Презентація " Тризозулі з поклоном"

Про матеріал
Тема уроку «…Вічна загадка Любові». Григір Тютюнник «Три зозулі з поклоном» - новела про щире й віддане кохання, людську чесноту і порядність, інтерпретація «вічної» теми « любовного трикутника» На основі цієї презентації, можна провести спарений урок, я проводила онлайн урок під час дистанційного навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Кохання - це велике почуття. Не кожному дано його пізнати. Від нього іноді залежить сенс життя, Хоча цього не хочеш визнавати. Воно дає натхнення й сили, Здаються люди всі і добрі, й милі, Така приходить жага до життя, Що забуваєш негаразди нашого буття.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Тема уроку «…Вічна загадка Любові».  Григір Тютюнник «Три зозулі з поклоном» - новела про щире й віддане кохання, людську чесноту і порядність,інтерпретація «вічної» теми « любовного трикутника»

Номер слайду 4

Епіграф до уроку «Якщо тебе ніколи не охоплювало бажання обійняти всю землю, прилащити бродячого собаку, підняти із землі зірваний листок і цілувати його – значить, ти ще не любив». Григір Тютюнник

Номер слайду 5

Перевірка Д/р. Тестові завдання за темою “Григір Тютюнник” Визначте правильний варіант відповіді 1. Григір Тютюнник народився на а) Харківщині; б) Полтавщині; в) Київщині; г) Вінничині; 2. Батько Григора Тютюнника був: а) письменником; б) ученим; в) репресований; г) військовим. 3. Яке з тверджень хибне? Григір Тютюнник: а) мав старшого брата — відомого письменника; б) вчинив самогубство; в) автор збірок оповідань «Зав'язь», «Деревій»; г) автор роману «Вир»; 4. Письменник отримав професію: а) кухаря; б) слюсаря з ремонту автомобілів; в) муляра; г) токаря; 5. Перше оповідання письменника було написане: а) німецькою мовою; б) польською мовою; в) українською мовою; г) російською мовою; 6. Перша книжка оповідань Григора Тютюнника називається: а) «Зав'язь»; б) «Деревій»; в) «Вир»; г) «Климко»;

Номер слайду 6

7. Розповідь про перше кохання лежить в основі новели: а) «Климко»; б) ««Зав'язь»; в) «Три зозулі з поклоном»; г) «Оддавали Катрю»; 8. Знайдіть зайве. Ознаки новели: а) лаконізм; б) ускладненість сюжету; в) психологізм; г) несподівана розв’язка; 9. Яка з названих нижче ознак не притаманна індивідуальному стилю Григора Тютюнника? а)своїх героїв автор не ідеалізує; б) мовний стиль відзначається багатством лексики, синонімів; в)автор байдужий до зображуваного; г) автор намагається не робити висновків, не вирішувати проблем; 10. Який мотив звучить у багатьох новелах Григора Тютюнника? а) зради собі; б) страждання; в) батьків і дітей; г) самотності; 11. Розповідь про «любовний трикутник» лежить в основі твору: а) «Зав'язь»; б) «Оддавали Катрю»; в) «Три зозулі з поклоном»; г) «У Кравчини обідають»; 12. Марфа Яркова, Софія, Михайло, Карпо — герої новели: а) «Оддавали Катрю»; б) «Зав'язь»; в) «Вогник далеко в степу»; г) «Три зозулі з поклоном».

Номер слайду 7

Відповіді до тестових завдань 1. б) 2. в) 3. г) 4. б) 5. г) 6. а) 7. б) 8. б) 9. в) 10. г) 11. в) 12. г)

Номер слайду 8

Що таке любов? Я сама не знаю. Що таке кохання? Відповідь шукаю. Ліна Костенко

Номер слайду 9

Номер слайду 10

«Любов довготерпелива, любов лагідна, любов не заздрить, любов не чваниться, не горда, не поводиться нечемно, не шукає свого, не роздратовується, не гнівлива, усе покриває, всьому вірить, завжди надіється, все терпить.»

Номер слайду 11

Вислови видатних людей про кохання: Мало — бачити. Мало — розуміти. Треба любить. Немає загадки таланту. Є вічна загадка Любові. Г. Тютюнник. З тобою жити на одній землі, — яке велике щастя! Олександр Олесь. “…Любов – це, люди, діло не осудне. По всі віки. Вовік віків. Амінь…” Ліна Костенко Кохання – це скарбниця щастя: чим більше вона дає, тим більше одержує. Мюллер. Кохання несумісне зі страхом. Публілій Сір. Кохання – це все, що у нас є, і це єдиний спосіб допомогти іншій людині. Фрост.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Які асоціації викликає у вас слово «кохання»? Складіть із них «асоціативний кущ».

Номер слайду 14

“ Асоціативний кущ ” ВІРНІСТЬ КРАСА МРІЯ ДОВІРА ПІДТРИМКА РОДИНА К О Х А Н Я ЗРАДА НЕРОЗУМІННЯ НЕРОЗДІЛЕНЕ

Номер слайду 15

«Три зозулі з поклоном» Присвята: ЛЮБОВІ ВСЕВИШНІЙ ПРИСВЯЧУЄТЬСЯ. Тема: складність людських стосунків, виражена через історію нещасливого кохання. Головна ідея: возвеличення любові як високої християнської цінності, яка підвищує людину над буденністю, очищає її душу. Жанр: новела.  

Номер слайду 16

Номер слайду 17

- Про що твір? - Від чийого імені ведеться оповідь? Хто оповідач? - Хто герої? Що з ними сталося? - Що сталося з батьком хлопця? Звідки приходять листи? - До якого жанру належить твір? Пригадати, що таке новела. - Чи є епіграф у творі? Як ви думаєте, яку функцію він виконує? - Про що говориться в останньому листі від батька? Про що він просить дружину?

Номер слайду 18

Словникова робота Нове́ла (італ. novella, від лат. novellus — новітній) — невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво вимальованою дією.

Номер слайду 19

“ Любові Всевишній присвячується ” Епітет “ Всевишній ” у нашій мові використовується лише у сполученні зі словом “Бог”, а тому в даній присвяті підкреслено велич найбільшого людського почуття - кохання Даний твір має чудову присвяту:

Номер слайду 20

Останній лист від тата

Номер слайду 21

Любовний трикутник МИХАЙЛО СОФІЯ МАРФА Стосунки цих людей надзвичайно складні… Арешт Михайла викристалізовує жіночі душі до тієї межі, коли вже не йдеться про суперництво, а лише про співчуття і тихе страждання…

Номер слайду 22

Який автобіографічний момент у новелі? Дійсно, героя новели звуть Михайло, як і батька Тютюнника. І восени 1937 року його заарештували і відправили до Сибіру, де він і загинув. І, дійсно, в житті батька письменника була жінка, яка його дуже кохала, але Михайло не зрадив власне сімейне щастя.

Номер слайду 23

« Сибір неісходиму » …сходи, моя єдина у світі Соню! Може, вона покличе свою душу назад, і тоді до мене хоч на хвильку прийде забуття…

Номер слайду 24

Лінгвістична хвилинка Михайло – (давньоєвр.) рівний Богові Софія – (грецьк.) мудрість Марфа – (арамійськ.) пані, господиня, володарка

Номер слайду 25

Заповніть таблицю «Характеристика головних героїв». Михайло Софія Марфа Правильний Мудра жінка Однолюбка … … … … … … … … … … … … … … … … … …

Номер слайду 26

…І ось прийшла біда. Я потрапив у веремію сталінських репресій і опинився в сибірських концтаборах…

Номер слайду 27

Очі мамині сухі, голос ані здригнеться, і я чую за ним: спогади її не щемлять їй, і не болять — вони закам'яніли.

Номер слайду 28

…стоїть Марфа Яркова і веде мене очима. Вона стоїть без хустки, сива, пишноволоса — колись її волосся сяяло проти сонця золотим, тепер не сяє. Видно, думаю собі, волосся умирає раніше, ніж людина...

Номер слайду 29

Марфа — тоді її в селі за маленький зріст звали “маленькою Марфою” - знала, що лист від тата приходить раз на місяць. Вона чула його, мабуть, ще здалеку, той лист, мабуть, ще з півдороги. І ждала…

Номер слайду 30

Образи новели Соня — спокійна, врівноважена, здатна до прощення. Марфа — чутлива й ніжна, одчайдушна, нещаслива й безтямно закохана. Михайло — мудрий і сильний, гідний кохання двох жінок, справжній козак. … і несуть вони у світ Любов — Любов - кохання, Любов - прощення, Любов материнську, Любов синівську...

Номер слайду 31

Завдання № 1. Із перерахованих нижче проблем виписати ті, що стосуються новели «Три зозулі з поклоном»: Нещасливе кохання зв’язок поколінь загальнолюдські цінності бідність селян соціальна несправедливість родинне життя невмирущість кохання репресії на селі правова безграмотність вірність

Номер слайду 32

Відповіді до завдання № 1. Проблеми, що порушені автором у новелі «Три зозулі з поклоном»: Нещасливе кохання зв’язок поколінь загальнолюдські цінності родинне життя невмирущість кохання репресії на селі вірність

Номер слайду 33

Українська народна пісня «Летіла зозуля» Летіла зозуля через мою хату, Сіла на камені та й стала кувати. - Ой ти, зозуленько, чого рано куєш, Чи ти, зозуленько, моє горе чуєш? - Якби не чувала, то я б не кувала, Тобі, молоденькій, правди б не казала. - Ой Боже мій, Боже, що я наробила, Єсть у нього жінка, а я полюбила. Єсть у нього жінка, ще й діточок двоє, Ще й діточок двоє – чорняві обоє. Ще й діточок двоє – чорняві обоє, Розривають серце на четверо моє.

Номер слайду 34

Новела несе на собі печать притчовості—висновку, до якого прийшли і ми. Ось він: любов—почуття, незалежне від людської свідомості, волі, бажання, моралі, воно ніби дається якоюсь вищою силою, тому мусить лишатися поза осудом чи запереченням, має право на існування. Щоб позбавити мук палко закохану людину, якiй не могли вiдповiсти взаємнiстю, передавали своєрiдне привiтання: "Три зозулi з поклоном". Таке привiтання означало: забудь, покинь, залиш мене, вiдпусти. Вiдомо, зозуля гнiзда не мостить, тож людина повинна була зрозумiти, що пп кохання приречене, не матиме у вiдповiдь тако­го ж почуття.

Номер слайду 35

Забудь… Покинь… Відпусти…

Номер слайду 36

Хвилинка підготовки до ЗНО: Деталь художня – один із засобів створення образу, яке допомагає уявити втілений характер, картину, предмет, дію, переживання в їхній своєрідності і неповторності. В одних випадках художня деталь може набирати характеру символу, а в інших – бути деталлю-штрихом. Символ – предмет чи слово, що умовно виражає сутність якогось явища.

Номер слайду 37

Символи Що означають зозуля смуток,тужлива звістка, туга за життям, минулим; три зозулі - три людські долі сосни ромашка чорна хустина листи Завдання № 2. Пояснити символи твору:

Номер слайду 38

Глибина кохання передається через кілька важливих символів. По-перше, це потроєний у своїй силі образ-символ «зозулі» — символ жіночої самотності, відданості далекому коханому, який не буде з нею, і тому вона не матиме дітей, не стане матір'ю. Три зозулі з поклоном- традиційна народна формула-прохання не любити. По-друге, сосна — символ рідного житла, але й знову ж таки символ самотності.

Номер слайду 39

Які асоціації викликає у вас слово «кохання»? Складіть із них «асоціативний кущ».

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Бо «любов — це коли віддаєш...».

Номер слайду 42

Поетична хвилинка Надвечірнім простором солоним, Подолавши даль гірких років, Три зозулі прилетять з поклоном До квітчасто чистих рушників. І душа здригнеться рушниково, І дитинність вирветься з оков, Як джерельце Григорове слово – З первозданним іменем: Любов. С. Чернілевський

Номер слайду 43

1. Чи задоволені ви результатами своєї роботи на уроці? Чому? 2. Що ви зрозуміли і дізналися нового? 3.Що найбільше здивувало, вразило? 4. Чи досягнули поставленої на уроці мети? 5. Які ще запитання виникли у вас?

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Домашнє завдання: На вибір: 1. Скласти запитання до тесту за новелою Г.Тютюнника «Три зозулі з поклоном». 2. Написати творчу роботу у форматі ЗНО на одну із тем: - « Авторський ідеал людини в малій прозі Тютюнника.» - «Уроки, дані нам письменником». - «Милосердя і добро – основа всього?» 3.Написати вірш або твір на тему: « Що таке кохання? »

ppt
Додано
24 березня 2022
Переглядів
926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку