Українські форми звертання до дітей і дорослих. Культура мовлення.

Про матеріал
"Українські форми звертання до дітей і дорослих. Культура мовлення" - це презентація до уроку української мови. В ній є багато цікавих завдань. Матеріали призначені для роботи з дітьми з особливими потребами.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українські форми звертання до дітей і дорослих. Культура мовлення.

Номер слайду 2

Діалог «Хто черговий?»Уявіть, що до класу заходять гості — астронавти. Черговий учень говорить з ними.- Добрий день, землянине!- Привіт!- Від кого?- Що від кого?- Привіт, який ви нам від когось передали.- Нічого я вам не передавав! Прибиті ви чи що?- Ти помиляєшся, хлопчику, ми не дерев'яні, ми живі. А тому прибивати нас не можна.- Ну й утнули! Ви наче з печі впали!- Ти знову помиляєшся, хлопчику! Ми не з печі впали. Ми прилетіли з Альфи.- З Альфи — то з Альфи. Я в астрономії не шурупаю.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

- Це добре! Шурупи не для того, щоб їх угвинчувати в таку науку, як астрономія.- До чого тут шурупи? Самі з привітом.- Хлопчик, здається, на нас образився.- Не ображайся! (Астронавт пригощає хлопчика цукеркою.)- Смачно?- Залізно!- Не може бути! Невже залізні?- Угу. Залізно.- Залізні...- Друже, сталася помилка! Ми прилетіли на Землю. І не розуміємо, про що говорить цей хлопчик.- Так, це не Земля... Чого ви спохмурніли? Тримайте хвіст пістолетом — і все буде гаразд!- До побачення!- Чао-какао!

Номер слайду 5

Які почуття викликали у астронавтів відповіді хлопчика?- Яких помилок припустився хлопчик, спілкуючись з гостями? (Неввічливо привітався, вживав незрозумілі слова, ображав гостей, нечемно попрощався.- На сьогоднішньому занятті ми поговоримо про правила культурної поведінки, навчимося ввічливо спілкуватися, збагатимо своє мовлення «чарівними» словами. Як кажуть, виховань людину скрізь шанують.

Номер слайду 6

Народ склав прислів'я і вчить нас... (читають хором):● Слова щирого вітання дорожчі за частування.● У чужому домі будь привітливим, а не примітливим.● Шануй людей — і тебе шануватимуть. Запишіть прислів'я, яке вам сподобалося найбільше.

Номер слайду 7

- Які ми знаємо слова щирого вітання? Запишіть їх, будь ласка, у зошити. Здрастуйте, доброго дня, добрий вечір, доброго здоров'я, доброго ранку...

Номер слайду 8

- Які слова ви вживаєте прощаючись? (До побачення, хай щастить, до зустрічі, бувайте здорові, на все добре...)- Чи завжди правильно ми звертаємося до співрозмовника?

Номер слайду 9

Прочитайте слова. Утворіть з них слова звертання. Бабуся дідусь мама татко друг добродій.

Номер слайду 10

Завдання «Що не так?»1. У коридорі розмовляють учитель та мама Андрійка. До них підбіг Миколка: «Даріє Іванівно, вас там кличуть!»- Чи правильно повівся Миколка?- Про що він забув?- Як потрібно було звернутися до Дарії Іванівни? (Відповіді учнів.)- Чи вмієте ви спілкуватися з дорослими? Чи правильно виконаєте моє доручення? Хтось з учнів піде до завуча і принесе наш журнал

Номер слайду 11

Діалог учня і завуча:- Добрий день, Ларисо Вікторівно!- Добрий день!- Я — учень 8 класу Мельничук Артем.- Слухаю тебе, Артеме!- Галина Петрівна просила, щоб ви дали наш журнал.- Будь ласка, ось ваш журнал.- Дякую, вибачте, що потурбував вас. До побачення!У ч и т е л ь. Спасибі, Артемчику, ти добре виконав моя прохання.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

3. Уявіть, що ваш товариш не прийшов до школи. Ви телефонуєте йому. Про що ви його запитаєте?Діалог «Розмова по телефону»- Алло, Тетянко, привіт!- Здрастуй, Михайлику!- Як твоє здоров'я?- Я хворію на грип.- Ви викликали лікаря?- Так, лікар приходив. Тепер я приймаю ліки.- Одужуй швидше.- Спасибі, що зателефонував.- До зустрічі у школі!- До побачення!

Номер слайду 14

Номер слайду 15

2. Ваш товариш тривалий час хворів, не ходив до школи — і ви його давно не бачили. Нарешті він прийшов.- Як ви зустрінете свого товариша? Що йому скажете?Діалог «Зустріч»- Доброго ранку!- Привіт!- Радий зустріти тебе.- Я теж радий тебе бачити!- Ти тривалий час хворів. Як твоє здоров'я?- Я почуваюся добре.- Звертайся, якщо потрібна допомога.- Поможи мені, будь ласка, з математики.- Завжди радий допомогти тобі.- Я вдячний тобі за турботу й увагу.- Ми ж друзі!У ч и т е л ь. Так, діти. Справжні друзі не забувають зателефонувати чи провідати хворого товариша, вчасно допомогти.

Номер слайду 16

Діалог. Що потрібно робити, щоб менше хворіти? (Займатися фізкультурою, спортом, загартовуватися, вживати вітаміни, мити руки перед їжею, одягатися відповідно до погоди.)- Куди ви звертаєтеся, насамперед, коли почуваєтеся погано? (До шкільної медсестри)- За опорними словами та словосполученнями складіть діалог «У шкільному медпункті». Орієнтовні слова: що сталося, сильний біль, температура, термометр, червоне горло, підвищена температура, викликати лікаря, вдячна за пораду.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

- Здрастуйте!- Добрий день! Що сталося?- У мене сильний головний біль.- Потрібно зміряти температуру.- Так, дайте, будь ласка, термометр.- У тебе підвищена температура і червоне горло.- Що мені робити?- Іди додому, нехай батьки викликають лікаря.- Спасибі за пораду. До побачення!- Бувай здорова!

Номер слайду 19

Фізкультхвилинка- Щоб почуватися бадьоро, відпочиньмо!Уявіть, що почався сильний дощ, ви змокли і вам дуже холодно. (Діти обіймають себе руками, тупцюють, клацаючи зубами.)- Але ось визирнуло сонечко, вам стає тепліше, ще тепліше, ви розпрямляєте плечі, простягаєте руки вгору до сонечка, підставляєте його гарячим променям свою спину, груди. Ви зігрілись, і весело підстрибуючи, поспішаєте додому.

Номер слайду 20

Діти, скажіть, будь ласка, де ще вам доводиться бувати впродовж шкільного дня? - Розгляньте малюнок.

Номер слайду 21

- Куди прийшли діти? Що вони тут роблять? (Здають, вибирають, обмінюють книги)- Чи можна виривати аркуші з книжки?- Якої шкоду завдають діти такими вчинками? - Як саме? - Підготуймося до діалогу «У бібліотеці». Кожен ряд отримує завдання. Ви маєте домовитеся, хто з вас є бібліотекарем, озвучуватиме діалог.

Номер слайду 22

Робота в парах1. Робота з деформованим текстом.2. Складання діалогу за опорними словами і словосполученнями.3. Складання діалогу про підготовку до уроку природознавства про охорону тварин. Після підготовки представники кожної пари розігрують свій діалог перед класом.

Номер слайду 23

Зараз ми пограємо у гру «На увагу». Якщо моє твердження правильне, плескаєте в долоні, якщо ні — не плескаєте.● Сиджу за столом, поклавши руки на стіл.● Їм поспіхом, голосно плямкаючи.● Після їди дякую за обід.● За столом у їдальні сміюся, штовхаю сусідів.● П'ю чай обережно, щоб не розлити.● На побажання «смачного» відповідаю «Дякую».● Розштовхуючи всіх, голосно кричу: «Дайте пиріжок, бо вже дзвінок!»● Тихо стою у черзі та ввічливо звертаюся: «Мені, будь ласка, тістечко і чай. Спасибі!»

pptx
Додав(-ла)
Марчук Галина
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
Інкл
Додано
19 січня 2021
Переглядів
3886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку