Діалог «Хто черговий?»Уявіть, що до класу заходять гості — астронавти. Черговий учень говорить з ними.- Добрий день, землянине!- Привіт!- Від кого?- Що від кого?- Привіт, який ви нам від когось передали.- Нічого я вам не передавав! Прибиті ви чи що?- Ти помиляєшся, хлопчику, ми не дерев'яні, ми живі. А тому прибивати нас не можна.- Ну й утнули! Ви наче з печі впали!- Ти знову помиляєшся, хлопчику! Ми не з печі впали. Ми прилетіли з Альфи.- З Альфи — то з Альфи. Я в астрономії не шурупаю.
- Це добре! Шурупи не для того, щоб їх угвинчувати в таку науку, як астрономія.- До чого тут шурупи? Самі з привітом.- Хлопчик, здається, на нас образився.- Не ображайся! (Астронавт пригощає хлопчика цукеркою.)- Смачно?- Залізно!- Не може бути! Невже залізні?- Угу. Залізно.- Залізні...- Друже, сталася помилка! Ми прилетіли на Землю. І не розуміємо, про що говорить цей хлопчик.- Так, це не Земля... Чого ви спохмурніли? Тримайте хвіст пістолетом — і все буде гаразд!- До побачення!- Чао-какао!
Які почуття викликали у астронавтів відповіді хлопчика?- Яких помилок припустився хлопчик, спілкуючись з гостями? (Неввічливо привітався, вживав незрозумілі слова, ображав гостей, нечемно попрощався.- На сьогоднішньому занятті ми поговоримо про правила культурної поведінки, навчимося ввічливо спілкуватися, збагатимо своє мовлення «чарівними» словами. Як кажуть, виховань людину скрізь шанують.
Завдання «Що не так?»1. У коридорі розмовляють учитель та мама Андрійка. До них підбіг Миколка: «Даріє Іванівно, вас там кличуть!»- Чи правильно повівся Миколка?- Про що він забув?- Як потрібно було звернутися до Дарії Іванівни? (Відповіді учнів.)- Чи вмієте ви спілкуватися з дорослими? Чи правильно виконаєте моє доручення? Хтось з учнів піде до завуча і принесе наш журнал
Діалог учня і завуча:- Добрий день, Ларисо Вікторівно!- Добрий день!- Я — учень 8 класу Мельничук Артем.- Слухаю тебе, Артеме!- Галина Петрівна просила, щоб ви дали наш журнал.- Будь ласка, ось ваш журнал.- Дякую, вибачте, що потурбував вас. До побачення!У ч и т е л ь. Спасибі, Артемчику, ти добре виконав моя прохання.
3. Уявіть, що ваш товариш не прийшов до школи. Ви телефонуєте йому. Про що ви його запитаєте?Діалог «Розмова по телефону»- Алло, Тетянко, привіт!- Здрастуй, Михайлику!- Як твоє здоров'я?- Я хворію на грип.- Ви викликали лікаря?- Так, лікар приходив. Тепер я приймаю ліки.- Одужуй швидше.- Спасибі, що зателефонував.- До зустрічі у школі!- До побачення!
2. Ваш товариш тривалий час хворів, не ходив до школи — і ви його давно не бачили. Нарешті він прийшов.- Як ви зустрінете свого товариша? Що йому скажете?Діалог «Зустріч»- Доброго ранку!- Привіт!- Радий зустріти тебе.- Я теж радий тебе бачити!- Ти тривалий час хворів. Як твоє здоров'я?- Я почуваюся добре.- Звертайся, якщо потрібна допомога.- Поможи мені, будь ласка, з математики.- Завжди радий допомогти тобі.- Я вдячний тобі за турботу й увагу.- Ми ж друзі!У ч и т е л ь. Так, діти. Справжні друзі не забувають зателефонувати чи провідати хворого товариша, вчасно допомогти.
Діалог. Що потрібно робити, щоб менше хворіти? (Займатися фізкультурою, спортом, загартовуватися, вживати вітаміни, мити руки перед їжею, одягатися відповідно до погоди.)- Куди ви звертаєтеся, насамперед, коли почуваєтеся погано? (До шкільної медсестри)- За опорними словами та словосполученнями складіть діалог «У шкільному медпункті». Орієнтовні слова: що сталося, сильний біль, температура, термометр, червоне горло, підвищена температура, викликати лікаря, вдячна за пораду.
- Здрастуйте!- Добрий день! Що сталося?- У мене сильний головний біль.- Потрібно зміряти температуру.- Так, дайте, будь ласка, термометр.- У тебе підвищена температура і червоне горло.- Що мені робити?- Іди додому, нехай батьки викликають лікаря.- Спасибі за пораду. До побачення!- Бувай здорова!
Фізкультхвилинка- Щоб почуватися бадьоро, відпочиньмо!Уявіть, що почався сильний дощ, ви змокли і вам дуже холодно. (Діти обіймають себе руками, тупцюють, клацаючи зубами.)- Але ось визирнуло сонечко, вам стає тепліше, ще тепліше, ви розпрямляєте плечі, простягаєте руки вгору до сонечка, підставляєте його гарячим променям свою спину, груди. Ви зігрілись, і весело підстрибуючи, поспішаєте додому.
- Куди прийшли діти? Що вони тут роблять? (Здають, вибирають, обмінюють книги)- Чи можна виривати аркуші з книжки?- Якої шкоду завдають діти такими вчинками? - Як саме? - Підготуймося до діалогу «У бібліотеці». Кожен ряд отримує завдання. Ви маєте домовитеся, хто з вас є бібліотекарем, озвучуватиме діалог.
Зараз ми пограємо у гру «На увагу». Якщо моє твердження правильне, плескаєте в долоні, якщо ні — не плескаєте.● Сиджу за столом, поклавши руки на стіл.● Їм поспіхом, голосно плямкаючи.● Після їди дякую за обід.● За столом у їдальні сміюся, штовхаю сусідів.● П'ю чай обережно, щоб не розлити.● На побажання «смачного» відповідаю «Дякую».● Розштовхуючи всіх, голосно кричу: «Дайте пиріжок, бо вже дзвінок!»● Тихо стою у черзі та ввічливо звертаюся: «Мені, будь ласка, тістечко і чай. Спасибі!»