Українська мова
(4 години на тиждень)
1семестр – 64 уроки
№ з/р |
Тема уроку |
Дата проведення |
Тема 1. Звуки і букви (42 години) |
||
1. |
Звуки, букви. Українська абетка |
|
2. |
Розташування слів за абеткою з орієнтацією на першу літеру |
|
3. |
Склад. Перенос слів із рядка в рядок по складах |
|
4. |
Правила переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків |
|
5. |
Голосні звуки [а], [о], [у], [е], [и], [і]. Спостереження за роботою мовленнєвих органів під час промовляння голосних звуків |
|
6. |
Букви, що позначають голосні звуки. Діалог. |
|
7. |
Наголос. Наголошені й ненаголошені звуки і склади |
|
8. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Добір слів — ознак предметів за малюнком. (Барви осені.) |
|
9. |
Ненаголошені голосні звуки [е], [и] |
|
10. |
Вимова і правопис слів з ненаголошеними голосними [е], [и] |
|
11. |
Вимова і правопис слів з ненаголошеними голосними [е], [и] |
|
12. |
Вимова і правопис слів з ненаголошеними голосними [е], [и] |
|
13. |
Приголосні звуки. Спостереження за роботою мовленнєвих органів (язик, губи, зуби) під час вимови приголосних звуків |
|
14. |
Приголосні звуки [дз], [дз’], [дж]. Позначення їх буквами с. 22 - 25 |
|
15. |
Перевірка знань з мови. «Звуки і букви» |
|
16. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Добір назв до серії малюнків. (Білочка восени.) Тематичний бал. |
|
17. |
Буква щ |
|
18. |
Приголосні звуки. Звуко-буквений аналіз слів |
|
19. |
Буква ґ |
|
20. |
Приголосні звуки. Звуко-буквений аналіз слів |
|
21. |
Дзвінкі і глухі приголосні звуки |
|
22. |
Дзвінкі і глухі приголосні звуки |
|
23. |
Дзвінкі і глухі приголосні звуки. Звуко-буквений аналіз слів |
|
24. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Побудова і записування речень, що передають зміст малюнків. Складання зв'язного висловлювання «Справжні друзі». |
|
25. |
Тверді і м’які приголосні звуки. Позначення м’якості приголосних буквами і, я, ю, є |
|
26. |
Тверді і м’які приголосні звуки. Позначення м’якості приголосних буквами і, я, ю, є |
|
27. |
Тверді і м’які приголосні звуки. Позначення м’якості приголосних буквами і, я, ю, є |
|
28. |
Тверді і м’які приголосні звуки. Позначення м’якості приголосних буквами і, я, ю, є |
|
29. |
Позначення м’якості приголосних звуків знаком м’якшення |
|
30. |
Позначення м’якості приголосних звуків знаком м’якшення |
|
31. |
Позначення м’якості приголосних звуків знаком м’якшення |
|
32. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота з деформованими реченнями-і текстом. Тематичний бал. |
|
33. |
Закріплення вивченого про тверді та м’які приголосні звуки |
|
34. |
Подовжені м’які приголосні звуки |
|
35. |
Подовжені м’які приголосні звуки |
|
36. |
Подовжені м’які приголосні звуки |
|
37. |
Подовжені м’які приголосні звуки |
|
38. |
Апостроф |
|
39. |
Апостроф |
|
40. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Опис предмета за малюнком, змістом загадки та запитаннями. (Опис айстри.) |
|
41. |
Апостроф с. 57 - 59 |
|
42. |
Перевірка знань з мови. «Звуки і букви». Тематичний бал. |
|
Тема 2. Слово (22 години) |
||
43. |
Лексичне значення слова. Розвиток уявлення про те, що слово служить для назви предмета, якості, дії |
|
44. |
Лексичне значення слова. Тематичні групи слів |
|
45. |
Слова, які відповідають на питання хто? що? |
|
46. |
Слова, що означають назви предметів (іменники) |
|
47. |
Розпізнавання іменників за питаннями хто? що?. Складання речень |
|
48. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання лічилки за серією малюнків та поданими словами-римами. |
|
49. |
Змінювання іменників за зразком один — багато. Робота над прислів’ям. Доповнення речень |
|
50. |
Групування предметів за родовими та видовими ознаками |
|
51. |
Доречне вживання іменників у реченні. Перевірна робота. Аудіювання |
|
52. |
Уживання великої букви в іменах, по батькові та прізвищах людей |
|
53. |
Уживання великої букви в іменах, по батькові та прізвищах людей. Уживання імен у формі звертання |
|
54. |
Перевірна робота. Диктант. |
|
55. |
Робота над помилками. Тематичний бал. |
|
56. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання речень до теми. Робота з деформованим текстом. (Складання тексту «Зимові розваги».) |
|
57. |
Уживання великої букви в кличках тварин с. 78 - 81 |
|
58. |
Велика буква в назвах міст, сіл, річок. Велика буква в назвах вулиць, площ і майданів. Перевірна робота. Списування. |
|
59. |
Слова, що називають ознаки предметів (прикметники) |
|
60. |
Зв’язок прикметників з іменниками |
|
61. |
Прикметники, протилежні за значенням. Уживання прикметників у переносному значенні |
|
62. |
Зв’язок прикметників з іменниками. Практичне змінювання прикметників за зразком один — багато |
|
63. |
Прикметники, близькі за значенням |
|
64. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання записки, адресованої батькам (друзям). Слова ввічливості.Тематичний бал. |
|
Українська мова
(3 години на тиждень)
2семестр – 57 уроків
№ з/р |
Тема уроку |
Дата проведення |
Слово (продовження) (12 годин) |
||
65. |
Слова, які відповідають на питання що робити? Що робили? Що робив? Що робить? Що будуть робити? (дієслова). |
|
66. |
Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах. Зв’язок дієслів з іменниками. |
|
67. |
Роль дієслів у мовленні. Зв'язок дієслів з іншими словами. |
|
68. |
Роль дієслів у мовленні. Виділення дієслів у текстах. |
|
69. |
Роль дієслів у мовленні. Дієслова протилежні за значенням |
|
70. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Розповідь за малюнком, планом та опорними словами. (Птахи взимку.) |
|
71. |
Роль дієслів у мовленні. Робота над діалогом. Перевірна робота. Усний переказ. |
|
72. |
Влучне вживання дієслів у мовленні. Поєднання дієслів зі словами він,вона, воно, вони. |
|
73. |
Уявлення про службові слова та їх роль у реченні. |
|
74. |
Практичне ознайомлення з прийменниками, їх роллю в реченні. |
|
75. |
Вправляння у доречному вживанні службових слів у реченні. |
|
76. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Добір заголовка до тексту. Тематичний бал. |
|
Тема 3. Корінь слова (10 годин) |
||
77. |
Спостереження за значенням спільнокореневих (споріднених) слів |
|
78. |
Спільнокореневі (споріднені) слова. Виділення кореня в поданих словах. |
|
79. |
Добирання спільнокореневих слів |
|
80. |
Добирання спільнокореневих слів Спільнокореневі (споріднені) слова. с. 120 - 122 |
|
81. |
Перевірна робота. Диктант. |
|
82. |
Аналіз контрольної роботи. |
|
83. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання загадки за малюнком та поданими словами. (Складання загадки про капусту.) |
|
84. |
Спільнокореневі (споріднені) слова. с. 123 - 126 |
|
85. |
Спільнокореневі (споріднені) слова. с.126 - 128 |
|
86. |
Перевірка знань з мови. «Корінь слова. Спільнокореневі (споріднені) слова». Тематичний бал. |
|
Тема 4. Речення (14 годин) |
||
87. |
Основні ознаки речення. Поділ тексту на речення. |
|
88. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання оповідання за початком, кінцівкою, малюнком, планом та опорними словами. (Текст «Чуйне серце» — про допомогу птахам.) |
|
89. |
Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідного речення. |
|
90. |
Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для вираження думки. С.132 – 135. |
|
91. |
Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень. Форми спонукання. |
|
92. |
Закріплення знань про види речень за метою висловлювання |
|
93. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Опис істоти за малюнком, змістом вірша та поданими словами. (Опис котика.) |
|
94. |
Головні слова в реченні |
|
95. |
Визначення головних слів у реченні. Перевірна робота. Аудіювання «Куди робота ховається?» |
|
96. |
Зв'язок слів у реченні |
|
97. |
Складання записки. |
|
98. |
Поширення речень за питаннями. |
|
99. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Удосконалення тексту із часто повторюваними словами. |
|
100. |
Узагальнення знань за темою «Речення». Тематичний бал. |
|
Тема 5. Текст (6 годин) |
||
101. |
Поняття про текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту. Заголовок, його відповідність змісту тексту. |
|
102. |
Будова тексту. Спостереження за роллю абзаців в тексті. |
|
103. |
Текст – розповідь. |
|
104. |
Текст – опис. |
|
105. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання казки за серією малюнків. (Казка «Справжній друг».) |
|
106. |
Перевірна робота. Диктант. |
|
107. |
Аналіз контрольної роботи. |
|
Тема 6. Мова і мовлення (6 годин) |
||
108. |
Мовні та немовні знаки. |
|
109. |
Спорідненість мов. |
|
110. |
Усне і писемне мовлення. Перевірна робота. Списування. |
|
111. |
Слова ввічливості. Звертання. |
|
112. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання тексту-міркування. («Чому світлячка так назвали».) |
|
113. |
Перевірна робота з мови. «Речення, Текст, Мова і мовлення». |
|
Тема 7. Повторення вивченого (годин) |
||
114. |
Що ми знаємо про частини мови. |
|
115. |
Що ми знаємо про звуки і букви. |
|
116. |
Що ми знаємо про речення. Перевірна робота. Списування. |
|
117. |
Що ми знаємо про текст. |
|
118. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання розповіді «Моя заповітна мрія». |
|
119. |
Підсумковий урок за рік. Тематичний бал. |
|