Упровадження інноваційних педагогічних технологій в освітню діяльність закладу освіти

Про матеріал
Стаття рекомендована для освіб, які впроваджують здорове харчування в заклади освіти
Перегляд файлу

Упровадження інноваційних педагогічних технологій в освітню діяльність закладу освіти

 

На сучасному етапі докорінних змін у суспільстві спостерігається відхід від шаблонних освітніх орієнтирів, тобто поступово відбувається перехід від традиційних до інноваційних технологій професійного навчання й виховання майбутніх висококваліфікованих робітників.

Головною метою сучасної освіти є створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України.

Минули часи, коли поняття «Технологія» вважалося неприпустимим у трактуванні таких суто творчих процесів, як навчання та виховання. Сьогодні ми розуміємо, що «технологія» і «мистецтво» не є протилежними поняттями для педагогіки: мистецтво має прояв у педагогічній майстерності, але майстерність вимагає вміння проектувати та планувати навчання, а це є вже ознакою технології.

Серед сучасних педагогічних технологій зупинимося на особистісно-орієнтованому навчанні.

Особистісно-орієнтоване навчання – навчання, у центрі якого – особистість вихованця, його самобутність, самооцінка, суб’єктивний досвід кожного спочатку розкривають, а потім узгоджують зі змістом освіти.

Розглянемо три моделі особистісно-орієнтованої педагогіки: соціально-педагогічну, предметно-дидактичну та психологічну.

Спочатку проблему перед здобувачами освіти ставить викладач. Надалі вони самі навчаються шукати і ставити проблеми самостійно.

Переваги такого навчання очевидні. Забезпечується розвиток творчого мислення учнів, активності і самостійності, комунікабельності та творчих здібностей. Сприяє мотивації та активізації навчальної діяльності.

Проте існує і ряд недоліків, таких як складність у підборі і обгрунтуванні проблем, потребує матеріально-методичного забезпечення, формування готовності здобувачів та педагогів до постановки і вирішення проблем, займає більше часу на виконання.

У педагогічній практиці професійної школи найбільшого поширення одержала урочна форма організації освітнього процесу. В основі класифікації типів уроків лежить дидактична мета, яку планують досягти на уроці.

При розробці системи занять з професійно-теоретичної підготовки за конкретною темою навчальної програми викладачу необхідно врахувати запланований рівень засвоєння знань, умінь та навичок здобувачів освіти, який буде досягатися на даному уроці і відображатися у дидактичній меті через конкретні дії здобувачів.

Сучасна освіта на даному етапі відчуває значні зміни, що стосуються не тільки змін у питаннях змісту навчальних матеріалів, а й технологій і форм їх передачі. Освітня сфера, віддзеркалюючи ті процеси, що відбуваються в суспільстві, перебуває під впливом трансформації і глобалізації.

Впровадження системи НАССР в дитячих садках і школах нелегка задача, яка стоїть перед закладами освіти.

Безсумнівно, введення системи НАССР в дитячих садках, дошкільних закладах і школах є обов`язковою  умовою для гарантування  безпечного  харчування  дітей. Крім того, принципи НАССР дають впевненість і гарантію, як керівництву так і споживачам, в дотриманні санітарних та гігієнічних норм  при організації харчування в садках і школах, їдальні відносяться до підприємств громадського харчування, тому згідно законодавчим  вимогам, система управління безпечністю (Принципи НАССР) на цих підприємствах повинна  впроваджуватись обов`язково.

Вимоги законодавства щодо впровадження та застосування постiйно дiючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) операторами ринку на харчоблоках ЗОШ та ДНЗ.

Система НАССР для їдальні задача не з легких, адже для забезпечення всіх вимог  системи, необхідно обдумати всі технологічні процеси до дрібниць. Будь які недопрацювання  в питаннях управління безпечністю продуктів харчування і готових страв здатні викликати масові отруєння споживачів.

Ретельний контроль повинен відбуватись на етапах:

  • Зберігання продуктів, які швидко псуються;
  • Дотримання особистої гігієни працівників їдалень і санітарних норм в приміщені;
  • Дотримання технології приготування їжі.

В більшості їдальнів весь технологічний ланцюг (всі технологічні процеси) виконуються  в одному місці. А саме, прийом сировини від постачальників , її зберігання

, обробка продуктів, приготування страв, подання і споживання, як правило об’єднанні в одному просторі. В подібних умовах, де немає чітко розмежованих зон, технологічний контроль процесів, якості продукції повинен бути особливо жорстким.

Необхідно розробити і впровадити документацію (програми виконання санітарних норм, аналіз небезпечних факторів які впливають на продукт), провести навчання працівників.

Дотримання основних принципів НАССР в навчальних закладах  призведе до цілого ряду позитивних моментів:

  • Неможливість попадання до споживача неякісного продукту, адже ще на етапі прийому від постачальника можливо в документальній формі відстежити методи контролю, які пройшла сировину перед тим, як потрапити до їдальні;
  • Контроль за санітарно-гігієнічними умовами технологічного процесу (миття та дезінфекція кухонного і столового інвентарю, дотримання правил особистої гігієни, прибирання сміття та відходів, боротьба з шкідниками, приготування страв)
  • Виняток перехресного забруднення продукції шляхом дотримання правил зберігання харчових продуктів, враховуючи товарне сусідство (згідно з вимогами НАССР, сирі і готові продукти повинні зберігатися окремо).
  • Своєчасна утилізація або повернення постачальнику товарів неналежної якості.

Якщо адміністрація турбуєтеся за репутацію їдальні, не хоче мати проблем з державними наглядовими органами, прагне до ефективної і успішної роботи в сфері громадського харчування, то впровадження принципів НАССР стане стабільною гарантією якості обслуговування безпечними продуктами і стравами.

 

Здорове харчування підростаючого покоління має дуже велике значення. У 2020 році з ініціативи Першої леді Олени Зеленської, стартувала реформа системи шкільного  харчування, що включає створення оновленого меню. Над реформуванням працювала  робоча група , в яку входили представники Міносвіти, МОЗ та Мінекономіки, ДПСС, Антимонопольного комітету, дієтологи та інші експерти.

Мета реформування – підвищення загального середнього рівня якості, поживності і безпеки харчових продуктів в меню українських шкіл, а також їх ресурсне забезпечення.

« Це глибока реформа, всеукраїнська- про дітей і для дітей, задля здоров’я наших дітей сьогодні і задля здоров’я українців в майбутньому »- зазначила Олена Зеленська.

 В результаті комплексного дослідження системи харчування в українських школах виявлені основні проблеми та напрямки реформування системи шкільного харчування, а саме:

  • оновлення застарілої нормативної бази;
  • рішення проблем якості і безпеки харчових продуктів;
  • поліпшення ресурсного забезпечення шкіл;
  • формування культури здорового харчування.

2020 рік став роком конкретних кроків в реформі системи шкільного харчування. Розроблений і затверджений План заходів з реформування системи шкільного харчування ( розпорядження Кабінету Міністрів від 5 серпня 2020 № 1008-р).

Відбулося оновлення нормативної бази. Одним з цих заходів є:

- затверджено оновлений Санітарний регламент для установ загальної середньої освіти;

- затверджені нові Норми і Порядок організації харчування учнів;

- затверджені нові  гігієнічні вимоги  до виробництва та обігу харчових продуктів на потужностях, розташованих в закладах  загальної  середньої освіти;

- розроблені методичні рекомендації щодо здійснення закупівель в сфері організації  харчування в навчальних закладах.

Тому, на нашу думку, виникла потреба внести зміни до навчальної програми для професій сфери громадського харчування, а саме з професій «Кухар».

 При плануванні уроків з предметів «Організація виробництва та обслуговування», «Гігієна та санітарія виробництва» знайомити учнів з основними тезами системи НАССР.

Програма передумов системи НАССР охоплює такі процеси:

1. Належне планування виробничих, допоміжних, побутових приміщень для уникнення перехресного забруднення.

2. Вимоги до стану приміщень, обладнання, проведення ремонтних робіт, технічного обслуговування обладнання, калібрування тощо, а також заходи щодо захисту харчових продуктів від забруднення та сторонніх домішок.

3. Вимоги до планування та стану комунікацій – вентиляцій, водогонів, електро- та газопостачання, освітлення тощо.

Найважливіша частина реформи – це запровадження у школах здорового і збалансованого харчування. В цьому напрямку вже кілька років працює шеф- кухар і консультант з кулінарних питань Євген Клопотенко. Минулого року він презентував книгу з рецептами корисних страв, розроблених спеціально для шкільних їдальнів. У збірнику кухар пропонує замінити традиційну «кашу з котлетою» нагетсами, бургерами і салатами. При цьому в команді Клопотенка ретельно прорахували вартість приготування страв, щоб ціна залишилась така сама , як на сьогоднішній день. Вони запевняють , що за допомогою базового набору продуктів: буряка, цибулі, капусти, картоплі можна  приготувати безліч смачних страв. Але…. всі продукти повинні бути найвищої якості. 

Не варто акцентувати величезну увагу на те, які страви для дітей варто готувати. Вони зазвичай самі знають, що їм подобається. І якщо ви з дня у день готуєте ненависну кашу – то результату швидше за все не досягнете.

Не потрібно ділити їжу на “корисну” і “шкідливу”. Тому що корисне, зазвичай, відразу приймається, як несмачне. А це помилково. Страви для дітей можуть і повинні бути одночасно смачними, корисними і збалансованими. Адже зростаючому організму потрібно багато енергії, а їжа – це і є джерело енергії.

Напевно, всі батьки стикаються з цією проблемою. Діти люблять фастфуд і за це їх картати не можна. Ну хто буде заперечувати, що піца – це несмачно? Звичайно, смачно, але при цьому і шалено шкідливо.

Однією з хитрощів при приготуванні рецептів страв для дітей – це готувати шкідливу їжу, але робити її корисною. Та ж піца або нагетси виготовлені вдома можуть бути корисною та повноцінною стравою для дітей. Головне, знати кілька секретів – замінити технологію, жирні та гострі інгредієнти.

Готувати чи ні такі корисні альтернативи страв для дітей – вирішувати вам. Але пам’ятайте, що саме від вас залежить, наскільки здоровими і активними будуть ваші діти. Це велика відповідальність. На сайті Кlopotenko.com ми знаходимо безліч рецептів страв для дітей, які можна самостійно приготувати вже зараз на домашній кухні і порадувати рідних. І не забудьмо про головний інгредієнт – любов, без нього ніяк не обійтися на кухні. Додавайте його завжди і всюди!

 У професійній підготовці майбутніх висококваліфікованих робітників

для підприємств громадського харчування різних форм власності зазначені

вимоги підготовки робітничих професій кухарського напряму здійснюються шляхом застосування сучасних інноваційних педагогічних технологій,

серед яких – проведення лабораторно-практичних робіт з предмету

«Технологія приготування їжі з основами товарознавства».

 Розроблена методична розробка уроку теоретичного навчання є складовою частиною навчально-методичного комплексу наочного матеріалу викладачів ДНЗ «Одеського центру професійно-технічної освіти».

Містить детально розроблену лабораторно-практичну роботу з предмету «Технологія приготування їжі з основами товарознавства». 

Цей  запропонований матеріал є достатньо оригінальним та містить в собі корисний матеріал, який допоможе викладачам ПТНЗ під час проведення практичних занять, так як в основі його лежать технологічні картки з збірника Євгена Клопотенка  «Збірник рецептур страв для харчування дітей шкільного віку в організованих освітніх та оздоровчих закладах».

 Лабораторно-практична робота – це важливий засіб зв’язку теорії з

практикою, який дає змогу закріпити теоретичні знання з питань технології

приготування страв та організації виробництва. Запропонована методична розробка уроків ставить метою проілюструвати теоретичний матеріал і ознайомити здобувачів освіти з основними прийомами первинної й теплової обробки продуктів, приготування, оформлення й відпуску холодних страв.

 

 Лабораторно-практичні роботи сприяють формуванню вмінь і навичок

здобувачів освіти, формуванню самостійності, ефективно формує пізнавальні інтереси, озброює різноманітними способами діяльності та носять дослідницький характер.

 Ціль лабораторно-практичної роботи – реалізація основних принципів:

  • оволодіння системою засобів і методів експериментально-

практичного дослідження;

  • розширення можливостей використання теоретичних знань для

рішення практичних задач.

Основна вимога до лабораторно-практичних робіт – вибір такого змісту

навчального матеріалу і форми організації занять, які б сприяли розвитку

активної пізнавальної діяльності здобувачів освіти, залучати їх до самостійного і творчого рішення теоретичних і практичних задач.

При проведенні лабораторно-практичних робіт можливі три підходи до їх

виконання:

 

  • на базі репродуктивних дій здобувачів освіти, коли вони виявляють уміння працювати переважно в стандартних умовах;

 

  • на базі частково пошукових дій здобувачів освіти, коли вони можуть діяти достатньо самостійно, вирішувати нескладні творчі задачі при                                        

          безпосередньому керівництві викладача;

 

  • на базі активних творчих дій здобувачів освіти, коли вони виявляють

          спроможність діяти в нестандартних умовах, використовуючи

          придбані знання.

 

Викладач здійснює керівництво лабораторно-практичними роботами у

формі  інструктування, основною метою якого є створення для здобувачів освіти умов, що сприяють кращому виконанню завдань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

уроку теоретичного навчання

з предмету «Технологія приготування їжі з основами товарознавства»

ТЕМА ПРОГРАМИ: № 20 «Технологія приготування холодних страв і закусок»

ТЕМА УРОКІВ № 9 лабораторно-практична робота на тему «Приготування салатів із сирих та варених овочів»

ДАТА «__»________2021 р.

2 години

 

Мета уроку:

а) навчальна – навчити здобувачів освіти технології приготування салатів і вінегретів; ознайомити з рецептурами, прийомами і способами оформлення, графічними схемами за збірником Євгена Клопотенка  «Збірник рецептур страв для харчування дітей шкільного віку в організованих освітніх та оздоровчих закладах»;

б) розвиваюча – розвивати в здобувачів освіти вміння знаходити необхідну інформацію по даній темі, сприяти розвитку пам’яті, активності й самостійності;

в) виховна – виховувати в здобувачів освіти любов до обраної професії, працелюбність, наполегливість, почуття власної гідності, прагнення до самовдосконалення, бережливе відношення до сировини та енергоносіїв.

 

Матеріально-технічне забезпечення:   Каструлі, сковорідки, ножі, розбірні дошки, м’ясорубка, ложки, лопатки, виделки, шумівка, збивалка, закусочні тарілки, мілкі столові тарілки, салатники.

 

Дидактичне забезпечення уроків:

Схеми:

- класифікація холодних страв та закусок;

- технологія приготування салатів, вінегретів;

- організація роботи холодного цеху;

- рецепти салатів, графічні схеми приготування салатів та вимоги до якості;

- ілюстрації салатів, їх оформлення.

 

 Міжпредметні зв’язки:

  1.  «Організація виробництва та обслуговування» - тема: «Організація роботи холодного цеху»
  2. «Устаткування підприємств харчування» - тема: «Машини та механізми для нарізки овочів
  3. «Фізіологія харчування» - тема: «Хімічний склад та харчова цінність холодних страв та закусок»
  4. «Санітарія та гігієна харчування» - тема: «Санітарні вимоги до інвентарю та інструментів», «Механічна та кулінарна обробка продуктів».
  5. «Охорона праці» - тема: «Охорона праці при тепловій обробці овочів», «Охорона праці у холодному цеху»

 

 

Ідеальна кулінарна формула для салату:

"Салат має лоскотати язик, не обпалюючи його,

освіжати небо, але дратувати апетит,

не перевантажуючи шлунок".

(Китайська мудрість) 

 

 

Пояснювальна записка

Готуючись до уроків викладачі все частіше обирають різноманітні форми і методи навчання, для того щоб зацікавити здобувачів освіти і підвищити якість знань в навчальному процесі.

В підготовці даного уроку тема якого: «Приготування салатів із сирих овочів: з капусти, помідорів, огірків та інших свіжих овочів. Приготування салатів з варених овочів: вінегрету та його різновидів, салату з картоплі», ми акцентуємо увагу на «Збірник рецептур страв для харчування дітей шкільного віку в організованих освітніх та оздоровчих закладах» Євгена Клопотенка, так як на сьогоднішній день актуальною та важливою проблемою виступає харчування дітей та підлітків у закладах освіти. Ми повинні іти в ногу з часом і здобувачі освіти мають конкретно знати, які завдання відносно харчування треба засвоїти. Ці страви мають нових підхід до їх приготування, вони смачні, цікаві в смакових поєднаннях, а головне – в них закладено здорове харчування.

Для приготування салатів використовують сирі овочі і фрукти, а також відварні, квашені та мариновані овочі. Салати можна приготувати з одного чи декількох видів овочів.

Велике значення має спосіб нарізання продуктів у салаті. Гарна, рівномірна форма нарізання надає стравам привабливого зовнішнього вигляду, збуджує апетит. Зазвичай продукти нарізають тоненькими скибочками, кружальцями, маленькими кубиками, деякі види шаткують соломкою.

Напівфабрикати для приготування салатів з відварених овочів нарізають охолодженими до 8-10 град С. Зберігають незаправлені салати в холодильних шафах при температурі 4-8 град С не більш, як 6 год.

Заправлені салати з відварених овочів підлягають відпуску протягом 30 хвилин, а з сирих – 15 хвилин. Щоб краще зберегти смак і зовнішній вигляд, салати рекомендовано заправляти безпосередньо перед подачею.

Овочеві салати використовують не тільки як самостійну страву, також як додатковий гарнір до м’ясних і рибних страв.

Для оформлення салатів використовують продукти, що входять до складу страви і мають яскраве забарвлення: перець солодкий, томати, огірки, листя салату, зелень петрушки, селери, зелень цибулі, яйця, м’ясні та рибні продукти, фрукти, цитрусові плоди.

Для оформлення салатів охолоджені продукти, що входять до складу салату, перемішують, заправляють соусом, викладають гіркою і прикрашають зеленню.

Продукти, призначені для оформлення, не рекомендується поливати соусом.

 

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент:

а) доповідь чергового;

б) відмітка відсутніх у журналі.

      2. Актуалізація опорних знань:

  1. Скажіть як ви розумієте термін «салат»? (салат-це страва з дрібно нарізаних шматочків сирих чи варених овочів в поєднанні з іншими продуктами (м’ясом, яйцями, рибою і т. д.) з додаванням різних заправок, прянощів)
  2. Які овочі використовують для приготування салатів? (для приготування салатів використовують сирі, відварені, мариновані і квашені овочі)
  3. Як нарізають овочі для салатів? (тоненькими скибочками, кружальцями, маленькими кубиками, деякі шаткують соломкою)
  4. Назвіть термін зберігання заправлених салатів? (з варених овочів реалізують протягом 30 хв, з сирих – протягом 15 хвилин)
  5. Чим заправляють салати? (оліями, сметаною, майонезом, соусами, заправками, маринадами)
  6. Яка норма виходу салатів? (норма виходу салатів залежить від виду салату 50, 100, 150, 200 грам)
  7. Як класифікують салати? (салати з сирих овочів, салати з варених овочів і вінегрети, салати з додаванням продуктів тваринного походження, ковбасних виробів та риби, салати-коктейлі, теплі салати).

 3.Повідомлення навчальної інформації

Сьогодні перед нами стоїть завдання навчитися приготувати салати з використанням кухні фьюжн, шляхом застосування сучасних технологій. Лабораторно- практична робота з предмету "Технологія приготування їжі з основами товарознавства" - це важливий зв'язок теорії із практикою, що дає можливість здобувачам освіти закріпити теоретичні знання на практиці.

Хочу запропонувати вам сьогодні творчу роботу. Для цього група буде поділена на ланки по 6 здобувачів, які будуть окремо проводити дослідження по приготуванні салатів з сирих та варених овочів. Як приклад хочу запропонувати вам «Збірник рецептур страв для харчування дітей шкільного віку в організованих освітніх та оздоровчих закладах» Євгена Клопотенка. Його підходи до харчування дітей впроваджено в освітні заклади України, а тому вам, як майбутнім кухарам і втілювати цю справу. Так як Євген любить експериментувати, тому сьогодні, беручи під увагу його технологічні картки, ми навчимося відпрацювати всі етапи технологічної схеми приготування страв, використовуючи кухню фьюжн. Кухня фьюжн (від французького) – це напрямок без суворих правил. Головна і єдина вимога – щоб продукти, зібрані в одній страві, поєднувались за смаком та структурою, доповнювали один одного, а готові страви були легкими, смачними та свіжими. Тому на сьогоднішньому уроці ми майонез та сметану замінюємо рослинними оліями, а також використаймо соки цитрусових і прянощі – імбир, м’яту, базилік, кінзу.

Отже, зараз я поділю групу на 5 ланок по 6 здобувачів в кожній, і методом жеребкування кожна ланка отримає практичне завдання.

  1. Технологія приготування салату з буряком, картоплею та квашеною капустою;
  2. Технологія приготування салату з буряком та сухариками;
  3. Технологія приготування салату з капусти з зеленим горошком;
  4. Технологія приготування салату з капусти з ароматною олією;
  5. Технологія приготування салату з огірків.

 

Згідно вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики кухар 4 розряду повинен вміти готувати салати з сирих, варених овочів, а також комбінувати їх з м’ясом та рибою, оформляти та подавати їх згідно вимог. Знати термін та умови їх зберігання.

Переходимо до удосконалення вмінь, виконання трудових дій традиційних салатів:

  1. Готуємо: «Салат з капусти з ароматною олією»(додаток 1)

DSC05337

 

  1. В сотейник наливаємо олію, додаємо сушений кріп та прогріваємо на слабкому вогні протягом 5 хвилин.
  2.  Обчищену білоголову капусту шаткуємо тоненькою соломкою.
  3.  Нашатковану капусту заправляємо ароматною олією та посипаємо сіллю.
  4.  Викладаємо на тарілку, прикрашаємо. Подаємо.

Органолептичні характеристики якості готової страви:

Зовнішній вигляд: нашаткована, заправлена капуста;

Консистенція: в міру хрумка;

Колір: властивий використаним компонентам;

Запах та смак: властиві свіжій капусті в поєднанні з легким ароматом кропу.

 

  1. Готуємо: «Салат з капусти з зеленим горошком» (додаток 2)

 

                                  

  1. Підготовлену капусту шаткуємо;
  2. горошок розморозити при кімнатній температурі. Пробланшувати у  кип’ячій воді протягом 5 хвилин. Воду злити. Горошок охолодити.
  3. До капусти додати зелений горошок, перемішати. Салат заправити ароматною олією та сіллю.
  4. Насіння соняшникове прогріти в духовій шафі за температури

80 град С протягом 15 хвилин, охолодити.

  1. Салат викласти на тарілку, посипати насінням.

 

Органолептичні характеристики якості готової страви:

Зовнішній вигляд: нашинкована, заправлена капуста з горошком, посипана

                                зернятами соняшникового насіння;

Консистенція: в міру хрумка, горошок цілий, м’який в середині;

Колір: властивий використаним компонентам;

Запах та смак: властиві свіжій капусті та горошку в поєднанні з легким ароматом м’яти та присмаком орегано

 

 

  1. Готуємо: «Салат із огірками» (додаток 3)

 

 

                                 DSC05335

  1. Підготовлені огірки нарізаємо півкільцями;
  2. Сметану змішуємо з молоком, доводимо до кипіння, додаємо сіль та майоран, перемішуємо, даємо остигнути;
  3. Заправляємо салат.

 

Органолептичні характеристики якості готової страви:

Зовнішній вигляд: огірки заправлені білим соусом;

Консистенція: овочі пружні, свіжі, хрумкі;

Колір: властивий використаним компонентам;

Запах та смак: властивий, без сторонній присмаку та запаху.

 

  1. 4. Готуємо: «Салат з буряком, картоплею та квашеною капустою» (додаток 4)

 

 

DSC05329

  1. Підготовлені овочі відварюємо у воді до готовності. Охолоджені овочі чистимо від шкірки та нарізаємо: картоплю – кільцями, а потім кільця – на четвертини, а буряк – кубиками;
  2. Капусту квашену перебираємо, віджимаємо вологу, потім шаткуємо;
  3. Всі інгредієнти з’єднуємо, заправляємо олією та сіллю;
  4. Викладаємо на тарілку, прикрашаємо, подаємо.

 

Органолептичні характеристики якості готової страви:

Зовнішній вигляд: овочі відварені, нарізані, заправлені олією;

Консистенція: овочі в міру пружні, не переварені, капуста квашена

                          в міру хрумка;

Колір: властивий використаним компонентам;

Запах та смак: властивий використаним овочам, без сторонніх

                         присмаку та запаху.

 

  1. Готуємо: «Салат з буряком та сухариками» (додаток 5)

 

 

 

  1. Підготовлені буряки відварюємо у воді до готовності. Охолоджені

буряки чистимо та нарізаємо тонкими брусочками;

  1. Хліб нарізаємо невеличкими кубиками, підсушуємо в духовці за температури 140 – 160 град С, даємо остигнути та подрібнюємо;
  2. Нарізаний буряк заправляємо олією та сіллю;
  3. Салат викладаємо на тарілку, посипаємо подрібненими сухариками з хлібу.

 

Органолептичні характеристики якості готової страви:

Зовнішній вигляд: варений буряк, порізаний брусочками, заправлений

                                олією, посипаний сухарями;

Консистенція: в міру пружна, буряк не переварений;

Колір: властивий використаним компонентам;

Запах та смак: властивий використаним овочам, зі шматочками сухарів

                          без сторонніх присмаку та запаху.

 

 Організація робочого місця; підбір посуду, інвентарю та інструментів:

Для організації робочого місця на сьогоднішньому уроці нам необхідно таке обладнання як: електрична плита, робочий стіл, мийні ванни.

Роздаю учням інструкційно-технологічні картки. Опрацьовуємо, робимо розрахунок сировини на задану кількість, записуємо в зошити.

  • Питання по інструкційно-технологічних картках.
  • Питання по охороні праці на робочому місці.

 

     Переходимо до приготування салатів та їх подачі.

 

- Пробне виконання здобувачами освіти  нових прийомів, показаних викладачем.

Викладач: пропоную 1 здобувачу освіти повторити виконання нових прийомів, показаних мною. Спостерігаю за роботою учня, за потребою допомагаю.

Викладач: А тепер до робочого столу запрошую ще декілька здобувачів освіти з різних ланок.

(Декілька здобувачів освіти працюють, інші спостерігають, коментують та аналізують виконання трудових прийомів)

Закріплення вивченого матеріалу: (виробничі ситуації)

Виявити помилки в приготовленому салаті.

  • пропоную здобувачам освіти зразок салату: (та в ньому овочі з різними формами нарізки)
  • пропоную здобувачам освіти скуштувати салат: (салат пересолений)
  • пропоную здобувачам освіти скуштувати салат: (та в ньому недоварений твердий буряк).

 

Викладач:  Давайте розглянемо типові помилки і способи їх усунення.

 

Типові помилки

Причина виникнення

Консистенція варених овочів хрустка.

Не доварили овочі.

Салат з буряка має не привабливий вигляд.

Недотриманий термін зберігання.

Салат з буряка, картоплею та квашеною капустою має кислий присмак.

Погано промили квашену капусту. Треба спочатку промити капусту у холодній воді.

Варена картопля не має чіткої форми, нарізані четвертинки позлипалися.

Картоплю порізали гарячою.

В готовому салаті з буряка, картоплею та квашеною капустою колір всіх інгредієнтів став червоний.

Не змастили олією в окремій посуді нарізаний буряк.

В готовому салаті з буряком, сухарики вони набули м’якої консистенції

Сухарики приготовлені завчасно

 

  • Повідомлення критеріїв оцінювання виконаних робіт
  • Видача завдань для самостійної роботи учням:

А зараз ви переходите працювати по ланках, а я пропоную згадати відомості про кухню фьюжн і приготувати кожному із вас салат, змішуючи, експериментуючи, та показати свою фантазію в приготуванні вишуканих салатів за вашим власним рецептом.

- аналіз типових помилок;

- відповідь викладача на запитання учнів;

 

Результати виконаної роботи заносимо у таблицю

Актуалізація знань:

- аналізую діяльність здобувачів освіти у процесі всього уроку.

- визначаю помилки, порушення технологічного процесу

  та техніки безпеки.

- рекомендую заходи по їх усуненню.

- повідомляю і обґрунтовую виставлені оцінки.

 

Рефлексія

- Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

- Чим він сподобався і які моменти?

- Що не сподобалось?

- Що б ви хотіли почути або побачити на уроці?

Повідомлення домашнього завдання.

Викладач                                                         Ольга ГАВРИШКІВ

 

Отже, якісні зміни в підготовці кваліфікованих робітників зумовлюють необхідність інноваційного розвитку освітнього процесу ПТНЗ, основним принципом якого є системність, що передбачає врахування розмірності всього комплексу змін освітнього процесу.

І ось саме це питання постає на порядку денному сучасних аграріїв. Для колективу нашого центру це завдання номер один. « Ходить гарбуз по городу питається свого  роду, ой чи живі, чи здорові всі родичі гарбузові» цими словами відомої дитячої пісеньки починається  навчання здобувачів освіти  у навчальному  центрі «Агротехнології» . Де, впродовж всього навчання, в оточенні викладачів – професіоналів, за допомогою майстрів виробничого навчання, при забезпеченні  сучасною технікою, в повній гармонії з чудовою природою вони набувають  актуальну  професію тракториста. Професію, що поєднує традиції сивої давнини з сучасними технологіями вирощування сільськогосподарських культур, професію про працівників якої завжди з повагою говорять: «Хвала рукам, що пахнуть хлібом».

Здорове харчування не тільки сприяє зміцненню організму дітей, а й впливає на їхню працездатність і успішність у навчанні. Велике значення має і культура споживання їжі, саме вона оберігає дитину від численних захворювань, робить ії бадьорою, працездатною, впевненою в собі. Центральною постаттю у вирішенні таких глобальних проблем сьогодення- є робітник за професією кухар.

Кухар це носій базових знань з професії в той же  час реалізатор реформи шкільного харчування. Не можна переходити до реформи шкільного харчування без якісної підготовки тих, хто  цим безпосередньо займається.

«Якщо не буде відповідної кваліфікації у кухара, то нема про що навіть говорити» - зазначив очільник МОН Сергій Шкарлет.

Тому в нашому освітньому закладі велика увага приділяється якості підготовки кваліфікованого робітника до умов роботи , визначених вимогами реформи.

Наші учні поряд з колишніми випускниками працюють на різних підприємствах харчування як за формою власності так і за спрямуванням, але скрізь вони демонструють високий професійний рівень, відповідальність, цілеспрямованість.

Пошук шляхів і механізмів розв’язання поставлених задач, що мають загально масштабне значення, тісно пов’язане з формуванням інноваційної людини в системі освіти в усіх напрямках професійної (професійно-технічної) освіти, а також на виробництві.

На мою думку, такий підхід сприятиме модернізації української освіти, її входженню в европейський простір. Отже, майбутнє професійно-технічної освіти за інноваційними технологіями навчання.

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку