Українська мова. Дієслова, близькі та протилежні за значенням

Про матеріал
Проводимо спостереження над смисловим значенням дієслів, збагачуємо словниковий запас , розвиваємо мовне чуття. Робота з опорною схемою «Дієслово». Гра «Вилучіть «зайве» слово». Творча робота. Виконання завдань – вправ 1, 2 (усно) – с.50. Каліграфічна хвилинка. Робота над вимовою і написанням слова «теа́тр» (вправа 7). Робота в парах (вправа 4, 3 с.51, 50). Виконання вправ-завдань 8 (колективно), 6 (самостійно). Домашнє завдання. Виконати вправу-завдання 5 (с.51).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дієслова, близькі та протилежні за значенням

Номер слайду 2

Робота з опорною схемою «Дієслово». що робив? Що робила? що робило? що робили?{7 FCD6077-A363-406 D-B1 C7-64 CEA721 B08 D}Приклади співає співають співав співала співалоспівали буде співати співатиме співатимуть. Розгляньте схему «Дієслово». Розкажіть все, що ви знаєте про дієслово. Наведіть власні приклади.

Номер слайду 3

Гра «Вилучіть «зайве» слово».- Прочитайте (послухайте) слова. Яке серед них «зайве»? Обґрунтуйте свою відповідь. Мурує, будує, зводить, дім. Пролив, заридав, сльози, заплакав. Прилетить, прилине, весна, наступить. До кожної групи дієслів поставте запитання.

Номер слайду 4

Творча робота. Послухайте пари іменників. Утворіть від них дієслова – пари. сварка – мир (сваритися – миритися)зневага – шана (зневажати – шанувати) втрата – знахідка (втрачати – знаходити)Поставте запитання до дієслів. Які дієслова з утворених пар ви будете залюбки використовувати у своєму мовленні?

Номер слайду 5

До іменників доберіть дієслова, які означали таку саму дію, але з іншою ознакою. Дощ – (іде, ллє, падає, накрапає…) Му́́зика – (звучить, бадьорить, грає…) Сонце – (світить, сяє, сіяє, іскриться…)Думка – (вражає, дивує, дошкуляє, приголомшує…)Чи можна вважати близькими за значенням дібрані вами дієслова?

Номер слайду 6

Виконання завдань – вправ 1, 2 (усно) – с.50.

Номер слайду 7

Каліграфічна хвилинка14 лютого. Класна робота. Зз, Сс, Бб. Зразок, слово, близький.

Номер слайду 8

Робота над вимовою і написанням слова «теа́тр» (вправа 7). Прочитайте слово. Який склад є наголошений? Назвіть усі приголосні, голосні звуки. Які приголосні глухі? Назвіть парний дзвінкий приголосний до звука [т]. Як можна перенести з рядки в рядок це слово? Чому тільки є один варіант переносу цього слова?

Номер слайду 9

Робота в парах (вправа 4, 3 с.51, 50)

Номер слайду 10

Вправа 4

Номер слайду 11

Виконання вправ-завдань 8 (колективно), 6 (самостійно).

Номер слайду 12

Вправа 8

Номер слайду 13

Підсумки уроку. Що ви дізналися про дієслово ще? До дієслів «вигадує» («виганяти») доберіть близькі за значенням. (Видумує, фантазує, мудрує, придумує…; випровадити, випроваджувати, виставляти, спроваджувати…)- До дієслова «забороняти» («хворіти», «сумувати»…) доберіть протилежні за значенням. (Дозволяти; одужати, радіти…)

Номер слайду 14

Домашнє завдання. Виконати вправу-завдання 5 (с.51).

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
14
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку