8КЛАС
Зарубіжна література
І семестр
Пор. № |
Дата |
Зміст програмного матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
|
|
Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхніхарактерніознаки. Літературнийпроцес. ТЛ:рід літератури, епос, лірика, драма. |
|
|
|
|
|
Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури |
|||
|
|
Веди (огляд). Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ – І тис. до н.е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед. ТЛ:поглиблене поняття про міф, міфологічний образ. |
|
|
|
Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. СтруктураБіблії, їїскладники. |
|
|
|
СтарийЗаповіт (Створеннясвіту. Каїн і Авель. 10 заповідей).Ключовіідеї та образи Старого Заповіту. |
|
|
|
НовийЗаповіт(Євангеліє – 2-3 розділи за вибором учителя). Ключовіідеї та образи Нового Заповіту. Морально-філософськийзмістбіблійнихсюжетів і образів. |
|
|
|
РЗМ.Твір-опис за картиною на біблійні сюжети. |
|
|
|
Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньомурізних сфер людськогожиття. |
|
|
|
Контрольна робота. Вступ. Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури. (різнорівневі завдання) |
|
|
|
|
|
Античність |
|||
|
|
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Концепція людини і світу в античній літературі . |
|
10.
|
|
Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів..Відображенняісторичнихподій у міфах троянського циклу «.Троя». |
|
11. |
|
Гомер. «Іліада» (огляд). «Двобій Ахілла і Гектора», «Пріам у Ахілла». Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа основа гомерівського епосу. Образи Ахілла і Гектора. Гуманістичний зміст «Іліади». . |
|
12 |
|
Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей (VII ст. до н. е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Сапфо (VІІ – VІ ст. до н. е.). «До Афродіти» («Безстрашна владарко, Афродіто…»). |
|
13. |
|
Есхіл (бл. 525 – бл. 456 рр. до н. е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Ідеї служіння, самопожертви, свободи. |
|
14 |
|
Квінт Горацій Флакк (65 – 8 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця. Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). ТЛ: ода. |
|
15 |
|
Позакласне читання. Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. . Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору. ТЛ: елегія. |
|
16. |
|
Контрольна робота. Твір-роздум на обрану тему: «Прометей як «вічний» образ світової культури»; «Тема кохання в античній літературі». |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ семестр
Середньовіччя |
|||
17
|
|
Середньовіччя як доба, її хронологічні межій специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході. ТЛ: героїчний епос. |
|
26. |
|
Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо (701-762). «Печаль на яшмовому ґанку», «Сосна біля південної галереї» (1-2 за вибором учителя).Основні теми і мотивилірикимитця. Вплив даосизму на йогосвітогляд. СвоєрідністьпейзажівЛіБо, утілення в них красиприроди і духовного життя. |
|
27. |
|
ДуФу (712-770). «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид» (1-2 за вибором учителя).Зв’язокпоезіїДу Фу з історичноюреальністю. Впливконфуціанства на йогосвітогляд. Національніобрази, символи в лірицімитця. «Пісня про хліб і шовк». Образ ліричногогероя, йогосприйняттяжиття і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину. |
|
28. |
|
Золота добаперсько-таджицькоїлірики, їїхарактерніособливості, видатніпредставники. Омар Хаям (бл.1048-після 1122). Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми й мотивитворчості Омара Хаяма. ТЛ:рубаї. |
Вивчити напам’ять 2-3 рубаї за вибором Омара Хаяма |
29. |
|
РМ №2. Написаннявласнихрубаї. |
|
30. |
|
ЛітературасередньовічноїЄвропи: основнітенденції та жанрово-тематичнерозмаїття.«Пісня про Роланда» (Х ст.) (2-3 розділи за вибором учителя). Історична основа твору й поетичнепереосмислення в ньомуреальнихподій. Патріотичніідеї. Образна система (Роланд, Генелон, Карл та ін.). Елементи фольклору. Особливостіпоетичноїмовитвору. ТЛ: сонет. |
|
31. |
|
Аліг’єрі Данте (1265-1321). Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика йоготворчості. Утілення в сонеті 11 Дантекрасивисокогопочуттякохання. |
|
32. |
|
Контрольна робота.Середньовіччя(різнорівневі завдання) |
|