Українська мова 3 клас.Антоніми.

Про матеріал
: розширювати знання учнів про слова, протилежні за значенням {антоніми); формувати вміння добирати антоніми, використовувати їх в усному і писемному мовленні; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати пам'ять, мовлення; виховувати працьовитість.
Перегляд файлу

Українська мова  3 клас.

Тема: Антоніми.

Мета: Мета: розширювати знання учнів про слова, протилежні за значенням {антоніми); формувати вміння добирати антоніми, використовувати їх в усному і писемному мовленні; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати пам'ять, мовлення; виховувати працьовитість.

Обладнання:аудіо запис голосів тварин, зображення диких тварин,хмари слів,індивідуальні картки,пазли.

Хід уроку.

І. Організаційний момент

Ось і дзвоник дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо

І урок розпочинаймо!

  • На урок до нас сьогодні завітали гості,поверніться привітайтеся з ними.Сідайте.

Вправа "Очікування" .

Вчитель: - Продовжіть речення: «Від уроку сьогодні я очікую…»

Тож хай ваші очікування справджуються.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

1.Активізація чуттєвих уявлень.

Прослуховування аудіозапису «Звуки зоопарку».

  • Діти розгадайте зашифроване слово і ви дізнаєтесь куди ми сьогодні потрапимо.

Вірно це зоопарк.Давайте поміркуємо що ми можемо побачити у зоопарку.

Вправа «Кластер».

Хвилинка каліграфії.А зараз відкрийте зошити запишіть сьогоднішнє число.

Діти давайте розглянема саме слово ЗООПАРК. Як ви гадаєте як утворилося це слово?(Зоологія + парк). Зоопа́рк (зоологічний парк) — територія, спеціально створена людиною, з будівлями і обладнанням для утримання, збереження, розмноження зникаючих видів та публічного показу тварин.

Зз зо оо оп па ар рк  зоопарк.

Складіть та запишіть речення за схемою.

Я мрію поїхати на екскурсію до зоопарку.

ІІІ.Ознайомлення з новим матеріалом.

Отже сьогодні ми відпровляємося на екскурсію до зоопарку.Дізнаємося які тварини тут живуть,та коли виконаємо всі завдання то побачимо дуже рідкісну тварину яка нещодавно потрапила до зоопарку.(На дощі план уроку у вигляді пазлів за кожне виконане завдання діти отримуватимуть пазл із зображенням рідкісної тварини.)

Послухайте,будь ласка,розповідь про одного із жителей нашого зоопарку.

1.Лінгвістична казка.

Жила тут колись зебра на ім Антон.І була вона незвичайною.Все здавалося їй не таким.Великий вольєр здавався маленьким.Високі дерева здавалися низькими.Довгий паркан – коротким.Вранці вона була кволою,а ввечері бадьорою.Коли всім було весело,зебрі було сумно і навпаки.Навіть у смугах своїх Антон неміг розібратися чорні здавалися йому білими,а білі чорними.І через це зовсім  не було друзів у вередливої тварини.Так і була зебра самотньою.А слова що мають протележне значення стали називать АНТОНІМАМИ.

Діти,як ви гадаєте яка тема нашого уроку?Так,це слова протележні за значенням.Антоніми.(Перевертаю пазл).

2.Робота над загадкою.

Грізний погляд, густа  грива,

Сильний, спритний і сміливий.

Заричить – усяк змовкає.

Бо він – цар. Це кожен знає.  ( Лев )

Які слова дпомогли вам відгадати загадку?  Давайте підберемо до них протележні за значенням.(Вчитель вивішує на дошці.)

Грізний – ласкавий.

Густа – рідка.

Сильний – слабкий.

Спритний – неповороткий.

Сміливий – боягузливий.

3.Робота в парі.Гра « Знайди пару.»

З хмари слів випишіть парами слова протележні за значенням.

Фізкультхвилинка.

1.Складання речень з протиставним сполучником а.

Якось у нашому зоопарку почали сваритися звірі.Жирафи сварилися з бегемотами, сперечалися краще мати довгу шию, чи коротку.Слони з єнотами,краще бути великим чи маленьким.Добре що про це почув  директор зоопарку і пояснив,що кожна тварина гарна і неповторна.А допомогло йому в цьому маленьке слово А. Він говорив так:

Слон великий, а єнот маленький. У жирафи довга шия,а у бегемота коротка.

Давайте і ми спробуємо скласти подібні речення про тварин.Та запишемо ці речення.

2.Робота з текстом. Деференційоване завдання.

Нам необхідно підібрати антоніми,щоб текст зінився.

Надворі була погана погода. Небо похмуре, сонце зайшло за хмари.У зоопарку було мало відвідувачів. Всі тварини були злі і сумні.

Перше речення розбираємо разом.

  • У вас на столі лежать картки зеленого та червоного кольору.Якщо ви можете сомостійно зробити це завдання покладіть на край парти картку зеленого кольору.Якщо вам потрібна допомого кладіть червону картку.

3.Робота в групах. «Фішбоун»

Питання:Зоопарк це добре чи погано?

Підсумок уроку.

Ну що ж ми виконали всі завдання і тепер можемо побачити нашу рідкісну тварину це ОКАПІ. Мешкає тропічних районах Африки. Тварина дуже потайна, а тому вивчена  погано. За зовнішнім виглядом дещо нагадує зебру, але не має з нею ніяких родинних зв’язків. А от з жирафом у неї багато спільного, тому вона і входить в сімейство жирафових. Форма тіла у тварини схожа на тіло жирафа. Ноги довгі, а от шия набагато коротше, ніж у більш високого родича. Спільним у них є довгий язик. У довжину він досягає майже 35 см.

Продовж речення на табличці.

Домашнє завдання.

 

docx
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
1396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку