Урок :" Медіатекст. Дослідження тексту . Експериментування з текстом. Казка М. Коцюбинського « Про двох цапків» " Дві кізочки"

Про матеріал
Авторська розробка стане в нагоді вчителям початкових класів першого циклу навчання НУШ. Нестандартні завдання дають можливість ефективно опановувати новий матеріал. Зміна різних видів вправ і завдань сприяють підтриманню уваги та запобігання втомі, дають можливість у цікавій формі розвивати, збагачувати мову учнів, поглиблювати знання, закріплювати вивчений матеріал.
Перегляд файлу

Тема: Медіатекст. Дослідження тексту . Експериментування з текстом. Казка М. Коцюбинського « Про двох цапків» " Дві кізочки"

Очікувані результати : ознайомлення учнів із казкою М. Коцюбинського      « Про двох цапків» , вчити поважати один одного, розвивати уміння працювати в колективі, виконувати поставлені завдання, розвивати ініціативність,виявляти лідерські якості. Вчити дітей давати характеристику дійовим особам, уміння висловлювати свою думку, уміння обговорювати зміст і форму медіатексту. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати інтерес до книжок, вчити дітей бути добрими, чемними, поважати один одного.

            Обладнання: , ноутбук ,предметні малюнки, ілюстрації до казок, ілюстрації                                   із зображенням казкових героїв, слова-картки зі словами, мікрофон,

 конструктор LEGO.

            Тип уроку: інтегрований урок.

          Освітні галузі: мовно - літературна, соціальна.

                                  Хід уроку:

 І.Вступна частина

 1.Організація класу

         Пролунав дзвінок,

        Починаємо урок,

        Працюватимем старанно,

        Щоб почути у кінці,

        Що у нашім другім класі

                              Діти просто молодці.

Ми будемо:

активні,дисципліновані, уважні, зібрані, старанні….

2 Вправа «Настрій» ( 6 цеглинок)

II.Актуалізація опорних знань.

1 Мовна розминка

2 Каліграфічна хвилинка

Ме ді а те кст (згрупувати в спільноту)

3 Виписати 4 слова за алфавітом.

III. Оголошення теми й мети уроку.

ІV.Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.                                                      

1 Пояснення значення медіатескст

Медіа — канали та інструменти для зберігання, передавання й подачі інформації чи даних( усна мова, зображення чи друкований текст, друковані газети та журнали, радіо, телебачення, інтернет).

Медіатекст - це усний чи писемний твір,плакати, карикатури, рекламна продукція, фотографії, голосові та музичні повідомлення, відеорепортажі, новинні сюжети, телепередачі, кінофільми, звукозаписи. тощо

Медіапродукт – це інформаційний продукт, який через мультимедійні  засоби доносить інформацію до аудиторії

2.Відгадування загадки.

 Біла копиця йде води напиться,                                                                                             Хвицає ногами, буцає рогами,                                                                                                 Бородою трясе, молоко несе,                                                                                                                 Ласує лозою, зветься (козою)

 

─ Яка це тварина: дика чи свійська ?

 -- Чому вона свійська?

-- Яку користь приносить вона в господарстві?

Коза –це мама, а як звати тата ?

3.Робота зі скоромовкою. (піктограма)

Цап до цапа в гості йшов,

Цап дороги, не знайшов.

 

 - Виразне читання скоромовки вголос разом

- Читання повільно, трохи швидше.

 - Читання «Блискавкою» .

 

- Читання у різних варіантах

. -Висловіть радість.  

Пожалійте бідолашного цапка.

 

А як звати дітей кози?

Дівчинка – це козичка, а хлопчик – це цапок.

─ У нашої кізочки є  два цапки і 2 козички. Про них український письменник Михайло Михайлович Коцюбинський склав казочку.

 

4. Розповідь про М.М. Коцюбинського (батько і син тески)(фото)

Михайло Коцюбинський народився в м. Вінниці у заможній родині та прожив збільшу половину свого життя – 33 роки.. Батьки були чесними, працьовитими, добрими. У дитинстві Михайлика всі любили. У школі він вчився добре, багато читав книжок, любив квіти, сонце. За це друзі називали його «соняхом». На що він відповідав: «Дійсно я — ―сонях‖. Люблю сонячне повітря і, як сонях, тягнуся до сонця». Народився у Вінниці, дитинство та юність провів у містечках і селах Поділля. Освіту здобував у Барській початковій школі та Шаргородському духовному училищі. Коли Михайло виріс, став працювати вчителем. З ним було приємно спілкуватися, завжди він приходив на допомогу друзям. Частину творів, адресованих малим читачам, він написав для власних дітей.  З 1898 року жив у Чернігові.(15 років)

!для уважних: Скільки років прожив М. Коцюбинський ?

 

5.Настанова на сприйняття казки.

Послухайте уважно і подумайте, яке враження на вас справили герої казки.

Ця казка складається з двох частин.

 

6Слухання казки (аудіо запис)

 

7.Бесіда за первинним сприйняттям.

Чи сподобався вам цей твір?Чому?

 Коли ви хвилювались, слухаючи казку .

Чи сподобались цапки ? Якими ви уявили їх ? (Вперті, невиховані, нерозумні, забіяки...).

Яке враження на вас справили герої казки?

Уявіть, що у вас виникла можливість поспілкуватися з героєм.

Яке б запитання ви йому поставили ?

 

8.Словникова робота Щоденні 5

 Гра« Блискавка ».

З картками-блискавками. .

      (Берег, цапок, кладка, білий, бились, чорний, попадали, коза,  стрілися,  переступила,  пішла,  розминулась, стежечка )

Вчитель пояснює значення слів:

перебратися – перейти, подолати; 

кладка – невеличкий місток;

          заждати – почекати.

  9. Фонетична зарядка. Розвиток мовного дихання.

Вітерець у лісі: ш-ш-ш .

Повзе вуж у траві: с-с-с .

Прилетів жук: ж-ж-ж .

Заспівав комарик: з-з-з .

 

За-за-за - дідова коза .

Зу-зу-зу - я пасу козу.                                                                                                                  Зі-зі-зі -  дам я їсти козі.

 Здуйте кульбабу.

 Подуйте на гарячий чай.

 Подуйте на пелюстки квітки, що на долонці.

 10. Самостійне  читання тексту. Щоденні 5

А) Гра «Погода »

              «Злива» - читати голосно

              «Дощик» - читати помірно

             «Сонечко» – мовчазне читання

Б) Читання з другом .Щоденні 5. (2 Частина по 1 реченню)

11.Робота над текстом Карта запитань

Що це за медіатекст?

Навіщо його створили?Яка його мета?

Як медіа продукт привертає увагу?

Якими органами ви сприймаєте медіатест?

Чи вплине цей медіатекст на ваше життя?

Що ви відчували слухаючи текст?

В чому вас хочуть переконати?

Яку інформацію ви отримали?

а)  Відповіді на запитання

Чи схожі казки« Про двох цапків» і «Дві кізочки»?

 Якщо ні, то чим вони відрізняються?

       ─ Які наміри були у цапків ?

       ─ Яка була кладка ?

       ─ Чим закінчилася їхня зустріч ?

  б) Вибіркове читання

       ─ На якій стежці зустрілися кізочки. Прочитайте.

       ─ Чому не можна було розминутися на цій стежці?    

Прочитайте.

       ─ Що зробила одна кізочка ?

       ─ Як вчинила друга кізочка ?

Фізкультхвилинка

в) Гра «Голови - хвости» Групова робота.

І той хоче через річку перебратися,    попадали обидва у воду.

Бились, бились та й       кладка.

А через річку       і другий.

г) Вправа «Жук Буквоїд»

12.Характеристика дійових осіб.( малюнки. Картки слів)

 Словесне малювання

     а)  Вправа  «Асоціативний     кущ».(2 учні біля дошки)

б) Порівняльна характеристика героїв (колективно)

13.Групова робота.

 І група. Складіть діалог між цапками (Хлопчики)

Давайте попробуємо навчити козликів поступливості

та інсценізуйте ( діалогічне мовлення).

 

 Доброго дня, цапику!                                                                                                      Доброго дня і тобі!                                                                                                                 Куди ти ... (поспішаєш?)                                                                                                           Біжу на лужок поїсти свіжої ... (травиці).                                                                           Як же нам розминутись?                                                                                                        Ти, цапику, .... (присядь на задні ніжки, а я тебе перестрибну. Отак і розійдемось.                                                                                                                           Згода?)                                                                                                                                         Згода!

ІІ група Складіть діалог між козичками

 ІІІ група. Розмістіть дієслова так, як відбувались події в казці (Біля дошки.)( попадали, стрілися,  переступила,  пішла,  розминулась,)

ІV , V групи Робота над ілюстрацією

 До кожного малюнка доберіть речення з казки.

Ступили обидва на кладку, зійшлись посередині та й ну один одного лобами й рогами бити!

Бились, бились, та й скінчилося на тому, що обидва в воду попадали і потопились

Одна кізочка стала на коліна, перевернулась на бік, лягла на стежці і притиснулась спиною до гори.
Тоді друга обережно переступила через неї.

14 Вправа «Біном фантазії» Групова робота

Пофантазуйте, що відбулося б в казці, якби головним героєм ще був лікар Айболит, Карлсон..

15.  Робота з конструктором LEGO. Робота в групах .

Учні за допомогою цеглинок створюють міст для кізочок.

- Дати назву мосту

- Назвати з прикметники, які характеризують міст

- Назвати 3 дієслова пов`язаних з мостом

 

 

16. Робота над  основною  думкою  казки. Робота в парах.

  ─ Прочитайте  прислів'я - плутанку

 Виріс,  не

  

 

 та  ума

 

 

 виніс

  ─ Чи можна так  сказати про цапків ?

  ─ А кізочок ?

V. Підсумки уроку

    1.Технологія «Мікрофон».  Прийом «Незакінчене речення».

Вправа « Інтерв ю»

- Що вам найбільше сподобалося?

- Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?

- Чого кізоньки  вас навчили?

Завжди дотримуйтесь золотого правила: «Ставтеся до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставилися до вас»

2. Самооцінювання Цеглинки Лего

VІ. Повідомлення домашнього завдання

Творчий переказ казки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота над текстом Карта запитань

  1. Що це за медіатекст?
  2. Навіщо його створили?Яка його мета?
  3. Як медіапродукт привертає увагу?
  4. Якими органами ви сприймаєте медіатест?
  5. Чи вплине цей медіатекст на ваше життя?
  6. Що ви відчували слухаючи текст?
  7. В чому вас хочуть переконати?
  8. Яку інформацію ви отримали?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. МОЦЕГЛОВ ДІАНА
    Цікаво і корисно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 лютого 2021
Переглядів
16863
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку