3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Урок - аукціон "Частини мови"

Про матеріал
Урок побудований у вигляді аукціону, де під звуки гонгу продаються товари - "частини мови". За гроші служать знання учнів. Хто більше знає, той більше придбає. Крім аукціону діти багато працюють в групах.
Перегляд файлу

Урок – аукціон

 

Тема. Узагальнення вивченого про частини мови.

Мета. Узагальнити знання учнів про іменник, прикметник, дієслово, прислівник, числівник і займенник. Розвивати навички відрізняти частини мови за їх лексичним значенням. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати інтерес до навчання.

Обладнання. Гонг. Картки з назвами частин мови, фонограми веселих мелодій для музичних пауз.

Хід уроку:

І. Оголошення теми і мети уроку.

(Діти заздалегідь дізналися значення слова «аукціон»)

  • Сьогодні на уроці – незвичайний товар! На моєму столі лежать картки з написаними назвами частин мови. Цей «товар» ви можете «купити», показавши свої знання. Отже, аукціон починається!

ІІ. Узагальнення знань про іменник.

  1. Першим на аукціон виставлений іменник. Учні працюють групами. «Довірена особа» від кожної групи розповідає про частину мови – іменник.

Наприклад:

  • Іменник – це частина мови, яка означає назву предмета.
  • Хто більше?
  • Іменники відповідають на питання хто? що?
  • Хто більше?
  • Іменники є власні і загальні, назви істот і неістот.
  • Хто більше?
  • Іменники змінюються за числами і відмінками.
  • Хто більше?
  • Іменники мають рід.
  • Хто більше?
  • У реченні іменники найчастіше бувають підметом, або другорядним членом речення.

Коли більше немає бажаючих розповідати про іменник – лунає гонг.

  • «Товар» проданий!

Власником «товару» (картки з написаною частиною мови) стає група, представник якої виступав останнім.

  1. Завдання для груп:

а) Вставити пропущені букви та розташувати іменники в алфавітному порядку.  Які слова зайві? Чому?

Абр…кос, пш…ниця, ч…ремха, ап…льсин, п’ятн…ця, ч…довий, ч…решня, в…рблюд, ч…рвоний.

б) Який іменник серед записаних має 7 букв, 8 звуків, 3 голосні, 5 приголосних.

Абрикос, пшениця, черемха, апельсин, п’ятниця, чудовий, черешня, верблюд, червоний.

в) Із поданих пар слів склади словосполучення, добираючи для зв’язку слова-прийменники. Визнач відмінок іменників.

Сидів парта; пасуться луг; розповідає Україна; познайомилися поет; заплатити телефон; злетів гілка.

  1. Музична пауза.

ІІІ. Узагальнення вивченого про прикметник.

  1. Аукціон триває. Наступний «товар» - прикметник.

Діти працюють у групах. Розповідають про прикметник. Коли настає тиша, лунає звук гонга.

  • «Товар» проданий!
  1. Завдання для груп:

а) Придумати якнайбільше прикметників із суфіксами –ськ,    - цьк, - зьк  і пояснити їх написання.

б) З кожної групи слів утворити речення. Пояснити місце і роль прикметника в ньому. Поставити прикметник та іменник в потрібному відмінку.

- Густий, дерева, на, зелень.

- Земля, до, колос, повний, гнеться.

- Скотилось, хмара, сонце, золоте, з.

           3.  Музична пауза.

ІV. Узагальнення про дієслово.

  1. Аукціон продовжується. Хто більше знає про дієслово?
  2. Вправи:

а) Відгадати загадки.

- Ріжуть мене ножакою,

  Б’ють мене ломакою.

  За те мене отак гублять,

  Що всі мене дуже люблять.

    - Мене просять, мене чекають.

      А як іду -  всі втікають.

    б) Виписати з даних загадок дієслова 3-ї особи множини, визначити дієвідміну.

V. Узагальнити знання про числівник, займенник та прислівник.

1. Продовжується аукціон. Відповіді учнів. Гонг.

2. Завдання для груп:

а) На місці крапок постав, де треба, м’який знак.

Сімдесят…, міл…йон, міл…ярд, вісімдесят…, с…омий, тр…ома, чотирнадцят… .

б) Займенники  я, ми, ти, ви, він, вона, воно, вони заміни запитаннями, узгодивши їх з дієсловами:

Допоможіть (кому?) …

Бачили (кого?)…

Пишаються (ким?)…

в) Утвори прислівники від поданих слів:

Радісний –

Холодний –

Повільний –

Привітний –

VІ. Підбиття підсумків аукціону.

 

 

docx
Додано
22 лютого
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку