Українська мова 2 клас. Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками

Про матеріал
Всі завдання та методи відповідають нормам Нової української школи. Кожне завдання розкриває тему.
Перегляд файлу

№4

Тема уроку. Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками

Мета. Ознайомити учнів із граматичними ознаками прикметників у множині ; формувати вміння змінювати прикметники за числами та закріплювати  встановлювати зв’язок між іменниками й прикметниками, вживати їх у мовленні ; збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати  пізнавальний інтерес, пам’ять,

усне й писемне мовлення, мовне чуття, вміння зіставляти, аналізувати та узагальнювати. Виховувати любов до української мови.

Обладнання: мультимедійні пристрої, опорні схеми, предметні малюнки (1дерево,                 6 листочків, 3 трав’янисті рослинки, 3 хмаринки), прислів’я, відео «Життя совеня», м’яка іграшка - совеня.

Тип уроку. Комбінований урок.

Хід уроку

  1. Організація класу

    1. Створення позитивного клімату класу.

       -Відгадування загадки: Це пташеня гордо і радо,

Всім навкруг дає поради.

 Має розум і терпець

Це природжений мудрець?( Совеня)

   -    Сьогодні до нас на урок, завітало це розумне совенятко Розумник.

   -     Давайте, привітаємось один з одним, передаючи совеня один одному.

      -    Доброго ранку! (вітаємо один одного по колу і передаємо іграшку).

     -    Скажіть, чи гарний у вас настрій? (Відповіді учнів).

  • Я бажаю вам, щоб гарний настрій допоміг нам працювати і не залишив вас до кінця уроку.

ІІ. Актуалізація  і коригування опорних знань та уявлень учнів

1. Зробити кубик з невеликої коробки з довжиною ребра 20 -25 см. Написати на кожній грані кубика вказівки (по одній на грані). Вчитель проводить учнів через процес «кубування», пропонуючи їм  в усній формі думки на запропоновану тему.      

1грань – прикметники – це слова …

2 грань – відповідають на питання …

3 грань – назви три прикметника що відповідає на питання яке? …

4 грань – назви три прикметника що відповідає на питання яка? …

5 грань - назви три прикметника що відповідає на питання які? …

6 грань  назви три прикметника що відповідає на питання який? …

2.  Каліграфічна хвилинка.

Рр  Ее

це еп пт

Рецепт

  • Чи знаєте ви, що означає це слово?

Педагогічна технологія «Щоденні 5». Робота із словом.

3. Словничок

Стіна слів РЕЦЕПТ — 1). вказівка про склад і спосіб виготовлення будь-якої суміші, розчину, страви ; 2). письмова вказівка лікаря аптеці про виготовлення і застосування ліків.

Звуко-буквений аналіз слова, визначення кількості складів, поділ для переносу

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми та мети уроку.

(На дошці прикріплено дерево, на дереві листочки, на листочках-запитання; учень бере листочок, читає запитання-дає відповідь.)

1-й листочок –Які частини мови ти знаєш?(Іменник, прикметник, дієслово, 

службові частини мови)

2-й листочок- Що називаємо іменником?(Іменник – частина мови , яка означає предмет. Відповідає на питання (хто?)- назви істот, на питання (що?) – назви неістот.

3-й листочок- Що мають іменники? (іменники мають рід: жіночий(вона, моя)-парта,

Чоловічий (він, мій)- стіл, середній (воно, моє)- вікно.)

4-й листочок – Що називаємо прикметником?

VІ . Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Розв’язання проблемної ситуації. Гра «Допоможіть»

- Чи змінюються прикметники за числами?( Голосування учнів).

  • Сьогодні на уроці української мови, ми розглянемо питання змінювання прикметників за числами.

- Пригадайте, чи змінюються іменники за числами? ( Відповіді учнів).

Наприклад: Совеня-совенята.( Визначення закінчень в словах)

Совенята (які?) розумні.(Спостереження за закінченнями в прикметниках при зміні за числами)

-Отже, ПРИКМЕТНИКИ ЗМІНЮЮТЬСЯ ЗА ЧИСЛАМИ.

V.   Фізкультхвилинка для очей.

 V. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності.

1. Інтерактивна гра «Дерево знань»

Хмаринка (яка?) легка, дощова, прозора.

Дерево (яке?) розложисте, крислате, високе, гіллясте.

Травинка (яка?) соковита, густа, зелена, шовкова.

Запис окремих частин мови у множині, позначаючи закінчення в словах:

          1-й ряд – хмаринки (які?) легкі;

      2-й ряд – дерева (які?) розложисті;

      3-й ряд –травинки (які?) соковиті.

Перевірка. Висновок.

2.  Перегляд відео «Життя совенят»

Бесіда « Допомога диким птахам взимку»

3.  Інтерактивна гра «Абетковий борщ» (

(Учень із горщика дістає букву й пригадує прикметник, який би розпочинався цією літерою. Наприклад. «В»- великий, веселий, важкий, вічний, вологий, високий тощо)

VІ.   Фізкультхвилинка

VІІ. Закріплення нового матеріалу.

 1. Робота з підручником.

Опрацювання правила на сторінці 79

Виконання вправи 2

Перевірка. Висновок.

VІІІ. Фізкультхвилинка для пальчиків.

ІХ. Закріплення опрацьованого матеріалу.

1.   Робота в парі.

( З окремих слів скласти речення : Трава, на, медова, луках, квітне)

На луках квітнуть медові трави.

Ведмідь- всеїдний звір. Полюбляє ласувати медом диких бджіл.

2.    Робота в групі.

(Із запропонованих слів скласти прислів’я: Щодня, зате, біла, сорочка, одна, хоч)

Хоч сорочка одна, зате біла щодня.

Сорочки (які?) білі.

  Х. Підбиття підсумків.

1. Гра «Однина й множина»

(Виписати прикметники вжиті в однині, змінивши його у множині. Сонячне-

сонячні, ласкаве-ласкаві.)

2.Інтерактивна вправа «Знайди пару»

(Учні шукають «свою пару –  прикметники, вжиті в однині та множині. Ці слова бажано прикріпити, на  груди  кожному учневі, перед початком уроку):

-весела-веселі; добрий-добрі; солоне-солоні; великий-великі; спокійна-спокійні;

 смачне-смачні, мудра-мудрі; кмітливий-кмітливі; чемна-чемні.

ХІ. Рефлексія

Пірамідка настрою

            

                                   

                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

(1 слайд)

 

 

 

 

 

(2 слайд)

 

 

 

 

 

 

(3 слайд)

 

 

 

 

 

 

(4 слайд)

 

 

 

 

(5 слайд)

 

 

 

 

 

(6 слайд)

 

 

 

 

 

 

 

(7 слайд)

 

 

 

 

(8 слайд)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(9 слайд)

 

 

 

 

(10 слайд)

 

 

 

 

 

      (11 слайд)

 

 

 

 

(12 слайд)

 

 

 

 

 

 

(13 слайд)

 

 

 

 

 

 

(14 слайд)

 

 

 

 

 

( 15 слайд)

 

 

 

 

 

 

( 16 слайд)

 

 

 

 

 

(17 слайд)

 

 

 

 

 

(18 слайд)

 

 

 

 

 

 

(19 слайд)

 

 

 

(20 слайд)

 

 

 

 

 

 

(21 слайд)

 

 

 

 

 

 

(22 слайд)

 

 

 

 

 

 

(23 слайд)

 

 

 

 

 

(24 слайд)

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
1366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку