Україна у складі тоталітарної імперії – СРСР/СССР
Мета: охарактеризувати розвиток України в період проведення індустріалізації, колективізації, культурної революції і масових репресій в складі тоталітарної імперії – СРСР/ СССР; формувати розвиток державної та іноземної мов, загальнокультурну грамотність,уміння навчатися впродовж життя,розвивати логічну, просторову,хронологічну,інформаційну компетентності; виховувати почуття патріотизму,гордості,поваги до історичного минулого нашої Батьківщини.
Тип уроку: перевірка та оцінювання досягнення компетентностей
Обладнання: підручники, карта,роздатковий матеріал , комп’ютер
Форма проведення: урок –кейс
Хід урок
І. Організація навчальної діяльності
ІІ. Стимулювання учнів до здійснення ефективної навчальної діяльності
- Що таке тоталітаризм?
- Ознаки тоталітаризму;
- Основні частини даного періоду; -Робота з картою:
- а )Чи всі землі України в 30 – ті р. входили до складу УРСР; - б )Яка була автономна республіка в складі УРСР
ІІІ. Тема. Мета
Урок проводимо у формі гри – кейс. Що хотіли узнати на уроці?
ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
Урок проводимо у формі гри – кейс.
Кейс на дошці( комп’ютер)
Перед уроком на парти роздано файл,куди будуть збирати виконані завдання,які учні будуть отримувати. Кожен учень отримав тему з якою буде працювати – це індустріалізація, колективізація, культурна революція, масові репресії. Із завдання які будуть отримувати, учні мають вибрати свою тему і скласти у свою маленьку валізу.
1) Це завдання : а ) 1) ознаки теми; 2) візитка; 3) тести.
Б)Підписати роботу;
2) Ознаки держави.
Із 4 –х тем учні мають вибрати ознаки (5 ознак) своєї теми і скласти в конверт №1 , а потім в файл – кейс.
3) Візитка
Це кольорові зображення які відносяться до теми , учні їх складають в конверт №2, потім у файл – кейс.
4) Тести
Розташувати події в хронологічній послідовності і скласти в файл.
5) Голодомор 1932 – 1933рр.
Сьогодні ми згадаємо про страшні роки які пережив наш народ в 1932 – 1933рр.
- 1932 – 1933рр це - -Що таке Голодомор ?
- Причини Голодомору.
- Документи про Голодомор.
- Що передбачав «закон про п’ять колосків»
- Закон «Про Голодомор 1932 – 1933рр»
- Вірш « Ти кажеш не було Голодомору»
Сталінське керівництво прагнуло зламати дух, волю, свободу,незалежність,культуру нашого народу,примусити виконувати їх волю. Але , ми українці, сильні , мужні, вистояли в ті страшні роки і зараз теж здолаємо рашистів - московітів. Україна переможе. Все буде Україна. Слава Україні!
5) Коли ми йдемо в далеку дорогу ,ми беремо з собою завжди одну річ. Це є в кожному будинку, і коли ви йдете в школу мама вам кладе це в вашу сумку – маленьку валізу. Ви бачите валізу і там це знаходиться, що це -( хліб) смачний, запашний, найкращий у світі. Може хто забув взяти хліб сьогодні , я поділюся з вами. І хочу , щоб завжди у вас дома були хліб і сіль, тепло і добро,мир і злагода і наша ПЕРЕМОГА.
V. Узагальнення
Рефлексія
«Я запам’ятав \ запам’ятала…»
«Для мене було новим…»
«Мої емоції та почуття..»
VІ. Оцінювання – після перевірки.
VІІ. Д/З повторити параграфи з 18 по 26