі строю Естафета «Математичний виклик номерів» Проводиться за правилами попередньої естафети, учні оббігають фішки з м’ячем «змійкою», тільки замість виклику номерів учитель оголошує математичне завдання, відповідь на яке і є номером учасника, котрий бігтиме по дистанції Наприклад: 4+3=7; 5-1=4; і т.д. Навчальна гра |
28 хв 3 хв
3 хв
3 хв |
Не перетинати маршрути руху інших учасників, не зіштовхуватись. Кількість «атомів» обумовлюється
Учасник, який першим завершить біг по дистанції, принесе своїй команді бал. Команда, яка набере більшу кількість балів, переможе у цій естафеті.
Команда, яка набере більше балів, переможе у цій естафеті
З розрахунку часу по 5 хв на гру кожної команди |
4 |
Заключна частина Вправи на відновлення дихання у русі. Шикування в одну лінію. Вимірювання ЧСС та оцінка самопочуття. Підведення підсумків уроку
Домашнє завдання: Виконати піднімання тулуба в сід: І гр – 2 х 20; ІІ гр – 2 х 15 |
5 хв 1 хв
1 хв 1 хв
1 хв
1 хв |
Фронтально водночас
Шикування за зростом У нормі ЧСС 100-120 уд/хв. Відмітити кращих учнів, вказати на недоліки. Завдання додому дозувати та диференціювати за статтю і групою здоров’я |