Активізуємо знання про звуки букви, типи речень, частини мови .
Робота за презентацією та підручником, с.136-137. Вправи 1-4. Домашнє завдання. Повторити всі правила про речення. С.95-107, с.137. вправа 5.
Каліграфічна хвилинка6 квітня. Класна робота Великдень Ве-ли- кдень – 3 скл., 9 б., 8 зв. Великдень - символ початку нового життя.
Номер слайду 3
Актуалізація знань про речення, звуки і букви. Пригадайте, що ми називаємо реченням? Які бувають речення за метою висловлювання? Наведіть приклади. Які є речення за інтонацією? Наведіть приклади спонукальних окличних речень.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Із чого складається речення? А з чого утворюються слова? Слово, що звучить, складається з букв чи звуків? Назвіть звуки у слові «ненька» [н, е, н´, к, а]. Скільки в слові звуків, а букв? Чому? На які дві групи поділяють звуки? Назвіть букви, які на письмі позначають голосні звуки. Як поділяються приголосні звуки? (Тверді та м’які, дзвінкі та глухі приголосні). Яка буква не має відповідного звука? (Знак м’якшення). Яка роль знака м’якшення у слові?
Номер слайду 6
Як називаються слова, що відповідають на питання хто?, що? Які слова називають прикметниками? Наведіть приклади іменників з прикметниками. - Що таке «дієслово»? На які питання відповідають дієслова? Наведіть приклади іменників з дієсловами.
Номер слайду 7
Пояснювальне письмо. (Вправа 1, с.136).
Номер слайду 8
Колективне опрацювання завдань до вправи 2, с.136. Назвіть букви, що під час вимови позначають голосні звуки (А, е, о, и, і, я). Яке слово містить м’які приголосні звуки? (Місяць – 6 б., 5 зв.). Які слова в другому реченні «Місяць соковитих черешень і запашних полуниць, місяць першої сіножаті й найдовших днів року…» відповідають на питання яких? (Соковитих, запашних, найдовших). Чи знаєте ви значення слова «сіножать»? Дослідіть, з яких слів воно утворилося. (Сіно + жати). Прочитайте відповідь на запитання «Коли прокидається червневий день?» Як пов’язані між собою слова в реченні? За допомогою чого ви встановили зв’язок слів у реченні «Раненько прокидається червневий день»? Прочитайте зв’язки слів у цьому реченні. (Що?) День; (що робить?) прокидається, прокидається (коли?) раненько, день (який?) червневий). Назвіть головні слова у цьому реченні? (День прокидається).
Номер слайду 9
Робота в парах. (Вправа 3, с.136). Перевірка виконаних завдань.
Номер слайду 10
Робота над словами , близькими за значенням. (Вправа 4, с.136-137).