«Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти»
5 клас
(35 годин)
Модельна навчальна програма «Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Власова Н. С., Желіба О. В., Кронгауз В. В., Секиринський Д. О., Щупак І.Я.). До підручника І.Я. Щупак
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Вступ. |
|||
|
ЇЇ величність історія |
|
|
Розділ І. Як пізнають історію? |
|||
|
Вимірювання часу тепер і в минулому |
|
|
|
Як рахують час історики |
|
|
|
Періодизація історії |
|
|
|
Хронологія — наука про час. Що називають плинністю часу? |
|
|
|
Практична робота. Вчимося рахувати час в історії |
|
|
|
Географічний простір. Як середовище впливає на людину? |
|
|
|
Історичний простір та історична карта |
|
|
|
Історикогеографічний регіон |
|
|
|
Як змінювалися карти впродовж історії? |
|
|
|
Практична робота. Вчимося працювати із контурною картою |
|
|
|
Джерела інформації |
|
|
|
Урок узагальнення. Контроль і корекція навчальних досягнень |
|
|
Розділ ІІ. Джерела пізнання минулого та сучасного |
|||
|
Що називають речовим джерелом? |
|
|
|
Які джерела вважають усними? |
|
|
|
Коли та як виникли писемні джерела? |
|
|
|
Аудіовізуальні джерела |
|
|
|
Етнографічні джерела — скарбниця традицій |
|
|
|
Де та як зберігаються історичні джерела? |
|
|
|
Практична робота. Як ми дізнаємось про минуле і сучасне? |
|
|
|
Урок узагальнення. Контроль і корекція навчальних досягнень |
|
|
Розділ ІІІ. Історія навколо мене |
|||
|
Де можна «побачити» історію? |
|
|
|
Де можна «почути» історію? |
|
|
|
Історія у географічних назвах |
|
|
|
Історична пам’ять та історичні пам’ятки |
|
|
|
Пам’ятка архітектури та пам’ятка мистецтва |
|
|
|
Історичне краєзнавство |
|
|
|
Практична робота. Вчимося створювати екскурсійний маршрут |
|
|
|
Урок узагальнення. Контроль і корекція навчальних досягнень |
|
|
Розділ ІV. Дослідники історії |
|||
|
Як людина досліджує минуле. |
|
|
|
Моя майбутня професія — історик |
|
|
|
Навіщо потрібна історія? |
|
|
|
«Сенс» історії. Багатоманітність історії |
|
|
|
Практична робота. Історичне мінідослідження: «Досліджуємо історію свого роду» |
|
|
|
Урок узагальнення. Контроль і корекція навчальних досягнень |
|
|