Українська література, 10 клас, профільний рівень
Література 70-90-х років XIX століття. І. Нечуй-Левицький, Панас Мирний
Тестування за трьома варіантамиТестові завдання взято із журналу "Бібліотечка "Дивослова"", №2, 2015
Українська література, 10 клас, профільний рівень
Література 70-90-х років XIX століття. І. Нечуй-Левицький, Панас Мирний
Тестування
Варіант 1
А виникнення феміністичного руху в Україні й розширення проблематики літературних творів
Б неможливість повноцінного функціонування українського літературного процесу через чинність Валуєвського циркуляра та Емського указу, чергування «відлиг» і «мертвих антрактів»
В повний занепад літератури та інших видів мистецтва через царські заборони
Г інтенсивний національно-визвольний рух зумовив появу періодичної преси в Україні та виникнення нового етану в розвитку літератури
А часів Київської Русі
Б кріпаччини
В XIV ст.
Г перших десятиліть після реформи 1861 р.
А «Микола Джеря»
Б «Хмари»
В «Кайдашева сім'я»
Г «Рибалка Панас Круть»
А великий за обсягом епічний твір, у якому задіяна чимала кількість персонажів
Б середня епічна форма, яка показує етап життя героя
В прозовий твір малого обсягу з динамічним сюжетом
Г прозовий твір малого обсягу з несподіваними розвитком подій та розв'язкою
А Галя
Б Мотря
В Христя
Г Грицько
А Чіпку
Б Максима
В Христю
Г Грицька
А знайомство зі складною долею хлібороба Чіпки, звивистою, нерівною стежкою його бунтарства
Б історія села Піски
В завершення трагедії Чіпки
Г розповідь про формування характеру Чіпки
А соціально-побутова повість
Б оповідання
В роман
Г повість
А жорстокість, замкнутість
Б ліричність, ніжність
В чванькуватість, лицемірство
Г богобоязливість, чарколюбство
Творче завдання
Українська література, 10 клас, профільний рівень
Література 70-90-х років XIX століття. І. Нечуй-Левицький, Панас Мирний
Тестування
Варіант 2
А невеликий прозовий твір, характерними ознаками якого є незвичайна життєва подія, напружений розвиток дії та несподівана розв'язка
Б порівняно невеликий розповідний твір, у якому описи приватного життя кількох персонажів упродовж тривалого часу поєднуються з широкими соціальними картинами
В такий драматичний твір, у якому в комічних образах викриваються негативні суспільні або побутові явища, висміюються вади, негативні риси характеру
Г драматичний твір, побудований на основі трагедійного конфлікту, розв'язка якого закінчується комічно, не обов'язково загибеллю героя
А сім'я як осередок суспільства
Б кожен член сім'ї - індивідуальність
В Маруся Кайдашиха як голова сім'ї
Г сини Кайдашів як господарі землі, за якими майбутнє
А психологічний роман
Б документальна повість
В історичний роман
Г науково-фантастичний роман
А філософський
Б реалістичний
В історичний
Г авантюрний
А прагнення волі та бажання протистояти закріпаченню селян
Б безземелля, напівголодне існування, утиски з боку місцевої влади
В образа, що його (Чіпку) принижують
Г розуміння того, що є «легші» способи здобування грошей
А Мирон Ґудзь
Б Грицько
В Чіпка
Г Чіпчин батько
А за грушу
Б за мотовило
В за півня
Г за яйця
1 Омелько
2 Мотря
3 Мелашка
4 Кайдашиха
А «Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум'яні губи».
Б «Його голова стала сива, аж біла, тільки брови чорніли на широкому блідому лиці та темні очі блищали, наче в ямках».
В «Куслива, як муха в Спасівку».
Г «Вона стояла над душею Мотрі, наче осавула на панщині, а сама не бралася й за холодну воду».
Творче завдання
Українська література, 10 клас, профільний рівень
Література 70-90-х років XIX століття. І. Нечуй-Левицький, Панас Мирний
Тестування
Варіант 3
А вчинив так за порадою батька
Б випадково обрав цей шлях
В вважав, що так більше прислужиться своєму народові
Г не було вільної парафії, де він міг би служити
А соціальні, морально-етичні, побутові
Б національної зради
В політичні, громадянські
Г суспільної нерівності
А історична повість
Б філософський роман
В історичний роман
Г реалістична соціально-побутова повість
А історичний
Б соціально-побутовий
В соціально-психологічний
Г філософський
А «Лихий попутав»
Б «Чіпка Варениченко»
В «Пропаща сила»
Г «Польова царівна»
Йшов справді парубок. На перший погляд, йому, може, літ двадцятка назбиралося. Чорний шовковий пух тільки що висипав на верхній губі, де колись малося бути вусам. Ніс невеличкий, топкий, трохи згорблений, темні, карі очі – теж гострі; лице довгообразе, козаче...
А Грицько
Б Максим
В Мирон Ґудзь
Г Чіпка
А смерть Кайдаша
Б одруження Лавріна
В усихання груші
Г одруження Карпа
А душевна глибина, порядність, працьовитість, додержання загальнолюдських принципів
Б практичний розум, уміння співчувати, розрадити, застерегти від непоправного
В волелюбність, працьовитість, відлюдькуватість, готовність до помсти
Г природна доброзичливість, працьовитість, співчутливість, пристосуванство, відстороненість од громадських справ
9. Установіть відповідність між героєм та його характеристикою. (2 бали)
1 Чіпка Варениченко
2 москаль Максим
3 Мотря
4 старий генерал Польських
А «З голопузої шляхти», «заніз у якийсь полк, терся до попередніх вельмож, поки таки дотерся до генерала... і до Пісок».
Б «І кляла вона свою долю, проклинала людей, проклинала свою кохану дитинку – свого сина, котрого так жалкувала».
В «Воював з ляшнею, воював з башею, воював з татарвою, а тепер воюватиму зі звіром».
Г «...У серці (носив) гірке почуття ненависті на долю, що поділила людей на хазяїна й робітника».
Творче завдання