Урок № 115
Тема: За С. Носанем «День блакитної весни». Виразне читання діалогів. Стислий переказ тексту.
1.Каліграфічна хвилинка
яб лунь ка
совість
2.Читання тексту « Є ще одне найніжніше деревце…»
Мама з Катрусею поливають яблуньки в саду. Десять яблуньок. Під кожну – по десять голубеньких
Відерець. Щоб зеленіли , квітли й родили.
Катруся вже закінчує перший клас . вона добре вміє лічити. І ось за її підрахунками виходить : під яблуньку вже вилили десять голубеньких відерець, а мама виливає одинадцяте.
- Скільки ж треба вилити під кожну яблуньку? – питається Катруся.
- Десять, - відповідає мама.
-А чого ж ви під кожну яблуньку вмливаєте ще й одинадцяте відерце ? – дивується Катруся.
- Бо є ж ще одне – найніжніше днрнвце…- каже, усміхаючись, мама.- Його теж треба полити…
Щоб вічно зеленіло.
- Що ж це за деревце?
-Совість.
3. Яка головна думка твору?
4.Який заголовок можна записати до тексту?
5.Чого вчить текст?
6. Читання тексту в особах.
7.Знайдіть у тексті службові слова.
8. Скласти речення із службовими словами.
Урок № 116
Тема: Упізнавання в реченні службових слів
1.Каліграфічна хвилинка
Об аз ра
Образа
2.Читання тексту «Образливе слово»
Одного разу Син розсердився і згарячу сказав Матері образливе, грубе слово. Заплакала Мати. Схаменувся Син, жаль стало йому Матері.
Ночей не спить – мучить його совість: адже він образив Матір.
Йшли роки. Син - школяр став дорослою людиною.
Настав час їхати йому в далекий край. Поклонився Син Матері низько до землі й говорить:- Простіть , Мамо , за образливе слово.
-Прощаю, сказала Мати й зітхнула.
Забудьте, Мамо, що я сказав вам образливе слово.
Задумалась Мати, геть посмутніла. На її очах з’явилися сльози. Каже вона Синові: -Хочу забути, Сину, не можу. Рана від колючки загоїться й сліду не залишиться. А рана від слова заживає, проте слід глибокий зостається.
3.Чого вчить цей текст?
4.Читання тексту в особах
5.Виписати службові слова.