26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок - дослідження Клімат Північної Америки

Про матеріал
Інформацію й висновки про загальні риси клімату та кліматичні пояси і типи клімату Північної Америки учні 7 класу вже впевнено можуть самі. Але для цього треба мати цікаві й досить складні завдання.
Перегляд файлу

1

 

УРОК ДОСЛІДЖЕННЯ «КЛІМАТ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ»

 

Тема уроку: Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату

                                              Північної  Америки
Мета уроку:
навчальна: поглибити та систематизувати знання про кліматотвірні чинники, формувати знання про особливості клімату Північної Америки, кліматичні пояси і типи клімату; вдосконалювати практичні уміння та навички характеризувати типи клімату материка  за основними показниками та тематичними картами атласу.

розвивальна: розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові звязки, порівнювати, будувати логічні міркування на основі отриманих даних, робити висновки.

виховна: виховувати самостійність, уміння працювати в команді, уважність, відповідальність, інтерес до науки географії

Тип уроку: комбінований

Опорні та базові поняття:
Обладнання:
    фізична та кліматична карти Північної Америки;
    атласи школярів

  • мультимедійна презентація, відео до уроку;
  • дидактичні матеріали для перевірки знань карти «Мандруй – не заблукай!» -кожному учню;
  • дидактичні матеріали для дослідження кліматичних поясів і областей – по одному на дві  парти – «Таблиця. Характеристика кліматичного поясу»


                                                     Хід уроку
Зміст матеріалу уроку
І. Організація навчальної діяльності учнів
ІІ. Перевірка засвоєння попереднього матеріалу:
Питання для усного обговорення: (Фронтальне опитування)

-  Чим зумовлена різноманітність форм рельєфу на материку?

- Як давнє зледеніння вплинуло на рельєф материка?

- Поясність, чому Кордильєри і Аппалачі мають різну висоту.

- Як правило, щоб перетнути материк з заходу на схід в Північній Америці найчастіше користуються повітряним транспортом? Як  ви думаєте, чому?

 

Перевірка знань карти «Мандруй – не заблукай!»

Ви отримали маршрутні листи з пропущеними географічними назвами, їх треба заповнити самостійно, уявивши себе на повітряній кулі. Часу у Вас – 5 хвилин – Полетіли!!!

Маршрутний (оціночний) лист ____________________________________

мандрівки на повітряній кулі «Мандруй – повторюй – не заблукай!»

Картинки по запросу повітряна куля фото

Вибрали собі повітряну кулю, завантажилися, полетіли!!! Пропоную почати свою мандрівку з крайньої південної точки Північної Америки мису_______________________, перелетіти найбільшу затоку________________________ на півдні материка, помилуватися краєвидами півострова ________________, назва якого в перекладі означає «квітучий», перелетіти до старих зруйнованих гір ____________________ на сході материка. Далі було б добре поспостерігати за цікавими погодними явищами над островом ______________________, який має таку ж назву, як і порода собак, пролетіти над півостровом ___________________________  на північному сході, найбільшою затокою ______________________   на півночі. Потім нас може вітром нести    над _______________________ височиною, що зазнала впливу давнього зледеніння, а далі було б цікаво досягти найбільшої гірської системи світу ______________________ , підлетіти впритул до найвищої вершини гори_________________, що розташована на  півострові____________________.

Наша мандрівка закінчується. Якщо ви всі назви визначили правильно – повернетесь до теплого _____________________ моря на південному сході, а хто наробив помилок, залишається на півночі!

Слова для довідок: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Юкатан, Мексиканська, Гудзонова, Карибське, Аляска, Лаврентійська, Аппалачі, Кордильєри, Мар’ято, Мерчисон, Мак-Кінлі, Кордильєри

 

Взаємоперевірка – оцінка: Всі  повернулися? Хто залишився на Мак-Кінлі? Що переплутали?

Оцінка за мандрівку як за знання карти -


ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
  • А чи змогли б ми отак вільно переміщатися на повітряній кулі?
  • Чому такий маршрут майже неможливий у реальності?
  • Чого я не врахувала?
  • Тому така мандрівка можлива за іншими напрямами й об єктами і тільки для любителів екстриму.
  • Які особливості клімату треба знати мандрівникам на повітряних кулях?

2.  Актуалізація опорних знань

- Які постійні й сезонні вітри діють над Північною Америкою (стокові_північно- східні, західні, пасати, мусони)?

- Як географічне положення впливає на температурний режим території?

- Як рельєф впливає на клімат?

- Яким чином визначають кліматичні особливості території океанічні течії?

 

  1. Вивчення нового матеріалу
    3.1. Робота з картами атласів і підручника
  • За кліматичною картою Північної Америки поясніть формування постійних вітрів над територією материка.
  • Поясніть, як впливають постійні вітри на клімат материка.

– постійні вітри помірних широт

-вплив  північно-східного пасату з Атлантичного океану

-північно-східні вітри
  - мусони. 
    Поясніть вплив мусонів на клімат східного узбережжя Північної Америки.
      Які теплі та холодні течії біля узбережжях Північної Америки впливають на клімат узбереж? Прослідкуйте їх вплив за кліматичною картою.
    Поміркуйте, клімат Північної чи Південної Америки є більш різноманітним. Поясніть чому.    

Презентація !!!!

Відео!!!

Фізкультхвилинка!!!!
3. 2.    Кліматичні пояси та області. (Евристична бесіда, робота з презентацією ppt «Клімат Північної Америки», картою кліматичних поясів світу)
     У зв’язку із значною протяжністю з півночі та південь Північна Америка розміщена у всіх кліматичних поясах північної півкулі, окрім екваторіального.


    За картою «Кліматичні пояси та області Північної Америки» визначте, в яких кліматичних поясах лежить Північна Америка. Які пояси займають найбільші території?

 

  1.        Робота в групах «Характеристика кліматичних поясів»:

 заповнити таблицю

За допомогою карт атласу й підручника визначте основні характеристики кліматичних поясів,  презентуйте дослідження для учнів класу

 

Критерії оцінювання:

  1. Оперативність роботи в групі (вміння розподілити завдання на всіх).
  2. Відповідальність кожного за виконання завдання групою.
  3. Правильність визначення основних характеристик поясу (області)
  4. Вміння презентувати виконану роботу цікаво й доступно.
  5. Оригінальність подання інформації.

 

Робота групи до 5 хвилин, представлення до 2 хвилин, рецензування до 1 хвилини;

Завдання підготовлені для таких територій:

  1. Мис Мерчисон
  2. Озеро Ведмеже
  3. Місто Ванкувер, Денвер, Нью - Йорк
  4. Велике Солоне озеро, Альбукерке, Атланта
  5. Півострів Каліфорнія, півострів Юкатан
  6. Місто Сан -Хосе

Кліматичний пояс

(назва території)

Середня температура (°С)

Річна кількість (мм) і режим випадання опадів

Переважні напрямки вітрів

Назва  клімату

Комфортність для проживання

січня

липня

так

ні

Арктичний

 

м. Мерчисон

- 32

0

до 100мм

Холодне й сухе арктичне

 

 

 

 

Кліматичний пояс

(назва території)

Середня температура (°С)

Річна кількість (мм) і режим випадання опадів

Переважні напрямки вітрів

Назва  клімату

Комфортність для проживання

січня

липня

так

ні

Субарктичний

 

о. Ведмеже

-24

+8-12

250-500

Дощі влітку

Взимку – арктичні, влітку помірні

 

 

 

 

 

Кліматичний пояс

(назва території)

Середня температура (°С)

Річна кількість (мм) і режим випадання опадів

Переважні напрямки вітрів

Назва  клімату

Комфортність для проживання

січня

липня

так

ні

Помірний

 морська

 

континентальна

 

мусонна

 

0

 

-16

 

-12

 

+10,12

 

+18

 

+16

 

>2000 мм

200-400мм

 

500-1000мм

Протягом року західні вітри з Тихого океану

 

Мусони з Атлантичного океану

 

 

 

 

Кліматичний пояс

(назва території)

Середня температура (°С)

Річна кількість (мм) і режим випадання опадів

Переважні напрямки вітрів

Назва  клімату

Комфортність для проживання

січня

липня

так

ні

Субтропічний

 

Середземноморський

 

 

Мусонна

 

 

+8

 

 

 

+16

 

 

+24

 

 

 

+24

 

 

1000-2000 мм

Взимку

 

1000-2000 мм

Влітку

 

 

 

 

 

 

 

 

Кліматичний пояс

(назва території)

Середня температура (°С)

Річна кількість (мм) і режим випадання опадів

Переважні напрямки вітрів

Назва  клімату

Комфортність для проживання

січня

липня

так

ні

Тропічний

 

пустельна

 

волога

 

 

 

 

+16

 

+20

 

 

+32

 

+20

 

 

100-200 мм

 

1500 мм

 

 

 

 

 

Кліматичний пояс

(назва території)

Середня температура (°С)

Річна кількість (мм) і режим опадів

Переважні напрямки вітрів

Назва  клімату

Комфортність для проживання

січня

липня

так

ні

Субекваторіальний

 

 

+24

 

+24

 

2000 мм

 

 

 

 

 

    

  1. Представлення характеристик кліматичних поясів
  2. Оцінювання за критеріями

IV.       А ви знали, що …?

    З ХХ ст. щоб зручніше було обмінюватися інформацією про урагани, найсильнішим тропічним циклонам метеорологи дають імена: циклонам північної півкулі – жіночі, а південної півкулі – чоловічі. “Урожайним” на тропічні циклони був 2005 р. Одним із найжорстокіших ураганів того року, що обрушився на узбережжя Мексиканської затоки, була “Катрина”. Люди з узбережжя були евакуйовані у безпечні місця. Та, незважаючи на застережливі заходи, руйнування і жертви серед населення були дуже великі.
    Найактивнішим у Північній Америці є вулкан Ісалько у Сан-Сальвадорі. Його висота – 1885м. Близько 200р. він діє безперервно. Виверження повторюються кожні 2-10 хвилин. Цей вулкан служить маяком для моряків.
    Найбільше снігу в світі випадає на Алясці на перевалі Томсона – 14-15м щорічно.


V. Підведення підсумків уроку.
 

 Висновки 

1.    Рівнинність території сприяє проникненню вглиб материка різних за властивостями повітряних мас.
2.    Кордильєри є перепоною для проникнення на рівнинну територію материка вологих повітряних мас з Тихого океану, Аппалачі – мусонних вітрів з Атлантичного океану.
3.    Північна Америка витягнута з півночі на південь на багато тисяч кілометрів, тому лежить в усіх кліматичних поясах північної півкулі, крім екваторіального.
4.    Під впливом близькості морів та океанів, а також особливостей розміщення різних форм рельєфу, в межах одного кліматичного поясу формуються неоднаковий температурний режим, різна кількість опадів та сезонність їх розподілу. Тому в помірному, субтропічному та тропічному кліматичних  поясах  виділяють  кліматичні  області.    
    
Запитання та завдання для усного контролю знань: 

1. Які райони Північної Америки отримують найбільшу кількість сонячної енергії, а які – найменшу? Чому?
2. Які повітряні маси формують клімат Північної Америки і які вітри їх переміщують?
3. Який вплив на циркуляцію повітряних мас здійснюють великі форми рельєфу?
4. В яких районах Північної Америки існує загроза появи тропічних циклонів? 
5. Поясніть причини формування кліматичних областей в межах одного кліматичного поясу?

 
VІ.  Домашнє завдання. Уважно опрацювати  п.39, вміти характеризувати особливості клімату материка в цілому й кліматичних поясів зокрема

Творче завдання: створіть маршрутний лист і політайте в різних кліматичних поясах з використанням ваших досліджень. Наприклад, з півночі на південь, але використовуйте описи або ілюстрації з типовими ознаками кліматичних поясів.

 Рефлексія.     

  • Що нового?
  • Що сподобалось?
  • Де були проблеми?
  • Як ви себе почуваєте?

 

docx
Додано
5 серпня
Переглядів
42
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку