Урок української мови 3 для класу. Текст-опис кошеняти.

Про матеріал
План-конспект уроку української мови для 3 класу з теми "Текст-опис кошеняти"
Перегляд файлу

Урок української мови 3 клас

Тема: Будую текст-опис кошеняти.

Мета: вчити спостерігати, порівнювати, думати, розвивати зв’язне мовлення, мислення, уяву, збагачувати словниковий запас учнів, формувати орфографічну грамотність, виховувати інтерес до рідної мови, прищеплювати любов до природи.

Обладнання: мультимедійна презентація, загадки, ілюстрації, картки із зображенням кошенят.

Хід уроку

  1. Організація класу.
  2. Повідомлення теми та мети уроку. (Слайд із темою уроку)
  1. Робота із хмарою слів. Діти читають основні літературні терміни із хмари слів та своїми словами дають їх визначення. (Слайд із хмарою слів)

4 вправи з використанням хмар слів

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Учні розгадують загадки. (Слайд із загадками)

 Прилетіли гості,
Сіли на помості,
Без сокири, без лопати
Поробили собі хати. (Прилетіли птахи та будують гнізда)

 

Попід ліжко у куточок

Покотивсь м’який клубочок.

Та з’явились очки, ротик,

Не клубочок це, а … ( котик)

  1. Учні міркують, чому тварин називають братами нашими меншими.
  2. Учні закінчують речення «Тварини і птахи – це …» (Слайд із початком речення)
  1. Робота з мовним матеріалом.
  1. Розплутати порівняння, з’єднавши стрілочками слова. (Слайд із двома стовпчиками з порівняннями)

Мокрий               як соловейко

Гарний                як ворона

Розкрив рота      як курка

Щебече               як павич

  1. Утворити словосполучення. (Слайд із першим словом словосполучення)

Червоногрудий… (снігур)

Сіренький … (горобчик)

Гостродзьобий … (дятел)

Дзвінкоголосий …. (соловейко)

Білобока… (сорока)

  1. Словесне малювання. (На слайді фото лебедя.) Діти добирають заголовок та складають опис лебедя. Наприклад:

Білосніжний, з чорним дзьобом та чорними лапами. Має довгу, гнучку та гарну шию. Великий птах із красивим пір’ям. 

  1. Діти кажуть, у яких творах згадаються лебеді. ( «Гидке каченя»)
  1. Творча робота. Складання загадки. Робота в парах. Діти складають загадки на основі опису лебедя.

Довга шия, чорний дзьоб. Невеликі очі. Любить воду й жаб. Хто це?

  1. Робота із деформованими словами. (Переставлялка на слайді)

Моркадоч та вуса

Кашуб та полоса

Точас сявамиєть.

Об з доюво не сязнаєть.

  • Розплутайте переставлялку. Запишіть загаду та відгадку до неї. (Діти бачать правильний варіант на слайді)

Мордочка та вуса.

Шубка полосата.

Часто вмивається.

Бо з водою не знається. (Кіт)

  1. Словесний опис кошеняти. (Зображення кошеняти та запитання на слайді)
  • Якого кольору кошеня?
  • Які вушка?
  • Який хвостик?
  • Яка шерсть?
  • Які вуса?
  • Які зуби?
  1. Весела руханка. На сладі відео руханки. Посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=zPMryG8fqNY&ab_channel=FreshMotion
  2. Гра «Як каже кошенятко». Робота в парах. Скажи «няв».

Діти вибирають картки із зображенням котів. На картках записи: голосно, сердито, розчаровано, здивовано, лагідно, весело. Діти кажуть «няв» так, як зазначено на картці.

  1. Творча робота.
  • Записати зачин і кінцівку до опису кошеняти. Для цього дайте відповіді  на запитання. Слайд із запитаннями.

Зачин. Чи любиш ти кошенят?

Кінцівка. Чи подобається тобі кошеня? Чому?

  • Якої частини опису не вистачає? (Основної частини). Запишіть, доберіть заголовок.
  1. Підсумок уроку.

Діти складають синквейн про кошеня. За формою:

  1. Іменник
  2. 2 прикметники
  3. 3 дієслова
  4. Фраза із 4 слів, що передає ставлення до кошеняти.
  5. Підсумок. Свої почуття до кошеняти.
  1. Домашнє завдання: намалювати кошеня та презентувати малюнок у класі.
  2. Саморефлексія.

 

 

docx
Додав(-ла)
Онуцька Оксана
Додано
16 січня 2022
Переглядів
632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку