Конспект
уроку читання у 2 класі
вчителя Каравелівської ЗОШ 1-2 ступенів
Мішково-Погорілівської сільської ради
Миколаївської області
Гобжелян Ірини Володимирівни
Урок читання. 2 клас.
Вчимося слухати і розуміти текст.
Українська народна казка « Вовк та собака».
Мета мовно-літературної освітньої галузі Державного стандарту початкової загальної освіти:
- формування ключової компетентності «володіння українською мовою як державною»;
- формування комунікативної, читацької та соціальної компетентностей;
- розвиток особистості із застосуванням засобів різних видів мовленнєвої діяльності; здатності спілкуватися українською мовою, користуватися нею в особистому й суспільному житті,
- збагачення емоційно-чуттєвого досвіду, розвиток мовленнєво-творчих здібностей.
Очікувані результати:
Учень/учениця:
- бере участь у розігруванні діалогів за змістом казок, використовує доречно силу голосу, темп мовлення, міміку, жести, рухи [2 МОВ 1.7] ;
ВСТУПНА ЧАСТИНА
Вступна бесіда. Активізація пізнавальної діяльності.
ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Розчитування. Гра «Вчитель»
- Тож підготуємося до читання, розширюймо кут зору. Для цього прочитаємо в двох напрямках на одному подиху із підвищенням сили голосу. Пропоную роль вчителя ______
НА |
СО |
РАН |
ЗМІЯ |
БА |
НІ |
КАЗ |
ЦАП |
КИ |
ВИ |
РОД |
і |
КА |
БА |
ГРАД |
АР |
ТА |
НО |
ВОВК |
і |
КАЗКИ |
НАРОДНІ |
ВИНОГРАД |
ЗМІЯ |
БАРАН |
ВОВК |
ЦАП |
СОБАКА |
- Яке слово чи словосполучення є головним, об’єднує всі останні? («Цап і баран», «Змія і виноград», «Вовк і собака» - народні казки. Головне словосполучення - народні казки.)
- Із якою із цих казок ви самостійно знайомилися вдома? («Вовк і собака»)
Самооцінювання
- Кому сподобалася ця казка і може пояснити чому? (просигналізуйте цеглинками ЛЕГО. («сподобалося» – зелений; «я ще недостатньо зрозумів»– жовтий; « не зрозумів»– червоний)
- Я дякую тим, хто чесно і правильно визначив своє розуміння.
(На дошці виставляється діаграма з ЛЕГО)
Ланцюг - низка металевих кілець.
Гладкий – товстий.
Ситий - неголодний, нагодований.
(Радість, здивування, сум, заздрість…)
Вони спробують ці емоції передати.
1)Чітка вимова.
2)Передача емоцій та почуттів.
3)Використання міміки і жестів.
6. Розігрування казки волонтерами. (Ляльковий театр)
-Щоб дізнатися, яку роль буде грати артист, відгадайте його загадку.
1.Сірий хвостик, сірі вуха,
Біжить лісом він щодуху.
Гострі зуби всіх лякають.
Всі звірятка його знають.
|
Сценарій - Привіт, Вовчику-братику. - Привіт, і я радий тебе бачити. - Чим ти, брате, живеш? - Коли голодую, - відповідає вовк, а коли що натраплю, м’яса десь дістану (сумно) - Так ти м’ясо їси?(здивовано). А худий такий! (лагідно, співчутливо) - А чого ти такий гладкий? (заздрісно) Як ти сам живеш? (зацікавлено) - Я в хазяїна двір стережу, то хазяїн мене добре годує. Може й ти погодишся господу стерегти? Він і тебе годуватиме. (впевнено, переконливо, доброзичливо). - Добре, ходімо. Я згоден стерегти господу хазяїна за їжу (радісно, охоче). Біжімо швидше. (роблять рухи пришвидшення ходи).
- Слухай, друже, дивлюсь я на тебе всю дорогу. А чому в тебе шерсть на шиї потерта? (зацікавлено). - Мені хазяїн ланцюг надіває на день, а на ніч скидає. (спокійно). - Ой, ой, ой! (злякано). Прощавай, собако! НІ, ні, ні! Краще я голодуватиму, ніж ланцюг на шиї носитиму. (гордо, впевнено).
- Що ж, це твій вибір! |
2.Наш пухнастий рудий «Гав».
Ланцюжок із шиї зняв.
Бігав він по всіх стежках,
Тому хвіст у реп ‘яшках.
Самооцінювання (Перфокарти)
Тепер оцініть Настю (Настя теж оцінює себе сама).
7 .Робота в парах «Обличчя до обличчя»
5)Робота над змістом. Відповіді на запитання.
Підсумок
-Так який же вибір зробив вовк
(У вовка був вибір: - Іти до господаря – ланцюг, воля - голод.)
8. Робота з прислів’ ям
«Вовка як не годуй, а він усе в ліс дивиться.»
Підсумок: у кожного з нас є вибір.
9. Робота в групах. Розгляд життєвих ситуацій.( Кожна група отримує конверт із завданням)
«Мама попросила помити посуд після вечері, а тобі хочеться подивитися мультик»
«Ти тільки вилікував горло і прийшов до школи. Під час перерви твій друг пригощає тебе морозивом.»
Презентація роботи кожної групи
Підсумуйте: Приймаючи якесь рішення, спочатку подумайте, потім оцініть наслідки цього рішення і вже потім обирайте правильне .
Заключна частина. Самооцінювання.
- Кому сподобалася ця казка і може пояснити чому? (просигналізуйте цеглинками ЛЕГО. ( «сподобалося» – зелений; « я ще недостатньо зрозумів» – жовтий; «не зрозумів» – червоний)
(Будується діаграма. Виставляється на дошці для порівняння)
Передбачення.
Прочитайте назву казки, яку будемо читати на наступному уроці. Передбачте події за назвою і малюнком.( Відповіді дітей)
Прочитайте казку дома самостійно.
Дякую за урок.