Українська народна пісня “Три товариші”.

Про матеріал
Матеріал уроку. Українська народна пісня “Три товариші”. Мета проекту . Систематизувати знання дітей про жанри фольклору; розвивати увагу, мислення, пам’ять; виховувати любов до народної творчості, книги; почуття людяності та доброти. Обладнання. Мультимедійна презентація, картки зі словами, малюнки хмари, Місяця, Сонця, ілюстрації до пісні.
Перегляд файлу

                                      3 клас                 дата__________

Українська народна пісня

Матеріал уроку. Українська народна пісня “Три товариші”.

Мета проекту . Систематизувати знання дітей про жанри фольклору; розвивати увагу, мислення, пам’ять; виховувати любов до народної творчості, книги; почуття людяності та доброти.

Обладнання. Мультимедійна презентація, картки зі словами, малюнки хмари, Місяця, Сонця, ілюстрації до пісні.

Література. Енциклопедії. Інтернет - матеріали.

Тип проекту. Навчально – інформаційний.

Навчальний предмет: літературне читання ( 3 клас)

Форма – проведення: урок - подорож

Завдання проекту.

       Тренування навичок у групі

       Формування навичок роботи з енциклопедичною та довідковою літературою

       Поглиблення, поширення здобутих знань через створення презентації.

Заздалегідь створено творчі групи.

Завдання для творчих груп:

І група добирає матеріал  про дощ,

ІІ група добирає матеріал про Місяць

ІІІ група добирає матеріал про Сонце

 

 

Тривалість. 1 день

Хід проекту

І. Організаційна частина

ІІ. Основна частина

1. Актуалізація опорних знань

-         Який розділ ми вивчаємо ?

-         Які жанри фольклору ви знаєте?

-         Що ви чекаєте від уроку?

2. Повідомлення теми і мети уроку.

  Щоб ваші бажання збулись потрібно здійснити подорож у Країну фольклору.

  Я знаю, що ви дуже любите читати і слухати казки, прислів’я, приказки, загадки, колискові…

 Фольклор — це чарівна країна.

Фольклор - це мистецтво створене народом.

    Увага! Увага! Відправляється наш експрес від станції “Назва школи ” до станції “Країна Фольклору”. У мандрівці на нас чекають цікаві зустрічі та пригоди. Щоб проїхати усю країну, вам треба пригадати те, що знаєте та вмієте, бути уважними та спостережливими.

3.Мовна розминка.

  1. Гра “Виправте помилки радіомовлення”.

   Щоб нам не було сумно їхати, машиніст ввімкнув радіо. Але щось у ньому зіпсувалося. Давайте слухати і виправляти помилки.

Необхідно змінити  перший голосний звук на [а]: кіт — кат, сум — сам, тук — так,   булка – балка,   лупа — лапа, дути — дати.

Прекрасно!

  1. Гра “Через тунель скоромовок”.

  Зараз наш поїзд в’їде у тунель. Щоб швидше його проїхати, ви повинні прочитати скоромовку

Сорок  сорок  стрекоче

 

                              На  осокорах  -

 

                               Сто    сорок   сороченят

 

                               Стрекотатимуть  скоро.

а) Гра “Пазли»".

  Як і в будь-якому поїзді, зараз відбудеться перевірка квитків. Перед нами конверти. Ви повинні із букв, які містяться в конверті викласти назву країни, куди ми їдемо. А я перевірю, чи всі сіли у той поїзд.

  Пасажирів перевірили. Тепер можна подивитись у вікно.

б) Гра “Блискавка”.

    Поїзд іде швидко і написи ми бачимо тільки одну мить. Давайте їх прочитаємо.

Напис на картках:

т  ш  З  в к Н  с м  А  к п Є  ш в С о м  О м  Р п і О в  н К  д у А

                          н   к,  п а Д л о  Е в н З  с т И о н М н о У н о З  т р И м т М с н

                          У  т н В у к А ф і Т ю я И.

                                     (  Знає  сорока,  де  зиму  зимувати.)

 

 

4.Зупинка «Україна»

-         Чи знаєте ви щось про цю країну?

-         Як називається народ, який тут живе?

(перегляд слайдів)

- Наш народ теж склав багато казок, загадок… Їх називають українськими народними казками чи піснями…

 Сьогодні, ми познаємося з українською народною піснею “Три товариші”.

Робота з текстом.

-         Про що ця пісня?

-         Які символи зустрічаємо?

-         Хто головні герої?

Звіт творчих груп

1 група - цікавинки про дощ

2 група - цікавинка про Сонце

3 група - цікавинки про Місяць

 

5.

  1. Мовно - фонетична вправа

Гра « Пари  слів»

Учитель  називає  кілька  пар слів,  діти  запам'ятовують  їх.

 

                             Потім  учитель  називає  одне  з  перших  слів,  а  діти           пригадують  його «пару»:

 

                                   Кицька  - молоко                           стіл – пиріг

 

                                   Музика – радіо                               зошити – олівець

 

                                   Вода – басейн                                 школа  - учень

б) Тлумачення незрозумілих слів.

 Ознайомитись  з незрозумілими словами, які є в пісні.

Товариш - друг

Ізійду - зійду

Пашниця - хліб у зерні

 

  1. Розповідь учителя

-        Український поет, письменник Дмитро Чередниченко казав: «Українці – співучий народ. Кажуть, де три українці, там цілий хор.  Споконвіку наші предки мали хист до співу. Змалку вони знали багато пісень. І співали. Над колискою мама співала колискову.  Привчала дитину до пісні.»

-        До якого висновку можна прийти, слухаючи вислів українського письменника?

 

    3. Ознайомлення з особливостями народної пісні та її виразного читання.

-        Народні пісні мають форму вірша. За змістом вони часом нагадують казки.  У піснях природні явища можуть бути зображені як живі істоти. Читати пісні треба наспівно, наче ведете довірливу розмову.

-        Вчимося читати виразно.       

      Зрозумій зміст твору:

визнач його настрій, почуття мовців;

вибери темп читання (звичайний, швидкий, повільний).

 

  Зверни увагу на такі позначення:

виділені слова вимовляй з більшою силою голосу;

додержуй пауз (зупинок у мовленні):

    | — мала пауза; || — велика;  ||| — дуже велика.

4.     Бесіда за змістом пісні.

-        Хто головні герої пісні? (Сонце, Місяць, Дощик).

-        Чому слова «Сонце, Місяць, Дощик» записані з великої літери?

-        Які почуття мовців, коли вони розповідають про себе? (гордість й повага до своєї справи).

-        У якому темпі був прочитаний текст? (Повільний)

5.     Хвилинки релаксації

-        А зараз ми відпочинемо і розвинемо свою уяву.

Вечір прийшов.

На небі місяць зійшов.

Дітки очі закривають

І у сон свій потрапляють.

Уявляємо:

Я на сонечку лежу.

Дуже сонце я люблю.

Сонце гладить нам обличчя.

Ой, який чудовий сон всім сниться.

Раптом чуєм: бом – бом – бім!

Прогулятись вийшов грім!

Зараз дощик кликать буде.

Прокидаймось, бо мокро буде.

 

  1. Підбиття підсумків. “Повернення додому”.

Час повертатися додому. Для того, щоб допомогти машиністу швидше нас довезти, давайте пригадаємо:

-        З яким жанром усної народної творчості ми познайомилися?

-        Як треба читати народні пісні?

-        Хто найважливіший: Сонце, Місяць, Дощик?

Дякую за роботу!!!

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Savchuk Oleksandra Ruslanivna
Додано
29 січня
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку