УМР Опис зовнішності людини

Про матеріал
У розробці уроку дібрані цікаві завдання, що сприятимуть розвитку комунікативної компетентності школярів, культури усного та писемного мовлення, розширення світогляду.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

 Народицька гімназія Житомирської області

 

 

 

 

 

 

План – конспект

уроку української мови

у 7 класі на тему:

« Розвиток звязного мовлення.

Усний твір – опис зовнішності людини»

 

 

 

 

 

 

Вчитель української мови

                                                                та літератури

                                                                              Народицької гімназії

                                                                                Житомирської області

                                                                                    Третяк Неля Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Усний твір-опис зовнішності людини.

Мета. Поглибити знання учнів про типи і стилі мовлення, сформувати освітню компетенцію визначати види описів зовнішності; визначати характерні особливості художнього опису, вміння їх порівнювати ;  сформувати креативні вміння добирати мовний матеріал, будувати висловлювання зв’язно, логічно, послідовно; розвивати образне мислення, спостережливість; виховувати кращі людські якості.

Обладнання:  фотографії відомих людей.

Тип уроку: розвиток звязного мовлення.

 

Хід уроку

 

І.Організація класу до роботи на уроці.

Вправа-афірмація

Діти, поверніться один до одного.

Відчуйте тепло долонь один одного.

Заплющте очі і скажіть:

« Я розумний. Я щасливий.

Я впевнений у собі,

Бо живу заради добра на землі.»

Розплющіть очі і подаруйте один одному посмішку.

 

 

1.Зясування готовності учнів.

2.План[U1]

1.Бесіда.

2.Аналітичне завдання.

3.Вправа « Фоторобот».

4.Автопортрет перед дзеркалом.

5.Усний твір.

6.Інтерв’ю.

ІІ.Актуалізація знань.

  1. Демонстрація  і перегляд  ілюстрацій. (Обмін враженнями)
  2. Бесіда.

-Як називається опис зовнішності людини в образотворчому мистецтві та художній літературі?

- Які засоби творення портрета використовує письменник, а які  - художник?

- З якою метою опис зовнішності використовують у художніх творах?

- Чи можна за портретом визначити риси характеру людини?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Робота з епіграфом.

                                                                     Найогидніші очі порожні,

                                                                     Найтихіше мовчить гроза.

                                                                                 Найнікчемніші дурні вельможні,

                                                                          Найпідліша брехлива сльоза.

                                                                           Найкрасивіша мати щаслива,

                                                                     Найсолодші кохані вуста.

                                                                            Найщиріша душа незрадлива,

                                                                            Найскладніша людина проста.

                                                                                                        В. Симоненко

2.Оголошення теми, завдань уроку.

3.Визначення цілей уроку.

ІІІ.Основний зміст уроку.

1.Повторення відомостей про типи і стилі мовлення. (Повідомлення  учнів )

2.Аналітичне завдання.

Визначити стильову приналежність уривка, його особливості.

   Як за зовнішнім виглядом, так і за внутрішніми якостями запорозькі козаки загалом були характерними типами свого народу і свого часу. За описами сучасників, вони переважно були середнього  зросту, плечисті, ставні, міцні, сильні, на обличчі повні, округлі, а від літньої спеки й степового повітря смугляві. З довгими вусами на верхній губі, з розкішним оселедцем на тімї, у смушкових гостроверхих шапках. Постаті запорожців дихали мужністю, молодецтвом, заразливою веселістю й неповторним гумором.

   Запорожець був здоровений козарлюга. Лице широке, заасмалене на сонці; сам опасистий; довга, густа  чуприна, піднявшись  перше вгору, спадала тими на вухо, як кінська грива; вуса довгі, униз позакручувані, а на жупан звисали; очі так і грають, а чорні, густі брови аж геть піднялись над тими очима і – враг його знає – глянеш раз: здається, супиться; глянеш удруге -  моргне довгим вусом так, наче зараз і підніме тебе на сміх. 

Оголошення

   Для виконання ролі козацького джури в історичному кінофільмі потрібен підліток віком 13-14 років, зріст 150-160 см, міцної статури, білявий, світлоокий. Звертатися за адресою:   проспект Перемоги, 90, Національна кіностудія художніх фільмів ім. О.Довженка, корпус 5, поверх 2, кімн.23.

                                                                                    Дирекція

3.Вправа « Фоторобот». Використовуючи слова із довідки, побудуйте опис зовнішності.

   А непогана для портрета натура – лице ____, _____ і як у весняній воді перемите,  брови ______, ______, чоло ______, ніс рішучий, з _____ горбинкою, губи ______, підборіддя красиво звужене. Одягни по-людськи – і Кармалюк!

 

Довідка: білий, чистий, чорний, високий, маленький, упертий, куценький, округлий.  

ІY. Закріплення навичок.

1.Вправа « Автопортрет перед дзеркалом».

Дивлячись на себе у дзеркало, усно змалювати свій портрет.

2.Складання опису зовнішності друга ( подруги) за колективно складеним планом.

І.Хто ця людина.

ІІ. Її зовнішність.

1.Що найперше впадає у вічі.

2.Зріст, постава людини.

3.Волосся, зачіска.

4.Риси та вираз обличчя. Міміка, жести.

5.Одяг.

ІІІ.Що подобається ( запамятовується) у зовнішності людини.

3.Добір лексичного матеріалу для опису.

Приємна зовнішність, високий, середнього росту, русяве, кучеряве, чіткі риси, прямий ніс, рівні брови, скромно посміхається.

4.Самостійна робота над описом. Зачитування.

Y. Підсумок уроку.

1.Обмін враженнями.

2.Інтервю.

 - Що сподобалось на уроці?

YІ. Домашнє завдання.

Скласти опис зовнішності людини, яка викликає у вас  захоплення ( спортсмен, актор, письменник, літературний герой). 
 

 

 

 


docx
Додано
2 грудня 2019
Переглядів
2899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку