Зв’язок слів у реченні.

Про матеріал
Усвідомлюємо, як встановлюються зв’язки між словами в реченні, формуємо вміння вживати у мовленні речення, різні за метою висловлювання і за інтонацією, Повторення вивченого матеріалу. Засвоєння нової теми . Складання алгоритму для встановлення зв’язку слів у реченні. Робота з підручником. С.107-108. Вправи 1-4. Заучення правила. Домашнє завдання. Вивчити правило на с.108. Вправа 5, с.108. Повторити все вивчене про речення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Зв’язок слів у реченні

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Повторення вивченого матеріалу. Що ви знаєте про речення? Які бувають речення за метою висловлювання? Які бувають речення за інтонацією? Наведіть приклади неокличних спонукальних речень. Головне слово в реченні, яке відповідає на питання хто? або що? підкреслювати треба однією чи двома рисками? Як підкреслите в реченні слово, яке відповідає на питання що робить? Поставте питання до слів у реченні:«Сонечко сміється», «Пливе човен», «Діти відпочивають».

Номер слайду 4

Повідомлення теми і мети уроку. Підготовка учнів до засвоєння нового матеріалу. Речення «Сонечко сміється.» ми доповнимо одним словом «весняне». Складіть нове речення. (Весняне сонечко сміється). - Назвіть головні слова у реченні, поставте до них питання. - Поміркуйте, на яке питання відповідає слово«весняне», з яким словом воно пов’язане в реченні? - За допомогою чого ми встановили зв’язок слів «сонечко весняне»? (За допомогою питань).

Номер слайду 5

Речення «Діти відпочивають.» доповнимо словами, які нам зможуть уточнити, уявити, де відпочивають діти. («Діти відпочивають на лісовій галявині»). Які головні слова в цьому реченні? На які питання вони відповідають? За допомогою питань ми встановимо зв’язок з іншими словами у цьому реченні: відпочивають (де?) на галявині; галявині (якій?) лісовій. Слова «на галявині, лісовій» пов’язані з яким головним словом?Отже, усі слова у реченні зв’язані між собою. Встановити зв’язок між словами допомагають питання.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Складання речень за змістом малюнка. Встановлення зв’язку слів у реченні (усно).

Номер слайду 9

Осмислення нових знань. Відтворення засвоєного матеріалу за запитаннями.- У реченні слова пов’язані між собою за змістом? - За допомогою чого встановлюється зв’язок слів у реченні?

Номер слайду 10

Поясніть подану схему

Номер слайду 11

Складання алгоритму для встановлення зв’язку слів у реченні. Щоб встановити зв’язок слів у реченні, що необхідно зробити насамперед? (Прочитати речення). Які слова маємо визначити в реченні обов’язково, щоб установити зв’язок між словами? (Головні). Далі що будемо робити? (Ставити від головних слів питання до інших слів, які з ними пов’язані). Прочитайте речення. Поставте питання: про що/кого говориться в реченні?, що робить (робив, зробив) цей предмет. Визначіть головні слова в реченні. Поставте від головного слова, яке відповідає на питання хто?/що, питання, щоб визначити інше слово, з яким воно пов’язане в реченні. Поставте від головного слова, яке відповідає на питання що робить?, питання до слів, з якими воно пов’язане за змістом. Встановіть зв’язок слів у реченні. Встановлення зв’язку слів у реченні за алгоритмом дій.«У лісі шумлять високі сосни».(Що?) сосни, сосни (що роблять?) шумлять, сосни (які?) високі, шумлять (де?) у лісі.

Номер слайду 12

Робота з підручником. Робота в парах. Виконання завдань до вправи 1, 2 (с.107) та їх перевірка.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Самостійна робота (вправа 3, с.107).

Номер слайду 15

Узагальнення-висновок. Ознайомлення зі змістом правила (с.108). Встановлення зв’язку слів у реченні: «Дитячі обличчя променилися радістю».

Номер слайду 16

Підсумки уроку.- Розгляньте таблицю «Речення» на с.108. (Вправа 4). Виконайте завдання, які пропонуються вам у цій вправі

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Повторити правило на с.108. Вправа 5, с.108.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
83
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку