Тема. «Україна – наш спільний дім»
Мета. Формувати первинне уявлення про Україну як незалежну державу, про державну символіку України, розвивати інтерес і бажання пізнати особливості природних умов. Виховувати інтерес до історії нашої держави, бажання вивчати і примножувати народні традиції, Любов до України.
Обладнання: фізична карта України, прислів’я, символи України, Конституція України.
Хід уроку
Учитель. Шановні батьки, любі діти і всі наші гості! Я щиро вітаю вас зі святом – Днем знань, бажаю вам міцного здоров’я та здійснення всіх бажань. Щойно пролунав дзвоник, що закликав наших малят га перший урок у житті. Вони стали першокласниками. Тож нехай шкільний шлях для них буде радісним і цікавим. Нехай щастить!.
І. Вступ.
Дорогі діти! От і покликав вересень усіх дітей України за шкільні парти, щоб здобувати знання, вчитися мудрості життя. Кожен рік у школах нашої країни перший урок починається урочисто, з певної теми для всіх дітей. Цього року ми почнемо свій перший урок з того , що ми українці, і живемо у квітучій і вільній Україні, яка є для кожного з нас Батьківщиною. А Батьківщина, як і мати, в кожного – одна.
Краю милішого, ріднішого,
Як Україна, - в світі нема.
Слова солодшого, зручнішого,
Як Україна, - в світі нема.
І тому найдорожчою нам
Є і буде у кожну хвилину
Серед інших країн лиш одна –
Дорога нам усім Україна!
- Отже, ви, вже здогадалися про що ми будемо говорити на нашому уроці.
ІІІ. Гра «Сонечко».
Але перш ніж ми розпочнемо нашу розмову пограємо у гру «Сонечко».
- На парті перед вами – аркуш паперу. Вам слід намалювати сонечко з чарівними промінчиками, що відходять від нього, як і промінчики вашої любові, що йдуть від вашого сердечка. Притуліть сонечко до вашого серця, щоб воно ввібрало найкращі почуття любові, і подаруйте його товаришеві. І нехай завжди в нашому класі панують мир, дружба, злагода, порозуміння, щастя, а в кожному серці хай горить завжди сонечко доброти та любові.
ІІ. Розповідь учителя.
Україна – це найдорожча для нас земля, де ми народилися і живемо. Наш край чудовий, багатий, мальовничий. Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь українського народу.
Україна – це і наша прекрасна школа, і наш рідний дім, і наше чудове село, і наша вулиця, і навіть та стежинка, якою ми поспішаємо до школи. Україна – це наша Батьківщина. Для того щоб наша Батьківщина була щаслива, усі діти повинні жити мирно, дружно, зростати у мирі та злагоді, любити одне одного і поважати, приносити користь своїй країні, працювати для її добробуту та щастя, захищати від ворогів.
ІІІ. Гра «Мозковий штурм».
- Діти ,а зараз ми з вами пограємо у гру «Мозковий штурм».
- Назвіть , що ви уявляєте, коли чуєте слово «Батьківщина» (допомога вчителя).
озера
мама річки
тато Батьківщина села
ліси вулиці
поля.
ІV. Вивчення віршика.
Струмок серед гаю, як стрічечка,
На квітці метелик, мов свічечка,
Хвилюють, маюють, квітують поля.
Добридень тобі, Україно моя.
V. Читання вчителем легенди «Наша земля»
Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулись пізніше, але земля їм не дісталася. От вони пішли до Бога, а він у цей час молився, і вони не сміли йому щось казати. Стали чекати. По якійсь хвилині Бог обернувся, сказавши, що вони чемні люди, хороші. Дізнавшись, чого вони прийшли до нього, запропонував їм чорну землю.
- Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, італійці, іспанці.
- Ну, тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там, де є усе: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте: якщо будете її берегти, вона буде ваша, а ні – то ворога.
Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А раїну свою назвали Україною.
VІ. Фізкультхвилинка.
Трава низенька-низенька,
Дерева високі-високі,
Вітер дерева колише, гойдає,
То вправо, то вліво нахиляє,
То вперед, то назад, то вниз нагинає.
Птахи летять відлітають
А дітки тихенько за парти сідають.
VІІ. Гра «Додай слово» (читання вчителем на дошці початок прислів’я, діти доповнюють їх з його ж допомогою)
Рідний край – зелений… (рай).
Кожному мила своя - … (сторона).
Батьківщина – мати, умій за неї … (постояти).
VІІІ. Ознайомлення з Державними символами України.
Україна – це держава. А кожна держава має свої національні символи, які люди шанують і бережуть. Наша Україна має також свою символіку.
Державними символами України є Державний прапор України, Герб, Гімн.
(Розгляд символів прикріплених на дошці, бесіда).
Державний прапор України (діти розглядають прапор)
- Які кольори має наш прапор?
- Які почуття у нас викликає жовтий колір?
- Які почуття у нас викликає синій колір?
Жовтий колі – це колір безмежної пшеничної ниви, колір золотого зерна, колір хліба, колір сонця, без якого б не дозрівали хліба.
Синій колір – це колір блакитного неба, колір води. Без води, чистого неба, лагідних променів сонця, які світять нам і гріють нас, не було б нічого живого на Землі.
Герб
(Діти роздивляються Герб України)
- В яких кольорах зображений герб України?
Наш герб – тризуб. Це воля, сила й слава. Він означає єдність води, землі та повітря. На тризубі також відображено триєдність життя – батько-мати-дитина, які символізують собою силу, мудрість та любов.
Гімн України.
Гімн – це урочиста пісня, яка є символом державності. Гімн – це найголовніша пісня країни. Його співають і слухають стоячи. Наш гімн називається «Ще не вмерла України».
ІX. Підсумок.
Ось і добігає до кінця наш перший урок. Почнуться шкільні будні, але те, про що ми сьогодні говорили, запам’ятайте на все життя. Бо немає нічого святішого і ріднішого на білому світі ніж своя рідна сторона, світла і дорога серцю кожного українця наша ненька Україна. Завжди пам’ятайте це. Несіть у світ добро і радість , бо кожен із нас приходить у світ добра.
X. Екскурсія по школі.