УМР. Суд над Марусею Чурай — глум чи торжество правосуддя? Робота з текстом твору.

Про матеріал
Розробка уроку з української літератури в 11 класі має на меті поглиблювати знання учнів працювати з текстом із метою пошуку доказової бази для вирішення проблемного завдання; давати оцінку опрацьованій інформації.
Перегляд файлу

 

Тема. Урок мовленнєвого розвитку.  Суд над Марусею  Чурай  — глум чи торжество  правосуддя? Робота з текстом  твору.

 

Мета: удосконалювати  навики   учнів  працювати з текстом, добираючи матеріал для аналізу;  розвивати критичне мислення; виховувати   в  учнях громадянську відповідальність  за свої вчинки.

Тип уроку: комбінований

 Технологія розвитку  критичного мислення: вивчення інформації на основі  тексту; розуміння аргументів

 

                            Х І Д       У Р О К У

І. Вступна  частина

¤ Актуалізація

Бесіда ( проводимо за такою системою запитань).

1.Чи доводилось вам чути оцінку  вчинку людини і одразу це сприйняти як правду?

2. Чи може суспільна думка  нести шкоду людині?

Мікрофон ( учні висловлюють  свої думки).

¤ Мотивація

Учитель. Сьогодні ми текстуально опрацьовуватимемо твір, героїню якого

звинувачували  у злочині — отруєнні коханого.  Вирок – смерть через  повішання. Чи справедливим було таке рішення?

 

 ¤ Тема, очікувані  результати

Слово вчителя. Оголосивши  тему, вчитель   визначає  очікувані результати  роботи:

1.Які докази мали б бути підтвердженням злочину?

2. Дослідити,  чи була належною доказова база злочину.

3. Чи справедливим був  вирок?

 

 

 

 

   ІІ. Основна  частина  уроку

   ¤ «Спрямоване   читання». Читаючи перший розділ роману, учні виписують

ключові думки зі свідчень  у таблицю,  дають їм оцінку.

 

  Свідки

Їхні покази (ключові

думки)

Оцінка  свідчення

Стара  Бобренчиха

«…вона, забувши страх божий, отруїла сина мого Григорія.

І втеди син мій Григорій наглою смертю вмер».

 

Параска Демидиха

(вона, як відомо з твору, нічого не бачила, лише те, як Гриць ішов до Марусі, (сама ж  у той  час трусила чужу грушу); а потім допомагала Бобренчисі рятувати Гриця .

 

 

На запитання судді, чому звинувачує Марусю у злочині, якого не бачила, відповіла

 

«..щоб де —  аж дома! дівка підманула,
струїла геть такого козака!»

 

 

 

 

 

 

« Кому він ще так знівечив життя…»

 

Фесько(дозорець  млину)

«— То я ж не бачив, як вона труїла.
А як топилась, — бачив. То й кажу».

 

Інші свідки, представлені Бобренчихою

«Ну, ті сказали, що Маруся — відьма,
що у Полтаві гіршої нема,
що всі це знають, і по ній це видно,
і що вона ж співала і сама:
"Котра дівчина чорні брови має,
то тая дівчина усі чари знає".
Уміє перекинутись в сороку,
а то виходить з комина, як дим».

 

Семен Горбань (війт у Полтаві)

коли намагався спрямувати зізнання, сказав

«Чурай Маруся, що його любила,

любила, справді, вірно і давно,

тоді його із ревнощів убила,

підсипавши отруту у вино.

 

Чи це свідомо, чи під впливом хвилі,

як не було, а ревнощі — це сказ».

 

 

 

 

Галя Вишняківна

«Він сам казав, що вже її забуде.

У домі в нас він був уже, як свій».

 

Шибилист Яким

«…але ж Маруся так його чекала,
такі літа одна перебула!
Нікому ні руки не шлюбувала,
ані на кого й оком не вела».

 

 

¤ Займи позицію. На цьому етапі уроку учні дають оцінку свідченням і вписують думки в таблицю.

ІІІ. Підсумкова  частина

Дискусія. Під час дискусії маємо відповісти на 1 та 2 питання.

 

Домашнє  завдання: написати розгорнуту  відповідь на  «Суд над Марусею  Чурай  — глум чи торжество  правосуддя?»

 

docx
Додав(-ла)
Віцькар Ірина
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
22 березня 2022
Переглядів
458
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку