Урок української мови 3 клас
Тема: Будую текст-опис кошеняти.
Мета: вчити спостерігати, порівнювати, думати, розвивати зв’язне мовлення, мислення, уяву, збагачувати словниковий запас учнів, формувати орфографічну грамотність, виховувати інтерес до рідної мови, прищеплювати любов до природи.
Обладнання: мультимедійна презентація, загадки, ілюстрації, картки із зображенням кошенят.
Хід уроку
-
Організація класу.
-
Повідомлення теми та мети уроку. (Слайд із темою уроку)
-
Робота із хмарою слів. Діти читають основні літературні терміни із хмари слів та своїми словами дають їх визначення. (Слайд із хмарою слів)
-
Учні розгадують загадки. (Слайд із загадками)
Прилетіли гості,
Сіли на помості,
Без сокири, без лопати
Поробили собі хати. (Прилетіли птахи та будують гнізда)
Попід ліжко у куточок
Покотивсь м’який клубочок.
Та з’явились очки, ротик,
Не клубочок це, а … ( котик)
-
Учні міркують, чому тварин називають братами нашими меншими.
-
Учні закінчують речення «Тварини і птахи – це …» (Слайд із початком речення)
-
Робота з мовним матеріалом.
-
Розплутати порівняння, з’єднавши стрілочками слова. (Слайд із двома стовпчиками з порівняннями)
Мокрий як соловейко
Гарний як ворона
Розкрив рота як курка
Щебече як павич
-
Утворити словосполучення. (Слайд із першим словом словосполучення)
Червоногрудий… (снігур)
Сіренький … (горобчик)
Гостродзьобий … (дятел)
Дзвінкоголосий …. (соловейко)
Білобока… (сорока)
-
Словесне малювання. (На слайді фото лебедя.) Діти добирають заголовок та складають опис лебедя. Наприклад:
Білосніжний, з чорним дзьобом та чорними лапами. Має довгу, гнучку та гарну шию. Великий птах із красивим пір’ям.
-
Діти кажуть, у яких творах згадаються лебеді. ( «Гидке каченя»)
-
Творча робота. Складання загадки. Робота в парах. Діти складають загадки на основі опису лебедя.
Довга шия, чорний дзьоб. Невеликі очі. Любить воду й жаб. Хто це?
-
Робота із деформованими словами. (Переставлялка на слайді)
Моркадоч та вуса
Кашуб та полоса
Точас сявамиєть.
Об з доюво не сязнаєть.
-
Розплутайте переставлялку. Запишіть загаду та відгадку до неї. (Діти бачать правильний варіант на слайді)
Мордочка та вуса.
Шубка полосата.
Часто вмивається.
Бо з водою не знається. (Кіт)
-
Словесний опис кошеняти. (Зображення кошеняти та запитання на слайді)
-
Якого кольору кошеня?
-
Які вушка?
-
Який хвостик?
-
Яка шерсть?
-
Які вуса?
-
Які зуби?
-
Весела руханка. На сладі відео руханки. Посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=zPMryG8fqNY&ab_channel=FreshMotion
-
Гра «Як каже кошенятко». Робота в парах. Скажи «няв».
Діти вибирають картки із зображенням котів. На картках записи: голосно, сердито, розчаровано, здивовано, лагідно, весело. Діти кажуть «няв» так, як зазначено на картці.
-
Творча робота.
-
Записати зачин і кінцівку до опису кошеняти. Для цього дайте відповіді на запитання. Слайд із запитаннями.
Зачин. Чи любиш ти кошенят?
Кінцівка. Чи подобається тобі кошеня? Чому?
-
Якої частини опису не вистачає? (Основної частини). Запишіть, доберіть заголовок.
-
Підсумок уроку.
Діти складають синквейн про кошеня. За формою:
-
Іменник
-
2 прикметники
-
3 дієслова
-
Фраза із 4 слів, що передає ставлення до кошеняти.
-
Підсумок. Свої почуття до кошеняти.
-
Домашнє завдання: намалювати кошеня та презентувати малюнок у класі.
-
Саморефлексія.