29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Українська мова "Практичне засвоєння вимовляння і написання відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80,1000). Вимова і написання слів вісімдесяти, п’ятдесяти"

Про матеріал
МЕТА УРОКУ:  формування предметних компетентностей: навчити учнів вимовляти та писати числівники, передбачені програмою 4 класу, форми родового відмінка числівників 50 – 80 (п'ятдесяти, шістдесяти, сімдесяти, вісімдесяти); розвивати орфографічну пильність; виховувати пунктуальність;  формування ключових компетентностей: • уміння вчитися: розвивати готовність самостійно працювати з новим доступним за складністю матеріалом, добре орієнтуватися в підручнику, дотримувати єдиних вимог оформлення письмових робіт; • комунікативної: розвивати вміння осмислювати, опрацьовувати інформацію; • інформаційної: формувати здатність знаходити необхідні відомості, доводити та спростовувати судження; • загальнокультурної: навчити використовувати набуті знання, уміння під час виконання соціальних ролей. ТИП УРОКУ: урок ознайомлення з новим матеріалом з елементами критичного мислення
Перегляд файлу

Українська мова

Урок

ТЕМА: Практичне засвоєння вимовляння і написання відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80,1000). Вимова і написання слів вісімдесяти, пятдесяти, сімдесяти, шістдесяти

МЕТА УРОКУ:

  • формування предметних компетентностей: навчити учнів вимовляти та писати числівники, передбачені програмою 4 класу, форми родового відмінка числівників 50 – 80 (п'ятдесяти, шістдесяти, сімдесяти, вісімдесяти); розвивати орфографічну пильність; виховувати пунктуальність;
  • формування ключових компетентностей:
  • уміння вчитися: розвивати готовність самостійно працювати з новим доступним за складністю матеріалом, добре орієнтуватися в підручнику, дотримувати єдиних вимог оформлення письмових робіт;
  • комунікативної: розвивати вміння осмислювати, опрацьовувати інформацію;
  • інформаційної: формувати здатність знаходити необхідні відомості, доводити та спростовувати судження;
  • загальнокультурної: навчити використовувати набуті знання, уміння під час виконання соціальних ролей.

ТИП  УРОКУ:  урок ознайомлення з новим матеріалом з елементами критичного мислення

ОБЛАДНАННЯ  УРОКУ: інтерактивна дошка, картки для роботи в групах, малюнок озера Самбар, «крісло автора», відео «10 цікавих фактів про Україну», відео «Вимовляй і пиши правильно», грона калини, кольорові олівці, таблиця «ПМЦ», 

 

ХІД  УРОКУ:

І Вступна частина

1. Організаційний момент

Кожна група утворює коло. Кожен член кола бажає своєму однокласнику щось приємне на першу літеру його імені. Потім вони утворюють єдине коло учнів, вчитель і гості уроку висловлюють учням побажання на літеру «Б», літеру класної родини. За бажанням учні можуть доповнити побажання вчителів (Бадьорості, бажаного результату, безпосередності, безпомилковості у виконанні роботи, бравості, багато нових знань, барвистого уроку, берегти час уроку, бути наполегливими, бути уважними, бути старанними та ін..)

 - Тож сподіваюсь, що саме таким і буде наш урок. Часу не гаємо наш урок розпочинаємо.

2. Перевірка домашнього завдання

- Скажіть, яке домашнє завдання було задано на сьогодні?

- Перед вами стоїть «Крісло автора». Хто хоче присісти на нього і загадати загадку, яку він підібрав?

(Декілька учнів запрошують в крісло автора, інші відгадують загадки і називають числівники, які почули)

3. Повідомлення теми і мети уроку.

- Тож сьогодні ми продовжимо нашу роботу над числівниками і потренуємося у вимовлянні та написанні  відмінкових закінчень окремих числівників.

- Сьогодні на уроці ми будемо використовувати наше самооцінювання. Виберіть бухгалтера групи, він буде вести підрахунки вашої роботи. Скажіть, який тиждень іде у нас в школі? Вірно, тиждень української мови. Саме тому я пропоную вам сьогодні збирати ягідки калини і до кінця уроку побачимо, чий кетяг буде найкращим.

ІІ Основна частина

1 Створення кластеру на тему «Числівник»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-  Як ви гадаєте чому ми не заповнили усі частини нашого кластеру?

- Отже, пропоную переглянути відео і зясувати, яких слів не вистачає в нашому кластері.

(Перегляд відео про вживання числівників п’ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят)

- Які числівники ми впишемо у кластер?

- Яка їх особливість? (Вірно, їх можна розподілити на дві частини. Перша незмінна, змінюється лише друга частини)

- Пропоную перевірити на скільки ви уважні.

2. Творча робота з дошкою.

Виберіть правильну форму пропущеного в реченні числівника.

До . . . (сімдесят, семидесяти, сімдесяти) додати тридцять, буде сто.

Щоб дожити до . . . (вісімдесяти, вісімдесят, восьмидесяти) років потрібно вести здоровий спосіб життя.

Половина виконаного завдання дорівнює . . . (п'ятдесят, п'ятидесяти, п'ятдесяти) відсоткам.

У нашій країні передбачено вихід на пенсію після . . . (шістдесяти, шістдесят, шестидесяти) років.

3. Робота в групах. Гра «Заповни пропуски»

- Запишіть цифри словами, а замість крапок вставте пропущені літери

(4)____________ гря . . .ки

(5) ___________с  . . .стер

(9) ___________хлоп . . . ят

(13)___________ р. . . чей

(15)___________ книг…

(50) ___________міль. . . онів

4. Гра «Який? – Скільки?»

Від поданих числівників, що відповідають на питання який? котрий? утворіть числівники, що відповідають на питання скільки?

Двохсотий, дев’ятий, тридцять третій, сорок восьмий, перший, двісті вісімдесят третій, тридцятий, сто перший, шістнадцятий, сотий, сімдесятий.

Фізкультхвилинка.

(Перегляд відео «Цікаві факти про Україну», як тільки почуєте числівник – плескаєте у долоні)

5. Робота в групах. Вправа «Завдання для однокласників»

- Трішки відпочили? А тепер увага. Складіть для своїх однокласників математичні вирази з числівниками пятдесяти, шістдесяти, сімдесяти, вісімдесяти, вживаючи прийменники від, до. На виконання завдання  у вас три хвилини. Час пішов.

6. Вибіркова робота.

- Увага. Я зараз прочитаю вам текст, а ви маєте виписати числівники, які почуєте.

В Індії є цікаве озеро Самбар. Вісім місяців на рік воно солоне і чотири – прісне. Поверхня озера – 160 квадратних кілометрів. Під час жорстокої восьмимісячної посухи із озера добувають до 200 тисяч тонн хлориду натрію, з якого одержують кухонну сіль. А з червня до вересня періщать безперервні дощі, тому Самбар опріснюється.

7. Робота з деформованим реченням

Змагання, брати, участь, троє учнів, четвертий клас.

Циркова, вистава, цікава, тривала, година, дві.

Уроки, початися, школа, восьма година, ранок.

8. Фразеологізми

Поясніть значення поданих фразеологізмів, замініть їх синонімами

  • Наговорити сім мішків гречаної вовни -  . . . . (наговорити дурниць)
  • Знати, як своїх пять пальців -  . . . (дуже добре знати)
  • Почуватися на сьомому небі -  . . . .(радіти)
  • Сім пятниць на тиждень -  . . . . (часто змінювати рішення)

ІІІ Заключна частина уроку

Ну ось і добіг до завершення наш урок. Пропоную вам оцінити свою і мою роботу на уроці за допомогою «Методу ПМЦ».

1. Метод ПМЦ

Цей метод використовується для оцінки ваших вражень від уроку. Пригадайте те, що відбувалося на уроці і запишіть свої враження у три колонки таблиці

ПЛЮС (+)

МІНУС (-)

ЦІКАВО (!)

Сюди записують все, що сподобалось на уроці: інформація і форми роботи, які викликали позитивні емоції

Сюди записується все, що не сподобалось, наприклад, здалося нудним, залишилося незрозумілим

Сюди записуються, наприклад, цікаві факти, про які дізнались, запитання, що виникли, роздуми тощо

 

 

 

2. Підрахунок ягід калини, рейтингове оцінювання.

3. Домашнє завдання

с. 116 Вправа 265 або

 

 

docx
Додано
13 травня
Переглядів
20
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку