Презентація "Поняття"

Про матеріал
Розроблено за підручником МОКРОГУЗ Олександр Петрович ЄРМОЛЕНКО Алла Олександрівна ВСТУП ДО ІСТОРІЇ УКРАЇНИ ТА ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Поняття — називання об'єкта через розкриття його істотних ознак.

Номер слайду 2

Істотними є такі ознаки, без знання яких неможливо сформувати думку про об’єкт (предмет, явище чи процес). Саме на основі істотних ознак розкривають зміст поняття, тобто здійснюють його визначення. Для цього необхідно детально дослідити об’єкт, якого воно стосується.

Номер слайду 3

Поняття «країна» має багато визначень. Ось кілька з них, узяті з різних джерел: Країна — територія, що становить єдність із погляду історії, природних умов, населення тощо (Словник української мови). Країна — територія, яка має певні кордони, державний суверенітет (Юридична енциклопедія). Країна — територія з визначеними кордонами й населенням, що являє собою єдине ціле з погляду історії, культури, нації та в політико-географічному відношенні може бути незалежною або залежною (Вікіпедія).

Номер слайду 4

Поняття «країна» означає, що це — територія зі схожими природними умовами, яка має кордони, на якій може функціонувати єдина грошова система, на якій населення має спільну історію і культуру, яка може мати столицю та офіційні символи. Поняття допомагають висловлювати думку зрозуміло й точно.

Номер слайду 5

Терміни Серед понять є такі, що стосуються конкретної науки чи сфери діяльності, тому їхнє значення розуміють не всі. Таких слів, словосполучень багато в мові людей різних професій, наприклад істориків. Трипільська культура — це археологічна культура часів енеоліту. Її назва походить від назви села Трипілля, що на Київщині. Вона є однією з основних землеробських культур мідно-кам’яної доби на території України. Археологічні розкопки на Київщині наприкінці XIX ст. очолив Вікентій Хвойка. Мальована кераміка визначила її особливий характер і відмінність від інших культур цього періоду.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Енеоліт, мідна доба (від лат. aeneus — мідний і грец. λίθος — камінь) — назва перехідного часу від неоліту до бронзової доби, яку застосовують археологи в звʼязку з появою й поширенням у той час виробів із міді. МІДНО-КАМ'ЯНИЙ ВІК, уживаніше – енеоліт (від лат. aeneus – мідний – і грец. λίϑος – камінь), рідше – халколіт (від грец. χαλκός – мідь – і λίϑος – камінь), мідний вік – самостійна й важлива доба праісторії, пов'язана з освоєнням людством першого металу – міді (6–4 тис. до н. е.). М.-к.в., за критеріями археологічної періодизації, – доба впровадження та широкого використання мідних виробів, що спричиняло деградацію кременевої індустрії, збіднення номенклатури кам'яних знарядь. Знайомство з самородною міддю відбулося ще раніше (9–7 тис. до н. е.) на Бл. Сході. Хво́йка Віке́нтій В'ячесла́вович (чеськ. Čeněk Chvojka; 9 [21] лютого 1850, Семин, Королівство Богемія, Австрійська імперія — 20 жовтня [2 листопада] 1914, Київ, Київська губернія, Російська імперія) — український археолог, педагог чеського походження. Досліджував Трипільську та Зарубинецьку культуру. Вироби з глини найрізноманітніших форм, призначень і орнаментів – це головна візитка Трипільської культури, яку часто називають ще «культурою мальованої кераміки». Гончарні вироби трипільців умовно можна поділити на два ґатунки – одні досить грубі і прості, а інші – з прекрасно виробленої глини, з тонкими стінками, добре випалені і просто вражаючої досконалості.

Номер слайду 8

Термін — слово або словосполучення, яке виражає одне значення. Термін теж є поняттям, тільки таким, що стосується однієї істотної ознаки об’єкта. Наприклад, «історія» у значенні «наука, що досліджує минуле» — поняття, а словосполучення «історія архітектури», «історія музики» — терміни. Кожна сфера має свої терміни. Історики застосовують історичні терміни, літературознавці — літературознавчі, хіміки — хімічні тощо.

Номер слайду 9

Із наведених на малюнку на с. 48 прикладів обери терміни, які стосуються минулого та історії, і слова, які не є історичними термінами. Чому ти так вважаєш? Де можна знайти пояснення незрозумілих термінів?

Номер слайду 10

З хмаринки слів обери терміни, які стосуються минулого та історії, і слова, які не є історичними термінами. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Історичні терміни. Слова Полюддя. Одяг ….…..….…..….….

Номер слайду 11

Як працювати з поняттями?Для того щоб привернути увагу до конкретного поняття, його виокремлюють у тексті іншим шрифтом. За потреби уточнити його зміст необхідно звернутися до словника чи енциклопедії. Щоб запам’ятати поняття, потрібно добре уявити об’єкт, який воно позначає, і якомога частіше його застосовувати в усній та письмовій мові. Людині важливо і самій уміти формулювати визначення понять. Правильному визначенню, тлумаченню та застосуванню понять і термінів допомагають знання логіки та навички логічного мислення.

Номер слайду 12

ПАМ’ЯТКА«Як сформулювати визначення нового поняття»

Номер слайду 13

Визначення поняття «волонтер» за поданими джерелами

Номер слайду 14

Уривки зі статті«Українське волонтерство — явище унікальне. Йому завдячуємо суверенітетом» ... Волонтер діє за покликом душі, з відчуття потреби реалізувати свою громадянську позицію (саме такі люди формують суспільну свідомість). Діяльність волонтерів безкорислива, неприбуткова. Вони не отримують ні зарплати, ні жодної матеріальної вигоди, все роблять безкоштовно. І єдина їхня нагорода — визнання громади, що може трансформуватись в обрання на різні державні посади чи висування на нагородження медалями та орденами. І нарешті, волонтерська робота має суспільно важливий характер, тобто спрямовується на розв’язання проблеми, що турбує багатьох громадян і з певних причин не може бути повністю подолана зусиллями держави...«Волонтерство — все, що потрібно знати». За даними UN Volunteers (підрозділ ООН, присвячений волонтерству та волонтерській діяльності), приблизно кожен сьомий землянин є волонтером — таких майже мільярд (970 млн, якщо бути точнішими). В Україні близько 12 відсотків населення долучається до волонтерського руху, і ця цифра потроху зростає. Допомагати можна безліччю способів:1. Конкретними справами.2. Власними навичками та знаннями. 3. Навчанням та менторством.4. Збором коштів, ресурсів, поширенням інформації. Найголовніше — не ставити собі обмежень. Будь-яка допомога важлива, тому варто робити те, що ви можете і хочете саме зараз, не чекаючи кращого часу чи ідеальних можливостей.

Номер слайду 15

Д.з. Опрацювати § 7. Поняття. Створи і запиши своє визначення поняття «волонтер»Яке поняття можна визначити за такими ознаками: «приміщення, будівля», «здійснюється навчання», «колективи учнів і учениць», «педагоги», «тривалий процес. Чому один термін може мати різні значення? Наведи приклади термінів (2-3) які мають різне значення. Порівняй поняття «країна» і «держава». Назви їхні спільні й відмінні ознаки. Порівняй визначення слова «країна», подані в тексті й на малюнку.

Номер слайду 16

pptx
Додано
13 листопада 2022
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку