Правопис числівників
1. Позначте рядок, у якому всі слова — числівники.
а) Одинадцять, три, п'ятий, сотня;
б) тринадцять, шість, мільйон, тисяча;
в) один, одиниця, однаково, одинак;
г) п'ятнадцять, сімка, вісімсот, двоє.
2. Визначте речення, у якому використано числівник.
а) Сьогодні він отримав одиницю.
б) Це було вже не вперше.
в) Він замислився, як нарешті отримати хоча б сімку.
г) Назавтра треба було вивчити п'ять предметів.
3. Позначте рядок, у якому всі числівники пишуться окремо.
а) Трьох/сот, тридцять/три, два/надцять, шіст/десят;
б) три/п'ятих, вісімдесят/шість, сто/сім, двісті/п'ятдесят;
в) триста/двадцять, шіст/надцятеро, сто/одинадцять, двадцять/ два;
г) сто/тисячний, двадцять/п'ятий, сто/сьомий, триста/сороковий.
4. Виділіть речення, яке слід відредагувати.
а) Під одним козирком чотири козаки (Народна творчість).
б) Сімсот соколят на одній подушці сплять (Народна творчість).
в) Бігає Марушка у сто кожушках, як вітер повіє, то й спина зіпріє (Народна творчість).
г) Сиділа старуха в дев'ятьох кожухах; хто побаче, той заплаче (Народна творчість).
5. Позначте речення, у якому вжито порядковий числівник.
а) Під тисячолітнім платаном розташувалися музиканти (М. Трублаїні).
б) Один за одним промчали вершники (М. Трублаїні).
в) Восьмий вершник, у червоному башлику, промчав, як вітер (М. Трублаїні).
г) За умовою змагання вони мусили десять разів оббігти це коло (М. Трублаїні).
6. Виділіть речення, яке потребує редагування.
а) Уроки починаються о восьмій годині.
б) Я скажу тобі про це, коли мине тринадцята година.
в) Ми провели з ним чудових шість годин.
г) Магазин відчиняють у сім годин.
7. Позначте рядок, у якому всі слова — числівники.
а) тридцять, сім, восьмий, мільярд;
б) один, десяток, мільйон, тисяча;
в) три, трійка, утретє, тринадцять;
г) шістдесят, вісімка, вісімсот, троє.
8. Визначте речення, у якому використано числівник.
а) Десятки років читають люди ці книги.
б) Козацькі курені ділилися на сотні.
в) Сто десять років прожив цей дідусь.
г) Така оцінка, як трійка, його не задовольняла.
9. Позначте рядок, у якому всі числівники пишуться окремо.
а) Триста/двадцять, тридцять/три, сто/сім, дві/третіх;
б) трьох/сот, вісімдесят/шість, шіст/надцятеро, двісті/п'ятдесят;
в) сто/одинадцять, шіст/десят, двадцять/п'ятий, сто/сьомий;
г) сто/тисячний, триста/сороковий, двадцять/два; сім/наддятий.
10. Виділіть речення, яке слід відредагувати.
а) Реве віл на сто гір, на сто кроків, на сто потоків (Народна творчість).
б) Головата, дженджуриста, сорочок наділа триста, а нога одна (Народна творчість).
в) Що то за птах, що на вісьмох гонах? (Народна творчість).
г) У сім няньок дитина без носа (Народна творчість).
11. Позначте речення, у якому вжито дробовий числівник.
а) Уздовж дороги тягнуться кактуси до двох цілих і п'яти десятих метра заввишки.
б) Північна територія займає п'яту частину площі всієї Австралії.
в) Він зайняв шосте місце з десяти.
г) Три великих цілих яблука лежали на столі.
12. Виділіть речення, яке потребує редагування.
а) Ми працюємо до шостої години.
б) Ігор народився п'ятнадцятого травня.
в) Чоловіки вітали жінок з Восьмим березнем.
г) Святковий вечір розпочнеться о шістнадцятій годині тридцять хвилин.