Умови виникнення та припинення горіння. Маркування небезпечних речовин

Про матеріал
Цей урок продовжує формувати поняття про окиснення і горіння простих і складних речовин; сприяє формуванню понять «повільне окиснення і горіння» ; знайомить з маркуванням небезпечних речовин; забезпечує розвиток вмінь аналізувати, прогнозувати наслідки,порівнювати і робити висновки; виховує у дітей ставлення до навколишнього середовища, комунікативної компетенції.
Перегляд файлу

7 клас

Тема уроку. Умови виникнення та припинення горіння. Маркування небезпечних

                      речовин

Мета уроку: продовжити формувати поняття про окиснення і горіння простих і

                     складних речовин; сприяти формуванню понять  «повільне окиснення і

                    горіння» ; ознайомитись з маркуванням небезпечних речовин;

                     забезпечити розвиток вмінь аналізувати, прогнозувати наслідки,порівнювати

                    і робити висновки;

                    створити умови  для виховання старанності, зібраності,екологічного

                    ставлення до навколишнього середовища, комунікативної компетенції.   

Тип:            урок вивчення та первинного закріплення знань.

Методи та методичні прийоми: пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, проблемні.

ФОПД:     фронтальна, групова, індивідуально-відокремлена.

Хід уроку

1.Організаційний етап.

       - привітання;

      - визначення відсутніх;

      - перевірка готовності учнів до уроку;

      - перевірка готовності класного приміщення до уроку;

      - організація уваги.

2.Перевірка домашнього завдання (стор. 95 № 3.4. два учні записують на дошці рівняння реакцій (10 б).); фронтальне обговорення з класом вивченого матеріалу:

      - з якими речовинами може взаємодіяти кисень?

      - які речовини найчастіше утворюються при взаємодії  з киснем?

      - що таке «оксиди» ?

     - наведіть приклади відомих вам оксидів ?

     - назвіть формули і назви оксидів:

              а) Магній оксид, Ферум (III) оксид, Карбон (IV) оксид;

              б) Al2O3, CuO, SO3.

      - перевіряємо записи на дошці.

3.Підготовка учнів до засвоєння нових знань . Мотивація.

Ми з вами вивчили, що кисень вступає в хімічні реакції з багатьма речовинами: деякі реакції відбуваються самостійно без участі людини (наприклад ржавіння заліза), існують реакції без яких існування людини, або інших живих істот – не можливе. Що це за реакції ? ( Окиснення органічних речовин - дихання). Але є ще одна реакція, яка врятувала наших предків від холоду і голоду, і навіть на сьогоднішній день ми використовуємо цю реакцію, щоб зігрітися, поласувати смачними шашликами,і просто поспілкуватися біля вогнища .Напевно ви здогадалися про яку ,реакцію ми будемо говорити- горіння. (Оголошення теми і мети уроку. )

Умови виникнення та припинення горіння. Маркування небезпечних

речовин

Мета:- ознайомитись з реакцією горіння;

          - вивчити умови виникнення і припинення горіння;

         - ознайомитись з маркуванням небезпечних речовин;

         - перевірити рівень засвоєних знань.

4.Вивчення нового матеріалу.

             Що таке горіння?( реакція супроводжується виділенням тепла і світла  ) 

             Саме цим вона відрізняється від повільного окиснення .

Умови виникнення горіння:

  1. Наявність горючої речовини і кисню.
  2. Нагрівання до температури займання.
  3. Подрібнення речовин. (Дослід № 1 )                         

Умови припинення горіння:

   1.Припинити доступ кисню або горючої речовини.

   2.Охолодити речовину до температури нижчої за температуру займання.

Легше запобігти пожежі, ніж її погасити.

В чому причина  пожеж ?

Як погасити залишки вогнища ?

Стор. 109.Знайомство з застережними знаками та маркуванням речовин.

5.Первинне закріплення знань .

(В .1.)Запишіть рівняння реакції  горінні вугілля (С (IV)), метану (СН4); окиснення глюкози  6Н12О6 ).( 12 б.)

(В .2)Запишіть рівняння реакції  горінні сірки (S(IV)), бутану4Н10),целюлози( С6Н10О5).

( 12 б.)

 

6. Підведення підсумків , рефлексія .

Які висновки можна зробити  з вивчення даної теми?

Чи знадобляться  вам знання в майбутньому? Де ?

Цінування; оцінювання.

7. Інформація про домашнє завдання.

Новий підручник  - параграф 15.стор.82 №4(I-II рівень), № 5,6 (III-рівень), творче завдання скласти таблицю побутових хімікатів на яких нанесені пожежонебезпечне маркування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз контрольної роботи.

        Контрольна робота  з хімії у 7 класі (16.02.2016р.) відповідає усім вимогам нової програми. Завдання повністю охоплюють програмовий матеріал першого семестру при навантаженні 2 год. на тиждень. Різноманітність завдань ( тестові, розрахункові, скласти формули, робота з періодичною системою хімічних елементів, робота з хімічними формулами )дала можливість кожному учневі реалізувати свій рівень навчальних досягнень. Деякі завдання передбачали зв’язок з повсякденним життям, що також дало можливість учням визначитися з правильними відповідями. Аналізуючи результати контрольної роботи, ми можемо зробити висновок: переважна більшість учнів підтвердили свій рівень навчальних досягнень, хоча були і такі, які знизили свої результати.

      Учні 7-А класу контрольну роботу написали добре : початкового і середнього рівня не було, хоча за підсумками першого семестру двоє учнів класу мали середній рівень. Враховуючи високий інтелектуальний рівень учнів 7-А класу з контрольною роботою учні справились на достатньому і високому рівні. Найбільше помилок було допущено в 9 завданні( визначити масові частки елементів), всі інші помилки пояснюються неуважністю. Рівень початкових предметних компетентностей коливається від 50% до 100%.

   Учні 7-Б класу написали контрольну роботу добре: більшість підтвердили семестрове оцінювання, але були і такі , які підвищили свій результат,  а деякі знизили. Порівнюючи результати досягнень з семестровим оцінюванням, спостерігається незначне коливання: на середньому рівні в першому семестрі-30% , а за підсумками контрольної роботи 23,3%; на достатньому рівні відповідно 43,3% і 46,7% ; на високому рівні відповідно26,7% і 30%. Рівень початкових предметних компетентностей коливається від 60% до 100%.

    7-В клас справився з контрольною роботою на середньому (52%) і достатньому (43%) рівні, один учень на високому рівні (4,3). Учні не  виконали 9 завдання, майже половина учнів не вміє розраховувати відносну молекулярну масу, не вміють користуватися періодичною системою для визначення інформації про хімічний елемент,були допущені помилки у визначенні валентностей і у правильності написання формул. Рівень початкових предметних компетентностей коливається від 4,3% до 95,6%.

   7-Г клас в цілому підтвердив семестрове оцінювання : на достатньому рівні 2 учнів(11%) на середньому -16 учнів (89%). Учні 7-Г класу зосередились на тестових  завданнях. Добре справились з завданням на розділення сумішей, але всі інші завдання для більшості здалися непосильними, оскільки у цих дітей відсутня самостійність в досягненні мети. На уроках учні працюють тільки під керівництвом вчителя і виконують тільки завдання аналогічні і знов таки з допомогою вчителя. Рівень початкових предметних компетентностей коливається від 5,6% до100%.

   При викладанні хімії у 7 класах створені усі умови для нормального прийняття і пізнання нового матеріалу. Вчитель використовує різноманітні способи  активізації пізнавальної діяльності, мотивацію навчання, активні форми навчання, але якщо в учнів не сформована вимога до навчання-високих результатів досягнути на мою думку не можливо. Учнів з низьким рівнем знань я намагаюсь об’єднувати в групи з сильнішими учнями , запрошую на додаткові заняття, залучаю батьків на співбесіди і важаю, якщо учень приходить до класу з підручником, зошитом, ручкою то на своєму рівні він обов’язково буде вчитися .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас

Тема уроку. Лужні, лужноземельні елементи та Магній. Фізичні та хімічні властивості                             простих речовин. Основний характер їх оксидів та гідроксидів, біологічна роль елементів

Мета уроку:-  продовжити формувати поняття про фізичні і хімічні властивості лужних ,                                                                                               лужноземельних металів та їхніх сполук; розкрити біологічну роль елементів в живих організмах;

 забезпечити розвиток вмінь аналізувати, прогнозувати наслідки,порівнювати  і робити висновки;

 створити умови  для виховання старанності, зібраності комунікативної компетенції.   

Тип:            урок вивчення та первинного закріплення знань.

Методи та методичні прийоми: пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, проблемні,практичні

ФОПД:     фронтальна, групова, індивідуально-відокремлена.

Хід уроку

1.Організаційний етап.

       - привітання;

      - визначення відсутніх;

      - перевірка готовності учнів до уроку;

      - перевірка готовності класного приміщення до уроку;

      - організація уваги.

2.Перевірка домашнього завдання (стор. 132. № 168, 169. два учні записують на дошці рівняння реакцій (10 б).); фронтальне обговорення з класом вивченого матеріалу:

      -охарактеризуйте фізичні властивості металів?

Хімічний калейдоскоп :

- найтвердіший метал ( хром),

-найелектропровідніший (срібло ),

- найважчий ( осмій ),

-найм’якіший ( натрій),

-найактивніший ( францій ),

-найпластичніший ( золото ),

-найлегший (літій ),

-найлегкоплавкіший (ртуть ),

-найтугоплавкіший (вольфрам ),

-найпоширеніший ( алюміній ),

-найдорожчий (каліфорній ).

   Перевіряємо записи на дошці, оцінюємо відповіді учнів

3.Підготовка учнів до засвоєння нових знань . Мотивація.

Велике значення в житті людини  і всього живого відіграють лужні і лужноземельні метали та їхні сполуки, про їхні особливості  та  про поширеність у природі ми познайомимся  на уроці ; знання про ці елементи врятують нас від хвороб, підкажуть про симптоми захворювання, допоможуть нам отримувати високі врожаї  рослинної продукції і взагалі розширять наші знання про єдність навколишнього світу.(Оголошення теми і мети уроку)

Лужні, лужноземельні елементи та Магній. Фізичні та хімічні властивості                             простих речовин. Основний характер їх оксидів та гідроксидів, біологічна роль елементів

 

Мета:- ознайомитись з особливостями лужних металів;

          - ознайомитись з особливостями лужноземельних  металів;

         - ознайомитись з основним характером оксидів і гідроксидів металів;

         - розкрити біологічну роль  металічних елементів та їхніх сполук.

4.Вивчення нового матеріалу.

Клас поділяється на  5 груп кожна група готує презентацію свого питання:

1 Група-« Натрій і калій» стор.136-139.

2 Група –« Магній і кальцій» стор.143-147.

3 Група- « Оксиди лужних і лужноземельних металів» стор.139-140 і стор.147-148.

4 Група-« Біологічна роль металічних елементів та їхніх сполук» стор140-141 і стор 148-149.

5 Група – оцінює роботу і презентації доповідей.

Підготовка презентації кожного питання - 7 хв

Доповідь- 4 хв.

Вчитель консультує кожну групу дає рекомендації по демонстраційному і лабораторному досліду .

1 група доповідає виконуючи  демонстраціїний дослід №11( Інструктаж з БЖД);

2 група доповідає  виконуючи  демонстраціїний дослід №12( Інструктаж з БЖД);

3 група доповідає  виконуючи лабораторний дослід №10( Інструктаж з БЖД);

4 група доповідає виконуючи лабораторний дослід №11( Інструктаж з БЖД);

Під час доповідей всі інші учні занотовують важливу інформацію в зошитах, вчитель контролює виступи і акцентує увагу на важливих моментах ; 5 група оцінює роботу груп в цілому   і по мірі залучення кожного члена групи  до організації відповіді.

 

5.Первинне закріплення знань .

Самостійна робота по варіантам.

1 Варіант стор.142,№ 191(а), стор151 № 201 (б)  -5 хв

2 Варіант стор.142,№ 191(б), стор151 № 201 (а)  - 5 хв

Зошити здаємо на перевірку.

6. Підведення підсумків , рефлексія .

Які висновки можна зробити  з вивчення даної теми?

Чи знадобляться  вам знання в майбутньому? Де ?

Цінування; оцінювання.

7. Інформація про домашнє завдання.

Параграф 20, 21( вчити) стор.142( до 6 б);стор.151 № 198.199 ( до 9б );стор.152 №208 (до 12 б)-на вибір

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 клас

Тема уроку. Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря .

                      Застосування і біологічна роль кисню.

Мета уроку: продовжити формувати поняття про  хімічний елемент Оксиген і про

                       просту речовину кисень; розглянути колообіг кисню в природі ; зясувати   

                      біологічну роль кисню; розширити знання учнів про озон, як хімічну

                      речовину;

                      забезпечити розвиток вмінь аналізувати, прогнозувати наслідки   

                      і робити висновки;

                      створити умови  для виховання старанності, зібраності,екологічного

                    ставлення до навколишнього середовища, комунікативної компетенції.   

Тип:            урок вивчення та первинного закріплення знань.

Методи та методичні прийоми: пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, проблемні.

ФОПД:     фронтальна, групова, індивідуально-відокремлена.

Хід уроку

1.Організаційний етап.

       - привітання;

      - визначення відсутніх;

      - перевірка готовності учнів до уроку;

      - перевірка готовності класного приміщення до уроку;

      - організація уваги.

2.Перевірка домашнього завдання (стор. 95 № 6.7 .)

       - що таке «оксиди» ?

     - записати рівняння реакції горіння:

  А) Mg + O2 => ;  Б) P  + O2=>;  В)  CH4+ O2=> ;

      Робота в парах по посібникам « Моніторинг якості освіти. Хімія 7 клас» стор.68. 4 варіант (8 хв.  до 6 б.)

3.Підготовка учнів до засвоєння нових знань . Мотивація.

Ми завершуємо вивчати  тему « Кисень» , на прикладі цієї теми  ви зрозуміли , що значить вивчити речовину в хімії.  Ми  з’ясували будову і властивості ,способи добування , особливості хімічних реакцій і на основі  отриманих знань ми рекомендуємо де можно застосовувати речовину, тобто її значення для людини і для природи. Як ви гадаєте,чому вивчення речовин ми розпочали з кисню ? ( Дихання) За добу людина використовує 4 м.куб. кисню,промисловість і того більше , а чи не закінчиться кисень в природі , а чи надовго його вистачить , а яким повітрям ми дихаємо? Такими питаннями людство турбується уже давно і сьогодні на уроці ми також повинні для себе усвідомити ці питання оскільки вони стосуються кожного. (Оголошення теми і мети уроку. )

Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря .

Застосування і біологічна роль кисню.

 

Мета ( разом з класом визначаємо мету уроку)

4.Вивчення нового матеріалу.

Колообіг- « біг по колу»

Давайте побудуємо рух Оксигену в природі      розпочавши з повітря => біосфера , техносфера => Вуглекислий газ , вода , органічні рештки => Рослини  => повітря.

Коло замкнулося.  На вашу думку де в цьому колі та слабка ланка  ,яка може розірвати це коло ? ( Рослини ) Чому?  На висоті 25 км .від поверхні землі є ще одна речовина  озон-О3 , яка захищає планету від ультрафіолетового випромінювання і вона теж утворюється з кисню під час грозових розрядів  О2=> О3.

Разом з класом будуємо  схему застосування кисню

5.Первинне закріплення знань .

 -Як запобігти зменшенню кисню в атмосфері ?(Зелені насадження, зменшити вирубку лісів)

-Як вирішити проблему чистоти повітря ? ( Очисні споруди , озеленення територій, альтернативні види енергії , різноманітні екологічні акції , провітрювання приміщень)

Закінчити рівняння реакцій: ( 4 б.)

а) С6Н12О6 + O2=>

б) СО2  +  Н2О =>

в)Н2О2 =>

г) О3 =>

6. Підведення підсумків , рефлексія .

Які висновки можна зробити  з вивчення даної теми?

Чи знадобляться  вам знання в майбутньому? Де ?

Цінування; оцінювання.

7. Інформація про домашнє завдання. Параграф 14 ( вчити) , стор .99 № 3 до 6 .б; №4 до 9 б. ; творче завдання  цікава інформація про воду до 12 б.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слово Шевченкове й Франкове, художні шедеври нашої класики хай стануть для нас взірцем і мірилом.
О. Гончар

Українці — стародавній народ, а мова  їхня багатша і всеосяжніша, ніж персидська, китайська, монгольська і

всілякі інші.  Е.Челебі

 

Українська пісня — це бездонна душа українського народу, це його слава.

Українська пісня — це геніальна поетична біографія українського народу.

О. Довженко

 

 

 

 

Бринить-співає наша мова,

Чарує, тішить і п'янить.

Олександр Олесь

 

 

 

 

 

Мова - втiлення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любiмо ïï, вивчаймо ïï, розвиваймо ïï! Борiмося за красу мови, за правильнiсть мови, за приступнiсть мови, за багатство мови... Максим Рильський

Мова — це не просто спосіб спілкування, а щось більш значуще. Мова — це всі глибинні пласти духовного життя народу, його історична пам'ять, найцінніше надбання віків, мова — це ще й музика, мелодика, барви буття, сучасна художня, інтелектуальна і

мислительська діяльність народу.

 О. Олесь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз контрольної роботи з біології.

        Контрольна робота  з біології  у 9-А класі (16.03.2016р.) відповідає усім вимогам програми. Завдання повністю охоплюють програмовий матеріал за весь період навчання. 9-А клас поглибленно вивчає іноземну мову тому навантаження з біології у першому семестрі - 3 год., у другому семестрі – 2 год., загальне навантаження -2,5 год. В контрольній роботі переважали тестові завдання, складність яких змінювалась по рівням. Завдання четвертого рівня передбачало дати розгорнуту відповідь на запитання.  В цілому учні справились з контрольною роботою , підтвердивши останнє тематичне оцінювання з теми « Ендокринна регуляція організму» , але 5 учнів (25%) підвищили результат між рівнями, 2 учнів(10%) підвищили результат в межах рівня , 7 учнів(35%) понизили результат в межах рівня,6 учнів (30%) підтвердили свою тематичну оцінку.Поелементний аналіз наглядно показує з якими завданнями учні справились , а які викликали труднощі:

Номер

навдання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Кількість правильних, або часткових відповідей

15

18

15

18

15

17

14

18

14

13

17,75

10,5

5

2,4

Відсоток  %

75

90

75

90

75

85

70

90

70

65

89

53

25

12

  Кваліметричний коефіцієнт контрольної роботи склав-0.55, кваліметричний коефіцієнт  останнього тематичного оцінювання – 0,54, різниця коефіцієнтів – 0.01.

Для покращення результатів навчання необхідно включити елементи повторення на кожному уроці, включати повторення в обсяг домашнього завдання, активізувати мотиваційну спрямованість навчання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
16 листопада 2020
Переглядів
1016
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку