Українська народна казка "Сонце ,Мороз і Вітер"

Про матеріал
ТЕМА: Хто сильніший? Українська народна казка «Сонце, Мороз і Вітер». Загадки. МЕТА: формувати читацьку компетентніть учнів,вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів; вчити аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас , розширювати їх світогляд, виховувати толерантність, спостережливість, любов до ближнього. ОБЛАДНАННЯ: роздаткові матеріали, листки а3, презентація, відео-матеріали,
Перегляд файлу

УРОК

ТЕМА: Хто сильніший? Українська народна казка «Сонце, Мороз і Вітер». Загадки.

МЕТА: формувати читацьку компетентніть учнів,вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів; вчити аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас , розширювати їх світогляд, виховувати толерантність, спостережливість, любов до ближнього.

ОБЛАДНАННЯ: роздаткові матеріали, листки а3, презентація, відео-матеріали,

Очікувані результати :

Знати ознаки казок та  сюжет казки Сонце, Мороз і Вітер»

Уміти аналізувати поведінку героїв

Застосовувати набути знання в повсякденному житті.

Тип уроку : урок засвоєння нових знань

Хід уроку

1.Організаційний момент. Самовизначення до діяльності.

Всі діти стоять в колі .

Доброго дня. Рада всіх вітати я.

За вікном похмура погода і щоб вона не завітала до нас в клас . Давайте привітаємось чарівним способом. Я промовлятиму слова, а ви повторюйте рухи  слова за мною

Тепло своїх долоньок

Я друзям віддаю

Урок новий, цікавий

Я з радістю почну .

Так як слова ми сказали чарівні , то і урок буде незвичним

Цілий урок нас будуть супроводжувати символи .

А що ж таке символ ?давайте дізнаємось і помістимо нове слово на «Стіну слів»

Символ – це умовне позначення чого- небудь, іншими словами знак , який означає певне поняття ,або явища, образ.

1.1.Налаштування на позитивну роботу ??????

Сьогодні нашими образами виступатимуть позначення вітру , морозу та сонця.

У моєму мішечку вони є,зараз ми дістанемо по 1 такому позначенню і ви дізнаєтесь в якій групі сьогодні будете працювати і займете своє місце за сигналом,  а також кожний символ має для нас позитивне побажання на весь урок. Прочитаємо його по черзі.

Карточки з іншого боку :


Позитиву

Уважності

Радості

Знань

Усмішок

Радості

Дружності

Жаги до знань

Мудрості

Активності

Працьовитості

Мудрості

Творчості

Дружби

Казковості

Спокою

Натхнення

Віри


З іншого боку у вас є символ ,який також є на парті , прикріпіть собі його ось таким способом. Показ.

2. Мовленнєва розминка для губ, щік та язика.

Зараз ми з Вами наповнемо наш урок і сонечком.

Намалюйте за допомого язика «Сонечко» , а тепер напишіть язиком це слово.

Тепер наш Мороз щіпає наші щічки 10 разів. Проженемо наш мороз 10 разів. (вдувати щічки,надувати)

Уявіть , що ви стали вітром .Поставили долонькою

Зробимо холодний вітер. Глибоко вдихніть.

Видихаємо.

А тепер теплим

Вдихаємо і кажемо аааааааа.

Відчули різницю ?

2.1.Артикуляційні вправи

Слайд 1 Чистомовка

Шепче вітер «Ша-ша-ша:

Шубу білочка знайшла!

Шепчеш ти, шепочу я

Шепче вітер «Ша – ша – ша»

А)Прочитайте мовчки.

Б)А тепер так ніби наш мороз діє і він  спочатку слабкий , а з кожним рядочком сильнішає.

В) А тепер давайте так ніби вітер спочатку слабкий (читаємо повільно),а тепер швидкий

Хто хоче побути швидким вітром ? прочитати швидко

Г) А зараз уявіть , що ми сонечко зимове ( з яким настроєм прочитаємо скоромовку? Сумно)

А тепер літнє ,який буде настрій ?(веселий)

 3.Мотивація навчальної діяльності

3. 1 Метод  «Мозковий штурм»

«Івасик телесик» «Пан Коцький» ,  «Сірко» «Коза- дереза», .

А) Проаналізуйте, що об’єднує героїв  яких ви бачите?

Б)Вони герої казок ,а якого народу ці казки?

В) А які українські казки Ви ще знаєте ?

Г) Що таке казка?

Слайд 2Казка – це твір про вигадані часто фантастичні події.

Ви назвали багато казочок , проте не назвали  однієї, ту, яка сьогодні завітає до нас в гості.

3.2.Метод «Історія з власного життя»

Колись в дитинстві , казку ,яку ми будемо читати , мені розповідала мама її дуже емоційно, змінюючи голоси героїв і мені завжди були дуже цікаво . Мені подобались герої та їх поведінка. І  я завжди мріяла ,що як навчусь читати буду це так само виразно читати. Цікаво чи вийшло це в мене ? Сьогодні почуєте.

3.3« Вирішення проблемної ситуації»,(МАМА)

Герої цієї казки є символами нашого уроку , можливо хтось знає вже яка назва цієї казки ?

«Казка про Сонце, Мороз і Вітер»

4.Робота з підручником .

4.1 Показове читання вчителем :

Прослухайте і подумайте чому це казка?

Прослуховування казки учнями

Яких героїв ми зустріли?

4.2Словникова робота . Метод «Блискавка»

Слова ( повторення за вчителем)

Наздогнали

Жнива

Нахваляється

Повійну

Мороз

Слайд 3Жнива –це пора збирання хлібних рослин ( жита та пшениці).

4.3 Хвилинка – цікавинка

Мороз  температура нижче 0 °C (точка замерзання води) в навколишньому середовищі.[1]

У зонах помірного клімату поширене таке визначення.[2]

  • Слабкий мороз: −1 до −4 ° C (заморозки)
  • Помірний мороз: −4 до −10 ° C
  • Сильний мороз: −10 ° C до −15 ° C
  • Дуже сильний мороз: нижче −15 ° C

 

Прочитайте казку

 

Прочитайте мовчки. До ось такого моменту  . «

А тоді зачекайте свого товариша по парті : І прочитайте до кінця пальчиковим способом.

В кінці подумайте яке питання до тексту можете поставити до  свого друга ?Хто захоче задати запитання біля дошки , просигналізуйте.

Питання учнів .

Чому засперечалися Сонце і Вітер ?

Хто вважав себе сильнішим ? Чому ?

А зараз прочитаємо по групах.

Слова Автора буду читати а  ось слова героя відповідна група вашого символа. А хто читатиме слова чоловіка ? Як дізнатись ? Це визначить наша фортуна . В когось з учнів під партою має бути зображення цього чоловіка. Погляньте , кому так пощастило. Ось наш герой , одягне цю маску і буде читати слова чоловіка коло дошки. 

Оберіть лідера Вашої групи, який порадившись поставить запитання судній групі.

5. Присвоїти номери. У вас на парті є Ваш символ , потрібно описати його , кожний учасник має обрати по слову ,яке допоможе створити портрет ,прикріплюючи його навколо символа ,проте  перед тим порадившись з командою , чи згідні вони з таким рішенням.

3 команди отримують одинаковий  набір слів :

Вітер, Сонце, Мороз:

Ясне,пекуче,палюче,лагідний,ласкавий,цілющий,тріскучий,сильний,поривчастий,холодний,

стрімкий, безжальний, кругле, студений ,  дощовий, сухий, художній, холодний, сильний, помірний.

Молодці , також потрібно знайти загадку , яка б відгадкою назви Вашої команди , на парті їх є також  порадьтесь та оберіть їх

 На А3 посередині символ . Місце для загадки :

А)Рукавом махнув – дерева зігнув (Вітер)

Б) Без рук , без ніг , а художником бути вміє( Мороз)

В) Вдень по небу гуляє,

а ввечері на землю сідає. ( Сонце )

І у Вас є пусті карточки можна дописати свої слова і також їх використати.

Досліджуємо медіа.
Питання : Уявіть , якби Ви були художником , чи мультиплікатором мультфільмів , щоб Ви намалювали ?  Які кольори використали ? Яким би зобразили кожного  персонажів ? Опишіть словесно , а тепер давайте переглянемо мультфільм і побачимо , як цих героїв зобразила художниця Анастасия Трусова .

Перегляд мультфільму

Чи були співпадіння з тим , що ми уявляли  та описували.

 

Фізкультхвилинка ( з додатку Tik tok)

Проведем фізкультхвилинку

Встали разом на розминку

Ми зустрілися із Сонцем потягнулись до віконця

Раз,два ,три

Потягнулись до ноги

Ми зустрілися із Вітром

Походили разом світом

Раз,два , три,чотири

Зараз з вами пасажири

із Морозом ми зустрілись

Покружляли,покрутились

Зараз ми уже зігрились

І за парти ми вмостились.

Завершення .

 

Кубик Блума

Запитання на кінцівку .

Назви( героїв , їх ознаки)

Чому(опиши,що відбувалось з героями)

Поясни( чи насправді ти думаєш ,що …)

(ти впевнений,що..)

Запропонуй(запропонуй,як…)

Поділись( тим ,що зараз відчуваєш…)

Подумай( що буде , якщо…)

А зараз ми створимо «Вішлист» ( віш – це бажання)

Тобто вам потрібно дописати 2 – 3 словами своїми словами  , щоб Ви бажали ще щоб ми проводили на уроках читання і коли завершите покласти їх у скриньку « Здійснень»

  1. Я б хотіла ( -ів),щоб на уроках читання ми частіше…
  2. На наступному уроці бажаю ,щоб я … 
  3. Найбільше  подобається, коли ми…
docx
Додав(-ла)
Ільчук Яна
Додано
31 березня 2020
Переглядів
2127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку