Можна використати для очного і дистанційного навчання з предметів я досліджую світ, українська мова
1.Ранкове коло
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки!
Хай тупають ніжки!
Працюють голівки!
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєм вам ми здоров’я й добра!
2.Девіз уроку:
Ми всі – одна сім’я,
єдина ми родина.
Мільони різних «я»,
А разом – Україна.
3.Спостереження
Як поживає матінка Україна (дата,прогноз погоди)
4.Повторення вивченого матеріалу
Прослухайте уривок пісні.
-Про який народ йде мова? Який є наш народ?
-За що воюють наші воїни?(Батьківщину)
-Що має кожна держава?(Символи)
-На які групи поділяються символи?(Народні, державні)
-Назвіть іх.
-Якою мовою виконується Гімн України?Чому?
-Які асоціації у вас виникають зі словом «Мова»?
МОВА
5.Повідомлення теми і мети уроку
Українська мова – державна мова України
6.Ознайомлення з новим матеріалом.
Робота в парах
Прочитайте вірш Юлії Косинської, зафарбуйте слова, якими описує авторка мову.
РІДНА МОВА
Велична, щедра і прекрасна мова,
Прозора й чиста, як гірська вода, —
То України мова барвінкова, —
Така багата й вічно молода.
Вона, як ніжна пісня колискова,
Заходить в серце й душу з ранніх літ,
Ця мова, наче пташка світанкова,
Що гордо лине в свій стрімкий політ.
- А хто повинен розмовляти , спілкуватися українською мовою?(Громадяни).
- Прочитайте значення слова громадяни про себе? Один одному? З пам’яті.
Громадянин-особа, що належить до постійного населення якої-небудь держави, користується її правами і виконує обов'язки, встановлені законами цієї держави.
- Де записані права і обов’язки громадян?(У Конституції України)
- Що таке Конституція України?
- Прочитайте про себе? Один одному?
Ось ,що записано про мову в законі України.
Фізкультхвилинка
Говоримо про генетичний код нації, без чого не може існувати держава, народ… про МОВУ.
Цікавинки про нашу солов’їну.(Відео)
- Що нового ви дізналися про мову?
- Скільки літер містить найдовше слово?
- Які слова може вимовити справжній українець?
А ще в нашій мові є цікаві стійкі вислови, які прикрашають наше мовлення – це фразеологізми. Ми з ними зустрічалися на уроках української мови. Деякі з них ви вже навіть використовуєте у своєму мовленні.
Зараз у вас є пазли – складіть їх і ознайомтеся з новими фразеологізмами.
Оберіть один найцікавіший і зачитайте його.
Крісло автора
«Поки живе мова − житиме й народ». Іван Огієнко
Підсумок уроку.
- Про що говорили на уроці? Значення яких слів розібрали?
- Що ви зрозуміли з нашого уроку?
- Яка наша мова?
- Навіщо вона нам?
А зараз візьміть , будь ласка, квіти і зачитайте , що ж має робити кожен громадянин своєю рідною українською мовою, щоб вона жила. Прикрасьте нашу Батьківщину.