Українська мова. 2 клас. Тема: Складання основної частини казки за початком і кінцем казки та серією малюнків (І.Палагута «Про сіре мишенятко та рудого хом’ячка»)

Про матеріал

Мовлення - важливий засіб спілкування, обміну думками і почуттями між людьми, передачі і засвоєння інформації. З перших днів шкільного життя у дитини виникає потреба у спілкуванні, вмінні говорити правильно, красиво, логічно.Сподіваюся, вчителі творчо підійдуть до засто­сування у своїй роботі запропонованого матеріалу, який допоможе зацікавити дітей та організувати роботу на уроці розвитку зв'язного мовлення, зокрема, навчити дітей складати казку.

Перегляд файлу

                                    Українська мова. 2 клас.

Тема: Складання основної частини казки за початком і кінцем казки та серією малюнків  (І.Палагута «Про сіре мишенятко та рудого хом’ячка»)

Мета: навчити учнів складати казку за початком і кінцівкою та серією малюнків; , грамотно і правильно висловлювати свої думки, добирати вдалі  для розповіді слова; розвивати зв'язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес, повагу до слова.

Обладнання:презентація до уроку.

Хід уроку 

I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Каліграфічна хвилинка

Б  б  Бб  Ба  бі  бе  бр  тб  зб

    Бажання трудитися – то найдорожча знахідка.

Завдання : визначити частини мови; записати транскрипцію слова бажання.

 Словниковий диктант

Вересень, ознака, заєць.

Робота над загадками

— Відгадайте загадки. Доберіть до слів-відгадок спільнокореневі слова.

Кулька-малявка
Шастає під лавку,
Крихти підбирає,
Од кота втікає.

(Миша)

  • У кого комора за щокою? (У хом'яка)

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 Сьогодні ми перетворимося на справжніх казкарів, адже складатимемо казку.

IV. ФОРМУВАННЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Хвилинка каліграфії.

Б  б  Бб  Ба  бі  бе  бр  тб  зб

    Бажання трудитися – то найдорожча знахідка.

Завдання : визначити частини мови; записати транскрипцію слова бажання.

Робота за підручником (с. 123)

Вправа 1

— Прочитайте казку. Чого у ній бракує?

  Розгляньте малюнки.  За змістом малюнків складіть розповідь мишеняти.

Фізкультхвилинка.

«Зайченята»

Сірі зайчики маленькі

(Вушка є у них довгенькі)

В лісі грались, веселились, —

Працювати вже стомились.

А щоб добре працювати,

Треба трішки пострибати.

Відпочили, розім'ялись

Й до роботи знову взялись.

Один комплекс вправ виконується протягом 2—3-х тижнів.

Цікаво знати…

Вид, який, за рідкісним виключенням, на всьому просторі свого ареалу знижує чисельність. На початку ХХ ст. - масовий вид, якому були притаманні спалахи чисельності. В пд. Поліссі і Правобережному Лісостепу спостерігалось 5-10 нір на 1 га. Наприкінці ХХ ст. - рідкісний звір, що зустрічаються спорадично за винятком окремих місць (АР Крим і деякі пн. р-ни лівобережного Лісостепу). Зараз в материковій частині Україні живе не більше кількох тисяч особин, тоді як в середині ХХ ст. заготовлювали біля півмільйона шкурок на рік. Причини зміни чисельності: безпосереднє винищення.

Слухання складених учнями казок

Гра «Обери словечко»

— Доповніть речення словами з дужок.

В озері було (відбиття, показ, відображення) сонця.

Мишеня схвильовано (повідомило, розповіло, оголосило) мамі.

V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

— Відгадайте загадку та знайдіть споріднені слова.

  На сосні чи на ялинці Лісові збира гостинці. А в хатинці лісника Полісяночка прудка Знайде печиво й горішки. Жвава, як вогонь, швидка. Донька лісу, хто така? (Білочка)

Споріднені слова: лісові, лісника, полісяночка, лісу.

— Складіть і запишіть речення з одним із цих слів.

VI. Підсумок уроку.

— Чого навчалися на уроці?

— Яка казка, складена вашими товаришами, сподобалася найбільше?

— Чим саме?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

— Придумайте та запишіть продовження казки.

 

docx
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
1296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку