Українська мова. Головні слова в реченні.

Про матеріал
Усвідомлюємо граматичну основу речення, особливості головних членів речення, розвиваємо мовлення, пробуджуємо інтерес до ведення спостережень. Засвоєння матеріалу за дошкою miro (відкриваємо на ній презентацію).Сприймання й первинне усвідомлення матеріалу.Робота з підручником. 1.Колективне виконання завдань до вправи 1, 105. 2.Опрацювання змісту правила, с.105. Ознайомлення учнів з умовним позначенням головних слів у речення ( – , =). 3.З’ясування суттєвих ознак головних слів у реченні. Виконання вправ 2, с.105. 5. Робота в парах. Виконання вправи 3 (с.106) та її перевірка. Самостійна робота. Виконання вправи 4 та завдань до неї. Ознайомлення з правилом на с.106. Складання речень учнями за схемами: – = . = – Домашнє завдання. Вивчити правила на с.105-106. Вправа 5, с.106.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Головні слова в реченні

Номер слайду 2

Гра «Так чи «Ні». Розповідні й спонукальні речення можуть вимовлятися з особливим почуттям? Так чи ні? (Так)На письмі наприкінці таких речень ставлять знак питання? Так чи ні? (Ні). Якщо наприкінці розповідних чи спонукальних речень знак оклику, то речення називають окличним? Так чи ні? (Так)Якщо наприкінці речень стоїть крапка чи знак питання, то за інтонацією речення називають неокличними? Так чи ні? (Так)

Номер слайду 3

Гра «Так чи «Ні». За метою висловлювання речення бувають розповідні, питальні, спонукальні? Так чи ні? (Так)Речення «Тихесенько човен пливе.» є за метою висловлювання питальним? Так чи ні? (Ні)Речення «Прикрашай і оберігай рідну землю.» за метою висловлювання є спонукальним? Так чи ні? (Так)

Номер слайду 4

Повідомлення теми уроку і мотивація навчальної діяльності. Сприймання й первинне усвідомлення матеріалу. Робота з підручником. Колективне виконання завдань до вправи 1, 105.

Номер слайду 5

Опрацювання змісту правила, с.105. Ознайомлення учнів з умовним позначенням головних слів у речення ( – , =).

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

З’ясування суттєвих ознак головних слів у реченні. Виконання вправ 2, с.105.

Номер слайду 9

Визначення головних слів у реченні. Засяяло весняне сонечко. Застрибали сонячні промінці. Защебетав соловейко. Послухайте речення. У якому реченні два слова? Про кого говориться в реченні? На яке питання відповідає це слово? Як ви його підкреслите на письмі? Що зробив соловейко? На яке питання відповідає слово «защебетав»? Як ви підкреслите це слово? Як ці слова назвемо? (Головними). Висновок: речення може складатися з головних слів. Наведіть приклади речень, які складаються з головних слів. (Трава зеленіє. Повіває вітерець. Діти навчаються…)Визначіть головні слова в наступних реченнях.

Номер слайду 10

Робота в парах. Виконання вправи 3 (с.106) та її перевірка.

Номер слайду 11

Самостійна робота. Виконання вправи 4 та завдань до неї. Перевірка виконаної роботи. Виконання додаткових завдань до вправи. Прочитайте речення, яке відповідає схемі: L _ _ _ _. Назвіть головні слова в цьому реченні. У яких реченнях головні слова стоять наприкінці?

Номер слайду 12

Ознайомлення з правилом на с.106.

Номер слайду 13

Складання речень за схемами: – = . ; = – .

Номер слайду 14

Підсумки уроку.- Про які слова в реченні ми сьогодні говорили? На які питання відповідають ці слова? Як на письмі підкреслюємо їх? Укажіть головні слова у реченні:«Шумить сосновий ліс». «Дерева стоять нахмурені».

Номер слайду 15

Домашнє завдання. Прочитати правила на с.105-106. Вправа 5, с.106.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
26
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку