Урок читання. 2 клас. Вчимося слухати і розуміти текст. Українська народна казка « Вовк та собака».

Про матеріал
Урок читання. 2 клас. Вчимося слухати і розуміти текст. Українська народна казка « Вовк та собака». Мета мовно-літературної освітньої галузі Державного стандарту початкової загальної освіти: - формування ключової компетентності «володіння українською мовою як державною»; - формування комунікативної, читацької та соціальноїкомпетентностей; - розвиток особистості із застосуванням засобів різних видів мовленнєвої діяльності; здатності спілкуватися українською мовою, користуватися нею в особистому й суспільному житті, - збагачення емоційно-чуттєвого досвіду, розвиток мовленнєво-творчих здібностей.
Перегляд файлу

 

 

Конспект

 уроку читання у 2 класі

 вчителя Каравелівської  ЗОШ 1-2 ступенів

 Мішково-Погорілівської  сільської ради

 Миколаївської області

Гобжелян Ірини Володимирівни

 

 

 

 

 

 

 

Урок читання. 2 клас.

Вчимося слухати і розуміти текст.

Українська народна казка « Вовк та собака».

Мета мовно-літературної освітньої галузі Державного стандарту початкової загальної освіти:

-  формування ключової компетентності «володіння українською мовою як державною»;

- формування комунікативної, читацької та соціальної  компетентностей;

-  розвиток особистості із застосуванням засобів різних видів мовленнєвої діяльності; здатності спілкуватися українською мовою, користуватися нею в особистому й суспільному житті,

- збагачення емоційно-чуттєвого досвіду, розвиток мовленнєво-творчих здібностей.

 

Очікувані результати:

 

Учень/учениця:

  • сприймає усну інформацію; виявляє й зосереджує увагу; доречно реагує [2 МОВ 1.1];
  • передбачає орієнтовний зміст твору  за вказаними елементами [2 МОВ 2.1];

    - бере участь у розігруванні діалогів за змістом казок, використовує доречно силу голосу, темп мовлення, міміку, жести, рухи [2 МОВ 1.7] ;

  • висловлює думки щодо простого тексту; оцінює текст, намагається пояснити, що подобається, а що ні [2 МОВ 2.4];
  • розпізнає емоції своїх співрозмовників, використовує відомі вербальні та невербальні засоби для передачі емоцій та настрою [2 МОВ 2.3];
  • відтворює емоції літературних персонажів під час інсценізації [2 МОВ 2.3].

 

 

 

ВСТУПНА ЧАСТИНА

Вступна бесіда.  Активізація пізнавальної діяльності.

  •                   Зараз урок читання. Пригадаймо, чому ми вчимося на уроках читання?  (Читати, міркувати, висловлювати свої думки, відгадувати загадки, розповідати про героїв творів, читати в особах, працювати в парах,  працювати в групах, грати в різні ігри, жартувати).

ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Розчитування. Гра  «Вчитель»

- Тож  підготуємося до читання, розширюймо кут  зору. Для цього прочитаємо в двох напрямках на одному подиху із підвищенням сили голосу. Пропоную роль вчителя ______

НА

СО

РАН

ЗМІЯ

БА

НІ

КАЗ

ЦАП

КИ

ВИ

РОД

і

КА

БА

ГРАД

АР

ТА

НО

ВОВК

і

 

  1.  Відновлення стіни слів. Встановлення зв’язку між словами.
  •                   Складіть із СКЛАДІВ СЛОВА

КАЗКИ

НАРОДНІ

ВИНОГРАД

ЗМІЯ

БАРАН

ВОВК

ЦАП

СОБАКА

- Яке слово чи словосполучення є головним, об’єднує всі останні? («Цап і баран», «Змія і виноград», «Вовк і собака» - народні казки. Головне словосполучення - народні казки.)

-  Із якою із цих казок ви самостійно знайомилися вдома?  («Вовк і собака»)

Самооцінювання

- Кому сподобалася   ця казка і може пояснити чому? (просигналізуйте цеглинками  ЛЕГО. («сподобалося» – зелений;  «я ще недостатньо зрозумів»– жовтий; « не зрозумів»– червоний)

- Я дякую тим, хто чесно і правильно визначив своє розуміння.

(На дошці виставляється діаграма  з  ЛЕГО)

  •        Ви читали перший раз цей твір самостійно, без пояснень дорослих. Для більш глибокого розуміння змісту цієї казки сьогодні ми продовжимо вивчення розділу «В кожній казці є урок, мов у квіточці медок», колективно поміркуємо над її змістом.
  •        Чи справдились ваші передбачення?
  1. Читання казки вчителем
  2. Словникова робота.

    Ланцюг  -  низка металевих кілець.

  Гладкий – товстий.

  Ситий -  неголодний, нагодований.

  1. Робота з таблицею емоцій.
  •  Розглянемо таблицю емоцій.
  • Які емоції ви відчули?

(Радість, здивування, сум, заздрість…)

  • Зараз перед вами  будуть виступати артисти

Вони спробують ці емоції передати.

  • Давайте згадаємо, за якими критеріями будемо оцінювати:

1)Чітка вимова.

2)Передача емоцій та почуттів.

3)Використання міміки і жестів.

                6. Розігрування казки волонтерами. (Ляльковий театр)

-Щоб дізнатися, яку роль буде грати артист, відгадайте його загадку.

1.Сірий хвостик, сірі вуха,

Біжить лісом він щодуху.

Гострі зуби всіх лякають.

Всі звірятка його знають.

 

Сценарій

- Привіт, Вовчику-братику.

- Привіт, і я радий тебе бачити.

-  Чим ти, брате, живеш?

-  Коли голодую, - відповідає вовк, а коли що натраплю, м’яса  десь дістану (сумно)

- Так ти м’ясо їси?(здивовано). А худий такий!  (лагідно, співчутливо)

-  А чого ти такий гладкий? (заздрісно)

 Як ти сам живеш? (зацікавлено)

-  Я в хазяїна двір стережу, то хазяїн мене добре годує. Може й ти погодишся господу стерегти?   Він і тебе годуватиме. (впевнено, переконливо, доброзичливо).

- Добре, ходімо. Я згоден стерегти господу хазяїна за їжу (радісно, охоче).  Біжімо швидше. (роблять рухи пришвидшення  ходи).

 

- Слухай,  друже,  дивлюсь я на тебе всю дорогу.  А чому в тебе шерсть на шиї потерта? (зацікавлено).

- Мені хазяїн ланцюг надіває на день, а на ніч скидає. (спокійно).

- Ой, ой, ой!  (злякано).  Прощавай, собако!    НІ, ні, ні! Краще я голодуватиму, ніж ланцюг на шиї  носитиму. (гордо, впевнено).

 

- Що ж, це твій вибір!                                                                                                      

2.Наш пухнастий рудий «Гав».

Ланцюжок із шиї зняв.

Бігав він по всіх стежках,

Тому хвіст у реп ‘яшках.

 

 

  • Чи вдалося передати емоції?

Самооцінювання (Перфокарти)

  •  Оцініть спочатку Лєру за критеріями( Лєра оцінює себе сама).

Тепер оцініть Настю (Настя теж оцінює себе сама).

7 .Робота в парах  «Обличчя до обличчя»

  1. Самостійне читання тексту.
  2. Порівняння зі сценарієм.
  3. Робота зі сценарієм.
  4. Читання реплік з передачею емоцій.

5)Робота над змістом. Відповіді на запитання.

Підсумок

-Так який же вибір зробив вовк

(У вовка був вибір: - Іти до господаря – ланцюг,  воля - голод.)

8. Робота з прислів’ ям

«Вовка як не годуй, а він усе в ліс дивиться.»

  • Поясніть, як ви розумієте його зміст.

Підсумок: у кожного з нас є вибір.

9. Робота в групах. Розгляд  життєвих ситуацій.( Кожна група отримує конверт із завданням)

«Мама попросила помити посуд після вечері, а тобі хочеться подивитися мультик»

 

«Ти тільки вилікував горло і прийшов до школи. Під час перерви твій друг пригощає тебе морозивом.»

Презентація роботи кожної  групи

   Підсумуйте:  Приймаючи якесь рішення, спочатку подумайте, потім оцініть наслідки цього рішення і вже потім обирайте правильне .

 

Заключна частина. Самооцінювання.

- Кому сподобалася  ця казка і може пояснити чому? (просигналізуйте цеглинками  ЛЕГО. ( «сподобалося» – зелений; « я ще недостатньо зрозумів» – жовтий;  «не зрозумів» – червоний)

 

(Будується діаграма. Виставляється на дошці для порівняння)

 

Передбачення.

Прочитайте назву казки, яку будемо читати на наступному уроці. Передбачте події за назвою і малюнком.( Відповіді дітей)

Прочитайте казку дома самостійно.

 Дякую за урок.

 

 

docx
Додав(-ла)
Гобжелян Ірина
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
1520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку