Інтегрований урок з фізичної культури та основами здоров'я. Для учнів 6-го класу.
Мета уроку: Навчити техніці ведення м'яча в баскетболі та об'єднати вміння та навики учнів у спортивних іграх з практичними знаннями в валеології.
Завдання уроку
1.Продовжувати удосконалювати різновиди ведення м'яча і обведення перешкод.
2.Розвивати в учнів загальну витривалість засобами спеціальних баскетбольних вправ.
3.Формувати в учнів мотивації до здорового способу життя.
4.Виховувати морально-вольові якості: відповідальності за своє здоров'я, дружби, взаємодопомоги, відповідальності за свою команду за допомогою спортивної естафети.
План-конспект
інноваційнного уроку
з баскетболу
для учнів 6 класу
Модуль: «Баскетбол»
Мета уроку: Обучити техніці ведення м’яча в баскетболі та об’єднати вміння та навики учнів у спортивних іграх з практичними знаннями в валеології.
Завдання уроку
Методи навчання: словесний, наочний, практичний, повторний, ігровий, змагальний.
Обладнання: баскетбольні м'ячі, фішки, фітнес-килимки, повітряні кульки.
Технічні засоби: проектор, ноутбук, колонки, магнітофон
Тип уроку: міжпредметна інтеграція уроку фізичної культури з основами здоров’я
Вчитель: першої кваліфікаційної категорії Федорова Олена Василівна
№ |
Зміст програмного матеріалу |
Дозування ОМГ,ПМГ, СМГ |
Організаційно-методичні вказівки |
|
І |
Підготовча частина |
8-12хв |
|
|
1
|
Організація класу (шикування,прийом рапорту,привітання,ознайомлення з темою і задачами уроку) |
1,5хв |
Звернути увагу на готовність учнів до уроку,на правильне виконання команд і рапорту. |
|
2
|
Інструктаж з безпеки життєдіяльності під час вивчення баскетболу |
1 хв. |
Мобілізувати на виконання завдань в основній частині уроку. |
|
3 |
Перевірка стану ЧСС у учнів на початку уроку. |
6с |
У нормі ЧСС складає 70-80 уд/хв. |
|
|
Діти! У нас сьогодні буде незвичайний урок – присвячений нашому здоров’ю. Тільки здорова людина може бути успішним в житті, може бути багатим, може жити повноцінним життям. Сьогодні ми з вами будемо будувати піраміду людського здоров’я, яка складається з декількох поверхів, а які вони ви дізнаєтеся протягом уроку. Наш урок судити буде наше умовне журі, класний керівник, та медична сестра. Вони зроблять підрахунки, а ви за цими підрахунками отримуєте оцінки до класного журналу. Спочатку нам треба розім’ятися, підготувати наші м’язи для подальших занять. Під час розминки, фізичного тренування м’язів покращується фізична складова здоров’я людини. Цим ми зараз і займемось. |
1 хв. |
Учитель призначає суддів-учнів, які за станом здоров’я відносяться до СМГ або звільнені від уроків. |
|
4 |
Стройові вправи :
|
30с
|
Звернути увагу на чітке виконання команд |
|
5 |
Різновиди ходьби:
|
10 м 10 м 10 м 10 м
|
Слідкувати за правильно поставою
м’яч вверх ; м’яч за голову; м’яч вперед; м’яч навколо себе;
|
|
6
|
Спеціальні бігові вправи баскетболіста (вправи виконуються за діагоналлю спортивного залу): - біг з високим піднімання стегна,м’яч біля грудей ; - біг з закиданням гомілки,м’яч за головою; - біг спиною вперед, м’яч перед собою на витягнуті руки; - стрибки на правій нозі,м’яч під правою рукою,від центру на лівій нозі, м’яч під лівою рукою; - вистрибування вгору на кожний крок; - стрибки у повному присіді, з веденням м’яча до центру,потім прискорення; |
2×15м
2×15 м
2×15 м
2×15 м
2×15 м 2х15м |
Зняття стресу засобами фізичних вправ Поточний метод, дистанція 3 кроки, звертати увагу на частоту рухів
При виконанні вправ слідкувати правильним виконанням
Слідкувати за правильним приземленням на ногу
Тримати дистанцію два кроки
|
|
7 |
Молодці, діти! Добре розім’яли всі свої м’язи та значить покращили своє фізичне здоров’я. |
30 сек. |
Ми відкриваємо перший поверх «піраміди здоров’я» |
|
8 |
Зараз ми з вами розучимо комплекс вправ для покращення нашого психічного здоров’я. Коли ви себе погано почуваєте, устали, у вас поганий настрій, то вмикайте веселу пісеньку та просто швидко рухайтеся.
|
30 сек. |
Зняття стресу засобами музикотерапії, вільних рухів тілом |
|
9 |
Комплекс ЗРВ на місці |
5хв. |
|
|
|
1. В.п. – м’яч внизу ; 1 м'яч вперед 2 м’яч вверх 3 м’яч вперед 4 В.п. |
3-4р |
Учні СМГ виконують вправи за своїм самопочуттям |
Учні повторюють за |
|
2.В.п. – м’яч вперед 1 мяч вверх 2 мяч за голову 3 мяч вверх 4. В.п. |
3-4р |
учителем |
|
|
3 В.п. – м’яч вперед 1 поворот м’яча права долоня зверху,а ліва знизу 2 поворот м’яча ліва долоня зверху, а права знизу |
3-4р |
Учитель постійно |
|
|
4. 1-4 – колові оберти тулубом |
3-4р |
підбадьорює учнів, сам |
|
|
5. В.п. – м’яч вверх ; на кожний крок нахил тулуба вперед. |
3-4р |
посміхається, та змушує |
|
|
6. В.п. – м’яч за голову ; 1- випад правою,поворот тулуба в право ; 2 – лівою поворот тулуба вліво. |
3-4р |
посміхнутися, |
|
|
7. В.п. – м’яч вперед 1-махом правої достати носком м’яч; 2- махом лівої достати носком м’яч .
|
3-4р |
розслабитися |
|
|
8. 1 – 4 – стройовий крок на місці. |
3-4р. |
учнів |
|
10 |
Підрахунок ЧСС. |
10сек |
150-160 уд. за хвилину. |
|
|
Молодці, діти! Добре потанцювали, ви помітили, як покращився ваш настрій? Ви посміхаєтесь, веселитеся – психічне здоров’я покращилося! Тому ми будуємо новий поверх «піраміди здоров’я» - психічна складова здоров’я. |
1 хв. |
На піраміді відкривається ІІ поверх. |
|
ІІ |
Основна частина. |
10-12 хвилин |
|
|
1 |
Ведення м’яча ,стоячи на одному коліні. |
2 хв. |
Спина пряма, дивитися уперед |
|
2 |
Ведення м’яча на місці. |
2 хв. |
3 удари високого ведення, 3 низького |
|
3 |
Ведення м’яча правою рукою по прямій, назад - лівою спиною уперед. |
2х15м |
Слідкувати за правильною постановою рук |
|
4 |
Ведення м’яча вперед приставним кроком правим боком,назад ведення м’яча вперед приставним кроком лівим боком. |
2х15м |
У колоні по одному |
|
5 |
Ведення м’яча по діагоналі, з об веденням кожної стійки. |
3хв. |
Слідкувати за правильним положенням рук на м’ячі,та пересуванням ніг. |
|
6 |
Естафета з баскетбольними м’ячами |
3хв. |
За сигналом перший гравець передає м’яч у «тунель» -(ноги на ширині плечей),останній гравець ловить м’яч і виконує ведення м’яча по прямій до протилежного щита. Кидає м’яч у щит, ловить його та з веденням м’яча повертається до команди,стає уперед та передає знову м’яч у «тунель». |
|
|
Ви бачите, що тільки дружна команда, команда однодумців, члени якої можуть слухати друг друга, вчасно приймати важливі рішення, доброзичливо спілкуватися – завжди перемагає у змаганнях і навіть у житті! Це вміють робити тільки соціально здорові люди. Зараз ми з вами намагалися розвивати своє соціальне здоров’я. |
|
Судді будують ІІІ поверх на умовній «піраміді здоров’я» людини – соціальна складова здоров’я. |
|
ІІІ |
Заключна частина |
15-20 хв. |
|
|
1 |
У нас залишився останній поверх «піраміди здоров’я». Як ви вважаєте, як він називається? Це духовна складова здоров’я. Зараз ми вивчимо декілька вправ для розвитку та покращення нашого духовного здоров’я. |
30 сек. |
Учні стелять килимки для фітнесу біля центрального кола. |
|
2 |
Вправа для профілактики сколіозу В.п. – стоячи на колінах, сісти на п’яти 1 – сісти на підлогу справа біля п’ят 2 – в.п. 3 – сісти на підлогу зліва біля п’ят 4– в.п. |
30 сек. |
Всі вправи виконуються під спокійний музичний супровід. Учитель підстраховує учнів, у яких не виходе |
|
3 |
Вправа для профілактики сколіозу В.п. – стоячи на колінах 1-3 – нахил назад, торкнутися спиною підлоги 4 – в.п. |
30 сек. |
Учитель підстраховує учнів, у яких не виходе |
|
4 |
Вправа для профілактики сколіозу. В.п. – лежачі на животі 1-3 – прогин назад, упор на обидві руки 4 – в.п. |
30 сек.
|
Добре прогнути спину |
|
5 |
Вправа для профілактики сколіозу. В.п. – лежачі на животі 1 – підняти праву руку та ліву ногу 2 – в.п. 3 – підняти ліву руку та праву ногу 4 – в.п. |
30 сек. |
Добре прогнути спину |
|
6 |
Вправа для профілактики сколіозу. В.п. – лежачі на правому боку, упор на лікоть 1 – підняти ліву ногу 2 – в.п. 3-4 – то же на другом боку |
3-4 рази |
Махи ногами |
|
7 |
Вправи для профілактики захворювань дихальної системи. Підняти руки через сторони вгору і прогнутися. Зімкнути руки на потилиці, випхнути грудь і відхили голову трохи назад. М’язи розслабити. Зробити енергійний видих так, щоб якомога більш звільнити легені від повітря. Після цього вдихнути вільно, глибоко. |
3-4 рази |
Вправу виконувати сидячи на підлозі. |
|
8 |
«Черевне дихання». Зробити вдих, а потім видих. У диханні переважно бере участь живіт, а грудна клітина залишається нерухомою. |
3-4 рази |
Для контролю рука лежить на животі.
|
|
9 |
«Грудне дихання». Після енергійного видиху зробити вільний вдих через ніс. У диханні бере участь тільки грудна клітина, а живіт і ключиці залишаються майже нерухомими. |
3-4 рази |
Для контролю рука лежить на груді.
|
|
10 |
«Повне дихання». Під час вдиху розширюється і грудна клітина і живіт. |
3-4 рази |
Для контролю одна рука лежить на животі, а друга – на грудях |
|
11 |
«Потрійний видих». Сісти якнайзручніше, добра випростатися. Зробити вдих, затримати повітря. Видихати треба тричі випускаючи повітря, при цьому видих супроводжувати гучним вимовлянням звуків. |
3-4 рази |
Ритмічні вдихи протягом 30 секунд
|
|
12 |
Взяти повітряну кульку, надути її повітрям одного видиху. Показати друг другу. У кого надвелика кулька? |
30 сек. |
Учитель робить видих у кого більше ЖЄЛ. |
|
13 |
Аутогенне тренування. Учні лягли на підлогу, руки і ноги в сторони у положенні «Зірочка». Закрили очі та представили собі улюблене місце на природі. Потім прокинулися, сідають. Міністр будівництва відкриває останній поверх «піраміди здоров’я». |
2 хв. |
Учитель вимовляє текст аутогенного тренування: «Ваші м’язи розслаблені, дихання рівне. М’язи рук, ніг по черзі розслабляються, становляться легкими, мов пушинки. Учні уявляють собі, що вони літають». |
|
14
15 |
Підбиття підсумків уроку: «Отже, діти, сьогодні на уроці ми повторили з вами складові частини людського здоров’я. Завдяки цієї піраміди ви узнали, що фізичне здоров’я людини найважливіше, тому, що це - фундамент піраміди. Психічне здоров’я теж не менш важливе для людини. Тому треба уникати стресів. Взагалі людина не може бути здоровою без будь-якого поверху. Треба берегти своє здоров’я, постійно зміцнювати його. Сьогодні ми вивчили багато засобів покращення всіх складових нашого здоров’я. Використовуйте їх кожного дня самостійно дома, навчить своїх батьків, родичів та будьте здорові!
|
|
Учитель підходе до «піраміди здоров’я» та підбиває підсумки уроку.
|
|
Вихід із залу. |
1 хв. |
Учні строєм виходять із залу. |
Текст аутогенного тренування
Сядьте зручніше, розслабтеся, закрийте очі, відчуєте, як приємне тепло розливається по вашому тілу. Уявіть себе на пляжі вранці. Море майже нерухоме. Відчуєте свіжість і чистоту повітря. Подивитеся на воду, небо.
Деякий час вслухуйтеся в передсвітанкову тишу, в нерухомість. Небо над горизонтом червоніє, потім стає золотим. Потім вас торкаються перші промені сонця. І ви бачите, як воно повільно піднімається з води.
Коли сонце наполовину показується з-за горизонту, ви бачите, що його віддзеркалення у воді утворює доріжку золотого мерехтливого світла, що йде від вас до самого його центру. Вода тепла, приємна, і ви вирішуєте увійти до неї. Повільно, насолоджуючись, ви починаєте пливти в золотому сяйві, що оточує вас. Ви відчуваєте зіткнення тіла з водою, повною іскристого світла. Ви відчуваєте, як легко вам пливти, і насолоджуєтеся рухом по морю.
Чим далі ви пливете по морю, тим менше усвідомлюєте воду, що оточує вас, і тим більше стає навколо світу. Ви відчуваєте, що оповиті благотворним проникаючим у вас світлом. Тепер ваше тіло купається в життєдайній енергії сонця. Ваші почуття пройняті її теплом. Ваш розум осяяний її світлом. Ви повертаєтеся. Одночасно зберігаючи в собі частинку світла і тепла. Розплющуємо очі!