Урок інтегрованого курсу "Українська мова"

Про матеріал
Конспект уроку інтегрованого курсу «Українська мова» 2 клас складено за посібником Українська мова. Читання. 2 клас Частина 1(1), авт. І.В.Гавриш, Н.Ф.Андрєєва, В.І.Пімонова, 2020
Перегляд файлу

Українська мова. Читання

Тема. Речення. Українська  народна  казка «Лисичка та журавель».

Мета. Продовжити формувати  навички спілкування  та уміння сприймати інформацію з різних джерел, відображати фактичний  зміст тексту, послідовність подій, виокремлювати головне, формувати навички раціонального читання з розумінням. Організувати дослідження  мовних особливостей речення. Формувати навички грамотного письма. розвивати зв’язне мовлення, читацький інтерес, пам'ять, увагу, кмітливість; виховувати почуття любові до рідної мови

 

Очікуванні результати:

  • Діти сприймають усну інформацію, беруть участь в діалогах, ставлять запитання,

формулюють відповіді на них, сприймають інформацію з різних джерел, виділяють головне.

  • Читають художній текст, аналізують прочитане, виокремлюють

цікаву для себе інформацію, обгрунтовують  власні  міркування, критично оцінюють прочитане, характеризують персонажів української народної казки.

  • Складають речення з поданого словесного матеріалу, правильно будують речення,

списують з рукописного  тексту.

  • Досліджують слово як  основну мовну одиницю, досліджують різні

 за метою висловлювання  та інтонацією речення

  • Виокремлюють інформацію з різних джерел, запамʼятовують,

відтворюють, використовують  в практичній діяльності.

         Обладнання: аудіо – відеоматеріали, демонстраційні плакати з правилами, посібник  Українська мова. Читання. 2 клас Частина 1(1), авт. І.В.Гавриш, Н.Ф.Андрєєва, В.І.Пімонова, 2020

Хід уроку

  1. Організація класу

Взаємодію  усно

1.Налаштування на урок

- Послухайте пісню «Мова єднання» (музика і слова Олега Самойдюка).

- Поміркуйте, чи любить автор українську мову.

- Розкажіть про своє ставлення до української мови.

2.Презентація теми уроку і визначення особистих завдань.

- Прочитайте тему уроків, визначте їх завдання.

II. Основна частина

1.Робота над уривком із пісні «Мова єднання»

       Краща мова єднання – це українська.

       Нам Україну народила.

       Краща мова кохання – це українська.

      Сила небес їй дала крила.

а) виразне  читання   уривку;

б) вивчення напамʼять за методикою «Блискавка».

2. Рухова хвилинка.

Досліджую мовні явища

3. Попрацюємо разом – дослідимо уривок пісні «Мова єднання» як мовне явище. Дайте відповіді на запитання.

- Скільки речень в уривку?

- Як написано перше слово в реченнях? Чому?

- Як пишемо слова в реченні – разом чи окремо?

4. Робота з інформацією (речення) (с.1)

- Прочитайте інформацію за диктором. Прочитайте самостійно. Розкажіть з памʼяті стільки разів, скільки потрібно, щоб запамʼятати.

5. Гра «Будівельники» (Із запропонованих слів скласти речення)

6. Танцювальна хвилинка з піснею «Мова єднання»

Взаємодію письмово

7. Каліграфічна хвилинка

- Пригадайте  алгоритм написання великої літери К і верхнє зʼєднання,

пошепки проговорюючи й «пишучи» в повітрі відповідні елементи;

- Розглянь зʼєднання букв, прикрась ними килимок;

- Пригадайте головне правило Орфографа. Пошепки прочитай інформацію в рамочці, поступово прискорюючи темп.

 

8. Прочитай листівку до Дня української писемності, який святкують 9 листопада. Пригадай, що необхідно памʼятати, пишучи речення.

(Краща мова єднання – це українська. Нам Україну народила.)

  • Скільки речень записано в листівці?
  • Які слова записані з великої літери? Чому?

9.Створення листівки за зразком, керуючись головним правилом Орфографа.

 

10. Пальчикова гімнастика.

 

Взаємодію  усно й письмово

  • Перегляньте уривок мультфільму. Укажіть назву цієї казки.

А  «Летючий корабель»

Б  « Котик і Півник»

В  « Лисичка та журавель»

Г  « Рукавичка»

11. Виконайте завдання Знайка. Пронумеруйте ілюстрації до твору «Лисичка та журавель» послідовно за змістом. (на дошці заздалегідь приготовлено ілюстрації до казки)

Читаю, взаємодію усно.

12.Танцювальна хвилинка з  «Пісенькою про казочку» (музика О.Осадчого, слова О.Вратарьова й О.Скринник)

13. Вправа «Сорока й черепаха» (вправа на вдосконалення навичок читання)

- Прочитай початок казки «Лисичка та журавель» ( 5)повільно, як повзе черепаха, а потім швидко, як скрекоче сорока.

- Підкресли  й прочитай речення, у яких лисичка запрошує журавлика в гості.

- Поясни зміст речення «Я для тебе – як для себе».

- Поміркуй, як по-іншому можна запросити журавлика в гості.

- Зверніть увагу, як лисичка звертається до журавля.

- Підготуйся до грамотного написання запрошення журавлику.

- Попрацюйте у парі. Пошепки прочитайте й перекажіть одне одному головне правило Орфографа. (с.5)

 

14.Рухова хвилинка.

 

Взаємодію письмово

Створення листівки із запрошенням журавлика в гості за зразком. Написання запрошення від свого імені. (с.6)

Читаю, досліджую мовленнєві явища.

15. Підготовка до читання  казки «Лисичка та журавель».

- Прочитай тлумачний словничок і слова в колонках ( с.7), зʼясування їх значення.

- Відтвори з памʼяті.

- Вправа «Повітряні кульки» (читання слів в колонках)

16. Читання української народної казки «Лисичка та журавель»(с.7-9)

17. Хвилинка здоровʼя. Виконання вправ для покращання зору.

Взаємодію  усно, досліджую медіа.

Аналіз змісту казки.

- Перегляд фрагмента мультфільму.

- Знайдіть в тексті та підкресліть речення про переглянуте.

- «Озвуч» мультфільм.

- Знайдіть в тексті і підкресліть  фрагмент, у якому розповідається, як лисичка пригощала журавля. Прочитай уривок.

- Дай відповіді на запитання:

* Чи сподобалося тобі, як лисичка пригощала журавля? Чому?

* Про які риси характеру лисички ти дізнався/дізналася, прочитавши казку?

* Поміркуй, чи правильно вчинив журавель, помстившись лисичці.

* Як би ти пригощав/пригощала гостей?

* Чого навчає казка «Лисичка та журавель»?

- Переглянь кінцівку мультфільму « Лисичка і лелека» Чи сподобалось тобі як учинив лелека?

ІІІ. Підбиття підсумків уроку.

  • Пригадай навчальні одиниці, вивчені під час уроку.
  • Підсумуй, як слід приймати гостей.
  • Самооцінка власної діяльності.

 

docx
Додано
31 січня 2021
Переглядів
1886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку