Українська як державна Тема. Вимова і написання слів, в яких ставиться апостроф.

Про матеріал
Українська як державна 2 клас Мета: повторити й систематизувати знання, здобуті в початкових класах, та засвоїти нові правила вживання апострофа, удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом; розвивати навички самостійної роботи; розвивати усне та писемне мовлення учнів; виховувати доброзичливе ставлення до інших. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Обладнання: підручник (с 44-45), картки для звукових схем.
Перегляд файлу

Тема. Вимова і написання слів, в яких ставиться апостроф.

2 клас

Мета: повторити й систематизувати знання, здобуті в початкових класах, та засвоїти нові правила вживання апострофа, удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом; розвивати навички самостійної роботи; розвивати усне та писемне мовлення учнів; виховувати доброзичливе ставлення до інших.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання:  підручник (с 44-45), картки для звукових схем.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти

На уроці не дрімати

А старанно працювати.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Мозковий штурм.

Вчитель: Я буду задавати вам питання, а ви повинні відповідати тільки повними відповідями, не одним словом .

- В якій країні ми живемо? (Ми живемо…)

- Яка мова є державною? (Наша мова…)

- Яка найменша одиниця мови?(слово)

- Що утворює слово? (звуки)

- Які бувають звуки?(голосні, проголосні, тверді, м’які)

Вчитель: Молодці!

 

Ш.  Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

 

Вчитель: Прочитайте пари слів.

Російська     Українська

Сьезд                з’їзд

Вьюн                в’юн

Перья        -        пір’я

 

  • Чи є між ними різниця? Що з’являється у написанні українських слів?
  • Сьогодні ми з вами будемо знайомитися з апострофом.
  • Навчимося правильно вимовляти і писати слова з апострофом.

 

IV. Опрацювання нового матеріалу.

 

1) Розглянемо ще раз запропоновані слова

 

Російська     Українська

Сьезд                з’їзд

Вьюн                в’юн

Перья        -        пір’я

 

Вчитель: Під час читання так само, як і в російській мові , на місці ь і ъ знаків вимовляється звук [й], в українській мові вимовляється звук [й] на місці знака «апостроф».

  • Прочитаймо правильно слова

 

Російська     Українська

Пять – п’ять

Мяч – м’яч

Вяз – в’яз

 

2) Хвилина каліграфії.

  • Розгорніть зошити. Запишіть

21 листопада

Класна робота

 

Запишіть слова п’ять,  м’яч, в’яз

  • Розглянемо де саме написано апостроф.
  • На який знак він схожий? (на кому) Чим вони відрізняються.

 

3) Складання звукової моделі слова.

 

  • Розгорніть підручники, знайдіть вправу 129

  • Прочитаємо віршик. Читання учнями мовчки. Читання хором.
  • Давайте згадаємо, як робиться звуковий аналіз слова. Допоможуть вам картки.

Подвір’я  -о- - о-оо   7 б.,8 зв. 3 склади

Повітря  –о– о– =о  7 букв , 7 зв.3 склади

 

  • Молодці!
  • Зверніть увагу який звук позначає буква р у першому слові? (твердий)
  • Який у другому випадку? (м’який)
  • Який можемо зробити висновок ? Апостроф ставиться після…
  • Прочитайте правило після вправи 129

 

4) Виконання вправи 130

  • Прочитайте правило після вправи 130

5) Закріплення правила

 

Виконаємо вправу 131 .

 

  1. Фізкультхвилинка 1 . М’яч.

 

Фізкультхвилинка  2.

М’ячик стукнув об підлогу: Бам!              (Імітація ведіння м’яча)

Павучок зібравсь в дорогу сам.                  (Колові оберти кулачками вліво-вправо)

Захитав дерева вітер: Ш-ш-ш-ш-ш…        (Імітація хитання дерев)

Зацвіли у полі квіти!                                    (Імітація нюхання квітки)

 

ІV. Закріплення набутих знань.

1) Усне виконання  Вправа 132

2) Робота в парах вправа 133

- Запишіть віршик диктуючи сусіду по парті.

Вправа 134

 

3)  Робота в парі «Склади прислів’я».(на дошці)

 

Птицю пізнати по пір'ю,

а людину по мові.

М'які слова

і камінь крушать.

  • Поясніть значення цих прислів’їв

 

4) Гра «Так чи ні»

А зараз ми перевіримо , як ви запам’ятали, коли пишеться апостроф, проведемо гру. Оплесками показуємо, пишеться апостроф чи ні. Будьте уважні.

Вправа 135.

 

 

V. Домашнє завдання.

Вивчити правила вживання апострофа,

Вправа 135.

 

VІ. Підсумок уроку.

Загадка.

Кома зверху – це є я.

Як, скажіть моє ім’я? (Апостроф)

  • Коли пишеться апостроф?
  • Після яких звуків пишемо?
  • Перед якими звуками ?
  • Наведіть приклади слів з апострофом.

1

 

docx
Додано
23 квітня 2021
Переглядів
641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку