№
Дата проведення:
Клас: 5 – Б
Тема уроку: Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Кидки м'яча у кошик з 6 точок обома руками від грудей. Навчальна гра
Мета уроку:
1. Навчити дітей свідомо ставитись о свого власного здоров’я.
2. Розвивати швидкість реакції, координаційні здібності, морально-вольові якості та формувати правильну поставу .
3. Виховувати стійкий інтерес до занять фізичною культурою, почуття колективізму, взаємовиручки.
Місце проведення: класна кімната.
Матеріально-технічне оснащення: свисток.
Тип уроку: комбінований.
Перебіг уроку
№ |
Приватні задачі |
Частини і зміст |
Дозування |
Педагогічні прийоми |
|
п/п |
|
уроку |
|
організації |
методики |
|
|
|
|
|
|
1. Підготовча частина 15 хв. |
|||||
1.1 |
Організувати клас до проведення уроку |
Вишикувати групу в шеренгу, рапорт чергового, привітання, повідомлення завдань уроку. Інструктаж з техніки безпеки на уроці. |
2ʹ
|
Фронтальний метод |
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів. |
1.2 |
Розвивати еластичність м`язів стопи |
- ходьба на п`ятках - ходьба на носках
- ходьба на зовнішній частині стопи - ходьба на внутрішній частині стопи - ходьба перекатом з п`ятки на носок |
15ʹʹ 15ʹʹ
15ʹʹ
15ʹʹ
15ʹʹ |
Фронтальний метод Потоко-прохідний спосіб |
Спина пряма, руки на поясі Спина пряма, руки за головою Спина пряма, руки в сторони Спина пряма, руки в сторони Спина пряма, руки на поясі
|
1.3 |
Підготувати дихальну систему та стабілізувати тонус м`язів ніг. |
- звичайний біг - біг з високим підніманням стегна - біг із згинанням гомілки назад - біг з виносом прямих ніг назад - біг з виносом прямих ніг вперед - біг приставним кроком(правим, лівим боком) |
20ʹʹ 10ʹʹ
10ʹʹ
10ʹʹ
10ʹʹ
10ʹʹ |
Фронтальний метод Потоко-прохідний спосіб |
Дистанція два кроки Спина пряма, руки працюють в здовж тулуба Тіло нахилене вперед, руки працюють в здовж тулуба Тіло нахилене вперед, ноги тримати прямі Тіло нахилене назад, ноги тримати прямі Спина пряма, руки на поясі |
1.4 |
Підготувати клас до проведення ЗРВ |
Перешикувати клас |
30ʹʹ |
Фронтальний метод На перший-третій розподілись! Перші номери-на місці; другі номери-два кроки вперед; треті номери-три кроки вперед. Кроком руш! |
Виконувати за командою вчителя, стежити за правильним виконанням. |
1.5 |
Розвивати рухливість шийного відділу хребта. |
1. В.П. – стійка ноги нарізно, руки на поясі. 1-4 – колові оберти головою вліво, 5-8 – вправо. |
4р.(1ʹ) |
Фронтальний метод |
Спину тримати рівно виконувати з максимальною амплітудою. |
1.6 |
Розвивати еластичність м`язів верхнього плечового поясу. |
2. В.П. – стійка ноги нарізно, права вгорі, пальці зігнуті в кулак. 1-2 – права вгорі, 3-4 – зміна положення рук. |
4р.(1ʹ) |
Фронтальний метод |
Руки тримати прямі, виконувати максимальні ривки руками. |
1.7 |
Розвивати еластичність м`язів верхнього плечового поясу. |
3. В.П. – стійка ноги нарізно, руки в сторони 1-4 – колові оберти в ліктьових суглобах в середину 5-8 – колові оберти в ліктьових суглобах на зовні |
4р.(1ʹ) |
Фронтальний метод |
Звернути увагу на амплітуду виконання, спину тримати рівно, лікті тримати на рівні плечей. |
1.8 |
Розвивати еластичність м`язів верхнього плечового поясу. |
4. В.П. – стійка ноги нарізно, руки вперед, долонями до низу. Колові оберти руками 1-4 – вперед, 5-8 – назад. |
4р.(1ʹ) |
Фронтальний метод |
Звернути увагу на амплітуду виконання, руки в ліктьових суглобах не згинати. |
1.9 |
Розвивати еластичність м`язів тулуба |
5. В.П. – стійка ноги нарізно, руки на поясі 1 – нахил тулуба вперед, 2 – назад, 3 – в ліво, 4 – в право. |
4р.(1ʹ) |
Фронтальний метод |
Робити нахили з максимальною амплітудою ноги в колінах не згинати. |
1.10 |
Розвивати еластичність м`язів тулуба |
6. В.П. – стійка ноги нарізно, руки на поясі 1-нахил тулуба вперед вліво, руки вперед 2-нахил тулуба вперед 3-нахил тулуба вперед вправо 4-В.П. |
4р.(1ʹ) |
Фронтальний метод |
Робити як найбільші нахили, руки тримати рівно, коліна не згинаємо. |
1.11 |
Розвивати силу м`язів ніг |
7. В.П. – випад на праву ліва позаду, руки на колінах 1-2 – покачування на правій 3-4 – зміна положення ніг |
4р.(1ʹ) |
Фронтальний метод |
Покачування виконувати пружні, нога позаду пряма. |
1.12 |
Розвивати силу м`язів ніг |
8. В.П. – основна стийка, руки на поясі 1-4 – стрибки на правій нозі 4-8 – стрибки на лівій нозі 9-12 – стрибки на обох ногах |
4р.(1ʹ) |
Фронтальний метод |
Спину тримати рівно. |
1.13 |
Підготувати клас до основної частини. |
Виконати зворотне перешикування з шеренги по три в шеренгу по одному. Перешикування з шеренги по одному в шеренгу по три. |
1.30ʹʹ |
Другі-треті номери кругом , на свої місця кроком руш! |
Виконувати правильно по розрахунку |
|
|||||
2. Основна частина 25 хв. |
|||||
2.1 |
|
Кидки м'яча у кошик з 6 точок обома руками від грудей |
15ʹ |
Оцінка техніки виконання кидка м’яча двома руками від грудей Учень виконує 3 кидки м’яча двома руками від грудей з 1,5м з правої і 3 з лівої сторони від кошика. Партнер подає м’яч. Проводиться спостереження за технікою виконання кидка. Можливі помилки під час виконання тесту: • м’яч випускається зігнутими руками; • відсутній завершальний рух кистями; • кидок виконується на прямих ногах; Учень повинен виконати 5 кидків з правого боку від щита 5 з лівого і 5 кидків попереду від щита (відстань — 1,5м). Оцінювання проводиться за кількістю влучних кидків. На наступних заняттях повторюють засвоєнні вправи та ускладнюють їх (збільшують відстань до кошика, використовують пасивних, а пізніше активних захисників, далі переходять до вивчення кидка двома руками від грудей в русі (стрибку, після подвійного кроку)). Кидок удосконалюють у поєднанні з іншими прийомами гри в баскетбол (під час вивчення кидка з подвійного кроку, вико нання тактичних комбінацій, під час різноманітних рухливих ігор та естафет), а також у поєднанні з іншими розділами навчальної програми. Для ефективного засвоєння будь-якого прийому гри слід ретельно підібрати засоби для самостійної роботи. Для успішного засвоєння кидка м’яча двома руками від грудей рекомендуємо такі засоби: • Згинання-розгинання рук в упорі лежачи. • Згинання-розгинання рук в упорі лежачи позаду. • Вис на зігнутих руках. • Вистрибування з повного присіду. • Передачі баскетбольним м’ячем в присіді (відстані 3м). • Стрибки в довжину з місяця. • Передачі з ВП сидячи. • Штовхання набивного м’яча двома руками з положення сидячи. • Передачі набивним м’ячем вгору. • Передача м’яча двома руками від грудей в парах , трійках з високою траєкторією. • Імітація техніки виконання кидка двома руками від грудей.
|
|
2.2 |
|
Ведення м’яча з протидією суперника |
10ʹ |
Обведення зі зміною швидкості. До несподіваних змін швидкості ведення м'яча вдаються для того, щоб відірватися від захисника. Швидкість ведення залежить насамперед від висоти відскоку м'яча від майданчика і кута, під яким він направляється до майданчику. Чим вищий стрибок і менший кут (в раціональних межах), тим більше швидкість просування. При відскоку, низькому і близькому до вертикального, ведення сповільнюється і може взагалі виконуватися на місці. Лінії зі зміною напряму. Її використовують головним чином для обведення суперника і проходів для атаки кільця. Змінюють напрямок таким чином: кисть накладають на різні точки бічній поверхні м'яча і випрямляють руку в потрібному напрямку. Використовують також обвідку із зміною висоти відскоку і з поворотами і переводами м'яча.
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Заключна частина 5 хв. |
|||||
3.1 |
Підготувати клас до закінчення уроку. |
|
2ʹ
1ʹ
1ʹ 1ʹ |
Фронтальний метод
Фронтальний метод
Фронтальний метод
Фронтальний метод
|
Ходьба з відновленням дихання. “В одну шеренгу ставай!”
Виділити активних і не активних учнів. Повторити правила гри. Виконувати ранкову гімнастику.
|
1