Українська народна казка "Рукавичка"

Про матеріал
Розробка уроку за українською народною казкою "Рукавичка" для учнів 2 класу. Вчитель вищої категорїї Ковальова Н. В.
Перегляд файлу

Тема: Українська народна казка «Рукавичка»

Мета:    поглиблювати знання дітей про казку як вид усної народної творчості,

  вчити виділяти в тексті дійових осіб, спостерігати за структурою і сюжетом     казки;

            ― розвивати навички читання тексту в особах, правильно інтонувати речення;

            ― формувати уміння усно переказувати казку; розвивати навички сценічної  гри;

            ― збагачувати активний словниковий запас;

            ― вчити правильно висловлювати свої думки;

            ― виховувати дружбу, любов до природи, бажання бути щирим, добрим;

             повагу до мови казок;

            ― любов до Батьківщини.
Обладнання: ілюстрації до казки, малюнки та маски тварин для інсценізації казки, ПК із проектором.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку
 

I.Організація класу
1.Емоційний настрій на урок

 Сьогодні у нас незвичайний урок -

У світ казки й фантазії зробимо крок.

Із казкою ми зустрічались не раз,

Та знову вона завітала до нас.

2. Девіз уроку: ( на дошку)

Думати - швидко,
Розповідати – чітко,
Працювати – дружно,
Запам’ятовувати – міцно.

3. План уроку. Слайд 2

- Діти, складемо план: «Сьогодні на уроці я буду….»

(працьовитим, логічнім, акуратним, активним, найрозумнішим, найуважнішим, найшвидшим)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.

1. Мовленнєва розминка Слайд 3

    Артикуляційна розминка:

Запросимо тишу – ц-ц-ц-ц-ц-ц-ц.

Вітерець у лісі – ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш.

Прилетіли птахи – шук-шук-шук-шук.

Заспівав соловейко – тьох-тьох-тьох-тьох.

Тануть бурульки – кап-кап-кап-кап-кап.

Дзюркоче вода у струмочку – дз-дз-дз-дз-дз.

  Робота над частомовкою:

Ить-ить-ить – заєць в полі аж тремтить.

Ем-ем-ем – він сховався за кущем.

Уха-уха-уха – але довгі в нього вуха,

Їх-їх-їх – не сховати зайцю їх.

 

Ис-ис-ис – підкрадається хижий лис.

Нув-нув-нув  – стрімко заєць наш чкурнув.

Ису-ису-ису – не догнати його лису.

Ець-ець-ець – прудкий заєць стрибунець.

           2. Складання “ Асоціативного куща”  Слайд 4

  • Які асоціації виникають у вас зі словом «казка»

Відповіді дітей:

 Бабусі  розповідають казки.

Казка буває авторською та народною.

Казка має початок і кінець.

У казці завжди добро перемагає зло.

Тварини часто бувають казковими героями.

 

- Так що ж таке казка?

Казка – вигадана історія з фантастичними подіями.

3. Відгадування загадок. Слайд 5

А тепер нам необхідно взнати, яку ж саме казочку ми   прочитаємо сьогодні.

Відгадайте мої загадки:

 


В лісі тваринка живе полохлива,

Добра, пухнаста, та дуже ляклива.

Вушки вона притискає свої,

Шурхіт усякий лякає її. (Заєць)

 

Влітку медом ласував, досхочу малини мав.

 А як впав глибокий сніг, позіхнув і спати ліг. (Ведмідь)

 

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

Як зовуть її?  (Лисиця)

 

Невеличка та сіренька

 В нірці мешкаю тихенько.

 Уночі по хаті – нир,

 Я шукаю сало й сир.  (Миша)

 

 

Вона живе в болоті,

 Зелена, як трава.

 І цілий день нам чути

 З болота „ква-ква-ква”. (Жаба)

 

Гострі зуби, сильні лапи

Дуже схожий на собаку,

І полює дуже ловко,

Що, впізнали, друзі, ... ? (Вовка)

 

Він ікластий і сердитий,

Дуже любить землю рити.

Жолуді весь час шукає

Й малюків смугастих має. (Кабан)

http://refs.in.ua/viddil-osviti-i-nauki-manevicekoyi-rajderjadministraciyi-zagal-v2/13457_html_m4a25696f.jpg 

• Де ж усі сховались звірі?
У якій такій квартирі?
Дуже тісна, невеличка
Це чудова ... .  Слайд 6
 


 

 

 

ІII. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми прочитаємо українську народну казку «Рукавичка».

Я промовила слово народна. То зробіть висновок, хто склав цю казку? ( народ). А який народ склав казку?  ( Український)

ІV . Опрацювання казки.

1 .Читання казки та перегляд мультимедійної презентації. Технологія «Вмикаємо телевізор» Слайд 7

 

— Добрий день! В ефірі передача «На гостині у казки». Любі діти, подивимося  українську народну казку «Рукавичка».

 

- Діти, вам сподобалась ця казка?
- Чим вона вам сподобалась? Що зацікавило?
- Яких героїв казки ви запам’ятали?
- Де взялася в лісі рукавичка?

 

2.   Читання казки (мовчки). Слайд 8

Бесіда.

- Чи в повному об’ємі казка у підручнику?

- Якої частини немає?

 

3. Словникова робота.

 

4.  Фізхвилинка .  Слайд 9

 

5. Повторне читання, аналіз казки.

- Прочитайте за порядком назви тваринок, що оселилися в рукавичці.

- Чому мишку названо шкряботушкою?

-А жабку скрекотушкою?

- Чому лисичка-сестричка?

- Кого звірі вже не хотіли впускати? Прочитайте чому.

- Скільки тварин поселилося у рукавичці?

 

V. Закріплення матеріалу. Формування вмінь і навичок.

 

1.  Робота в групах. Слайд 10

 

1 група ( пригадай героїв казки)

 

силичка

 

камиш

 

вочикв

 

кажаб

 

чизкай

 

імдевдь

 

банка

 

 

 

2 група (кого так називають)

 

шкряботушка

 

побігайчик

 

братик

 

набрідь

 

скрекотушка

 

сестричка

 

іклан

 

 

 

3 група (яку дію виконували герої)

 

мишка

шкряботушка

 

жабка

скрекотушка

 

зайчик

побігайчик

 

лисичка

сестричка

 

вовчик

братик

 

кабан

іклан

 

медвідь

набрідь

 

 

 

 2.  Інсценізація казки. Слайд 11

— Скільки акторів буде в інсценізації?

 З якою інтонацією потрібно читати слова автора, лисички, мишки, жабки, зайчика, кабана, ведмедя.

— Чи можна цих звірят назвати друзями? Чому?

 

 

3.Продовж казку…. Слайд 12

 

- Діти, давайте пофантазуємо і продовжимо казку.

4. Цікаві факти про тварин. Слайд 13

 - Пригадаємо, які цікавинки про тварин ви уже знаєте з уроків природознавства?

5.  Робота над деформованим реченням-прислiв’ям   Слайд 14

Казка

вчить,

як на

свiтi

жить

 

- Скласти прислiв’я з розрiзаних карток.

- Пояснiть це прислiв’я.

- Які ще прислів`я про казку ви знаєте?

 

7. Підсумкова бесіда. Слайд 15

 

  • Чому навчає нас ця казка? ( доброта, вихованість, милосердя,  допомога, дружба, піклування)

V. Підсумок уроку. Слайд 16

- Над якою казкою ми сьогодні працювали?

- Про кого ця казка?

- Яка  ця казка?

- Що робить казка?

- Який висновок ми повинні для себе зробити?

VI. Домашнє завдання.

 Прочитайте казку «Рукавичка» . Намалюйте ілюстрації до казки.

VII. Рефлексія. Слайд 17

Ось і уроку кінець,
Хто працював, той молодець.
Що сподобалось вам, поділіться вдома,
Що сумним було, пожалійтеся вдома
Всі дружні й активні були увесь час.
Всі ви просто МОЛОДЦІ!

 

          Рукавичка                                  П. Воронько
Вчора Галочка-сестричка 
Казку прочитала, 
Як у лісі рукавичка 
Звірам домом стала. 
Я покинув рукавичку 
За городом, там, де ліс, 
Та ні зайчик, ні лисичка, 
Й вовк у неї не заліз. 
Мабуть, дуже замала 
В мене рукавичка?! 
Взяв у мами зі стола, 
З ліжка – у сестрички. 
Рукавичок, мабуть, з п’ять 
В ліс відніс – 
Хай звірі сплять. 
Я не знаю, як було, 
Як у лісі сталось, 
А мені не повезло – 
Від усіх дісталось. 

 

 

Управління освіти міської ради м. Костянтинівки

 

Костянтинівська ЗОШ № 2 Костянтинівської міської ради Донецької області

                                                        

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку української мови, проведеного у 2 класі з теми:  Українська народна казка «Рукавичка»

 

http://refs.in.ua/viddil-osviti-i-nauki-manevicekoyi-rajderjadministraciyi-zagal-v2/13457_html_m4a25696f.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Ковальова Наталія Вікторівна

спеціаліст вищої категорії

 

 

 

м. Костянтинівка, 2017

 

1

 

docx
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
2734
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку