«Урізноманітнення методів і прийомів роботи на уроках української мови з метою формування мовленнєвої компетентності молодшого школяра»

Про матеріал
Мовні ігри мають велике значення для розвитку мови і мислення учнів. Вони збагачують їх словниковий запас, поліпшують у дітей фонетичний слух, прищеплюють інтерес і любов до мови. Цікаві ігри та вправи на уроках мови завжди викликають інтерес у школярів. Ігрова діяльність на уроці - це гра лише для дітей, а для вчителя – це спосіб навчання. Дидактична гра як один із засобів залучення школярів до активної розумової діяльності. Вона спрямована на формування у дитини потреби в знаннях, активного інтересу до пошуку нових джерел, удосконалення пізнавальних умінь і навичок.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

З досвіду роботи Кіселик Галини Омелянівни вчителя початкових класів,вчителя-методиста Сокальської спеціалізованої школи I-III ст. №3

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

4 змістові лінії у вивченні української мови: комунікативна; діяльнісна; лінгвістична; лінгвокраїнознавча. 3 мети навчання: навчальна; розвивальна; виховна.

Номер слайду 5

засвоюються мовні і мовленнєві знання; формуються навчально-мовні, правописні та комунікативні вміння та навички; розширюється читацький рівень школярів; збагачується мовний запас; відбувається оволодіння мовною нормою; здійснюється усвідомлення неповторності мовної особистості.

Номер слайду 6

усвідомити мову, як матеріал передачі думки і змісту; відчути красу слова; виховати потребу в творчості; прагнення до точності, виразності, образності власного мовлення; намагання дотримуватися норм у використанні мовних одиниць; бажання навчитися майстерно оперувати мовою.

Номер слайду 7

Дидактична гра спрямована на формування у дитини потреби в знаннях, активного інтересу до пошуку нових джерел, удосконалення пізнавальних умінь і навичок.

Номер слайду 8

Мета дидактичних ігор – формування в учнів уміння поєднувати теоретичні знання з практичною діяльністю. Оволодіти необхідними знаннями, уміннями й навичками учень зможе лише тоді, коли він часто виявлятиме до них інтерес, і коли вчитель зумів зацікавити учнів.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Готовність учнів до участі в грі. (Кожен учень повинен засвоїти правила гри, чітко усвідомити мету її, кінцевий результат, послідовність дій, мати потрібний запас знань для участі у грі). Забезпечення кожного учня необхідним дидактичним матеріалом. Чітка постановка завдання гри. Пояснення гри – зрозуміле, чітке. Складну гру слід проводити поетапно, поки учні не засвоять окремих дій, а далі можна пропонувати всю гру і різні її варіанти. Дії учнів слід контролювати, своєчасно виправляти, спрямовувати, оцінювати. Не можна допускати приниження гідності дитини (образливі порівняння, оцінка за поразку в грі, глузування тощо). Дидактичні принципи організації ігор: доступність, посильність, систематичність.

Номер слайду 11

ігри мають відповідати навчальній програмі; ігрові завдання мають бути не надто легкими, проте й не дуже складними; відповідність гри віковим особливостям учнів; різноманітність ігор; залучення до ігор учнів усього класу.

Номер слайду 12

В процесі гри в учнів виробляються вміння: зосереджуватися; самостійно думати; розвивати увагу; навчатися і вчити інших; залучатися до активної діяльності. Елементи гри забезпечують: доброзичливу обстановку в колективі; бадьорий настрій; бажання вчитися.

Номер слайду 13

Ігри на уроках української мови Навчальний діалог: «Лисиця та їжак». Тема: «Інтонування питальних та розповідних речень».

Номер слайду 14

Ігри на уроках української мови Тема: «Тверді і м’які приголосні звуки». Тема: «Слова ввічливості. Засвоєння етикетних форм спілкування».

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Дякую за увагу

ppt
Додано
9 жовтня 2022
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку