Україна-наш спільний дім

Про матеріал
Основна мета: формування громадянина патріота України; виховувати в учнів повагу до Конституції України, державних символів, свідоме ставлення до обов'язків людини і громадянина, пізнати себе, свій народ, землю, бажання своєю працею розбудовувати державу; примножувати її багатства.
Перегляд файлу

 

МІНІСТЕРСТВО  ОСВІТИ  І  НАУКИ  УКРАЇНИ

 

ЗАПОРІЗЬКИЙ  ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ

НАВЧАЛЬНО- ВИХОВНИЙ ЗАКЛАД  № 109

ЗАПОРІЗЬКОЇ  МІСЬКОЇ  РАДИ  ЗАПОРІЗЬКОЇ  ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

ПОЗАКЛАСНИЙ   ЗАХІД

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                        Підготувала :

                                                                                                        вчитель біології

                                                                                             Авраменко С.В.

                                                                                                  

 

 

 

Запоріжжя

 2019 - 2020 р.

Мета: формування громадянина патріота України; виховувати в учнів повагу до Конституції України, державних символів, свідоме ставлення до обов'язків людини і громадянина, пізнати себе, свій народ, землю, бажання своєю працею розбудовувати державу; примножувати її багатства.

Тип уроку: Урок-бесіда.

Обладнання: тексти Конвенції про права дитини і Конституції України; плакати (стенди) з державною символікою України.

 

ХІД УРОКУ

Цінність держави визначається цінністю їх громадян.

                                                           С. Мілль.

Громадянином у загальному розумінні є той, хто причетний і до владарювання, і до підпорядкування.

Арістотель.

Щоб зробити з людей справжніх громадян, їм слід надавати можливість виявити свої права громадян і виконувати права громадян.

С. Смайяс.

Вчитель. Тема нашого уроку відповідно до святкової атмосфери Дня знань має урочисту, дзвінку горду назву: "Україна-наш дім"". Вслухаємося в кожне слово. Який зміст вони несуть? "

Але чи всі, хто проживає в Україні, можуть назвати себе її громадянами? Звернімося до звичайної довідки і з'ясуємо, що громадянство є найпоширенішою формою відносин між особою і державою.

Громадянин — це людина, яка має права, встановлені державою і виконує обов'язки перед державою.

Основний зміст громадянства полягає в тому, що воно особі дає Батьківщину, а та, відповідно, цю особу юридичне захищає. Тому поняття громадянства тісно пов'язане з поняттям "Батьківщина", "рідна земля".

Народившись, людина стає громадянином.

Кожен з вас має свідоцтво про народження. Подивіться: і в ньому, і в паспорті, який ви отримаєте в 16 років, написано: "Громадянин України".

"Україна". Саме так називається країна, в якій ми народились і живемо. А що ви знаєте про Україну?

1-й учень. Україна — одна з найбільших Європейських держав. Й площа — 604 тис. кв. км. Чисельність населення України становить 50 млн. чол.

2-й учень. На території України проживає понад 110 національностей.  Столиця України — м. Київ.

Вчитель. Хто з вас може відповісти на запитання: Що означає слово "Україна"? Коли воно з'явилося вперше? Що вам відомо про історію України?

Учень. Слово "Україна" вперше зустрічається у Київському літописі 1187 р., коли помер переяславський князь Володимир Глібович "Плакали по нею переяславці, о неї же Україна багато постонала".

Вчитель. Поясніть походження назви "Україна". Учень. Тоді це назва не могла означити "окраїна", як намагається довести деякі російські історики. У XII ст. Російської імперії ще не було, а тому її окраїною Україна бути не могла. Українські історики переконливо довели, опираючись на багатий документальний матеріал, що назва "Україна" походить від слова "край", "країна".

Учень.    

 Під рідним небом жайворон співає —

Я рад би знати тих пісень слова

Я слухав, чув: співала та пташина

Одне святеє слово: Україна.

Учень.

На ріднім полі шепчуть колоски —

Я рад би знати тихі їх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала тихе слово: Україна.

У ріднім краю зелен гай шумить —

Я знати рад, про що він мріє - спить.

Я слухав, чув, як кожна деревина

Шуміла ніжне слово: Україна.

Вчитель. Хіба можна не любити нашу Батьківщину, нашу неньку-Україну? Т. Шевченко писав у листі до чернігівського губернатора Гесе: "Мені здається, що якби моя Батьківщина була найбіднішою на землі, то й тоді вона здавалася б кращою за Швейцарію і всі Італії. Ті, які бачили хоч раз нашу країну, кажуть, що бажали б жити і померти на її пречудових полях, що ж нам говорити, її дітям. Треба любити і пишатися своєю прекрасною матір'ю".

Вчитель. Справжня любов до Батьківщини - це не лише знання її географії, історії, мистецтва, вікових традицій, звичаїв народу і, безумовно, мови, а й їх збереження і розвиток.

Учень.   

На світі стільки різних мов,

Як квітів у гаю,

А рідна мова - то любов,

Отож:, люби свою!

Люби Ті, бо твій народ

За неї зводить бій

Крізь барикади перешкод -

За свій державний стрій.

І ти, мій друже, поможи,

Учися і читай -

І всім знайомим розкажи

Про наш чудовий край.

Якщо забув, то знов навчись

Прекрасних рідних слів,

Щоб відродились, як колись,

І Київ наш, і Львів.

Вчитель. Правда, гарні слова!? Цей вірш "Рідна мова" належить українській поетесі Галині Черінь. Вона, живучи довгі роки далеко від рідної землі - України, зуміла зберегти як найвищу цінність - любов до рідного слова, до чудової української пісні, що чарує світ. Звучить пісня про Україну.

Бесіда.

Що ви знаєте про державні символи України?

Розкажіть про державний прапор України.

Хто є автором слів і музики державного Гімну України?

А чи знаєте ви, що Уряд затвердив великий Герб України? Опишіть його,

Вчитель. Думаю, що і у вашому житті наступить той момент, коли ви задасте собі запитання; "Чи потрібен я Україні таким, яким є сьогодні? Що я можу зробити, щоб більше знати, уміти?" Адже майбутнє України — це духовно багата, фізично здорова, освічена молодь.

Подискутуємо на цю тему:

1. Що потрібно для того, щоб людина відчула себе громадянином?

2. Як я можу реалізувати себе як громадянин?

3. Якою є моя участь у житті класу, школи? Вчитель. Для того, щоб стати справжніми громадянами своєї держави, ми повинні добре знати свої права і обов'язки. У яких документах визначені ваші права і обов'язки? '

Так, це Загальна Декларація прав людини, Конвенція про права дитини, Конституція України (робота з плакатом "Обов'язки громадян України").

Вчитель. Своїм умінням гарно вчитися, досконало володіти обраною професією, творчою працею ми доведемо, що, незважаючи на всі ці негаразди сьогодення, ми любимо свою Батьківщину, рідний край. Мені б дуже хотілося, щоб кожен з вас з гордістю, усвідомлено міг сказати: "Я — громадянин України".

Вчитель. Кожен з нас щось своє, особисте вкладає в поняття "Батьківщина", "батьківщина", "рідний край". Ліна Костенко, відома українська поетеса, усвідомлює це так:

Є щось святе в словах: мій рідний край.

Для мене — це матусі пісня ніжна,

І рідний сад, від квіту білосніжний,

І той калиновий у тихім лузі гай.

Для мене - це твої стежки й мої,

В містах і селах стоптані любовно,

І пісень людські прозорі ручаї.

Усе, що серцю рідно невимовне.

Його історія... в ній стільки гіркоти.

І тим рідниш мені ти, краю рідний,

Що вже поламані мости,

І день встає, як райдуга погідна.

Коротка розповідь про шлях

України до незалежності!

Висновок. Народна мудрість говорить: "Краще запалити одну свічку, ніж ганьбити пітьму". І якщо ці свічки запалахкотять у кожного з нас у серці, то Україна, громадянами якої ми є, дійсно стане вільною і незалежною, могутньою державою, і в ній, як і в наших душах, запалає вогонь відродження.

 

docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
851
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку