Тема :Іван Багряний «Тигролови».
Літературний турнір за творчістю Багряного.
Урок проводиться як своєрідний підсумок з теми. Розрахований на клас із середнім та низьким рівнем знань. Якщо клас сильний, то можна залишити канву, а питання та завдання зробити більш складними та глибокими. Перед уроком варто домашнім завданням дати повторити біографію Багряного та зміст роману.
Тип уроку: нестандартний.
Мета: закріпити знання про життя і творчість І. Багряного, формувати вміння працювати в групі, розвивати мовлення учнів.; виховувати повагу до своїх однокласників, любов до літератури. Компетентності – філологічна, математична, соціальна.
Обладнання: тексти роману, картки для жеребкування, картки з завданнями, кросвордами, листи для письмових відповідей команд.
Хід уроку.
Зауваження: за наявності в кабінеті засобів ІКТ можна всі завдання та питання виводити на слайди. Так гра пройде більш цікаво та емоційно.
«Згадаймо автора». У вигляді літературного диктанту. Капітани команд мовчки записують відповіді на папері, а вчитель потім перевіряє їх. 1 питання – 1 очко.
1 Справжнє прізвище Багряного (Лозов’яга)
2 Чия нагла смерть вразила письменника (діда і батька)
3Яка важлива подія відбулася в житті автора у 1932 р. (арешт)
4 Яку спеціальність отримав Багряний (маляр)
5 Скільки разів був ув’язнений автор (2)
6 Якою діяльністю, крім літературної, займався (громадською)
7 Де провів останні роки життя (у еміграції)
8 У якій країні помер (Німеччина)
«Предмет, який говорить». Розповісти епізод, пов'язаний з предметом
1 предмет – 2 очки. Слово надається команді, капітан якої швидше підніме руку. В разі помилки відповідає наступна команда.
Предмети: заіржавілий ніж, фотокартки, кров на віях, потяг.
«Спалений рукопис» вгадати, про кого сказано, закінчити речення. Умови конкурсу аналогічні до попереднього.
1 питання – 1 очко
А Чиї це слова?
«Тут всюди однаково чигає смерть. Навіть на печі. То ж виходь перший. «Бог не без милості, козак не без щастя,» - казав наш дідусь, а ми його онуки.» (Сірка)
Б Продовжити репліку.
У вестибулі Гриць зупинився, взяв Григорія за петельки і притяг до себе. Цей тайожник, цей примітивний і простолінійний хлопчина був чуткий, як вовк … Подивився мерехтливими очима у саму душу і - відштовхнув: « » (Іди геть! Чекай на вулиці.)
В Продовжити текст
Тут Григорій мав нагоду прочитати тайгову газету – часопис пралісів. Але те, що він прочитав, зробило на нього сильніше враження, ніж цілі томи Бальзака чи Стендаля…
На снігу великими літерами, либонь, за допомогою пальця було написано лише чотири слова: « »
(Фійона Медвину привіт передавала)
Г Закінчити фразу, сказати чиї це слова.
«Сміливі завжди мають ….» (Щастя, це слова матері Наталки та самого автора)
«Кросворд» виконується на картках; ключ – прізвище родини, що прихистила Григорія. – за кросворд 3 очки.
Питання:
Ключ - Сірко
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Письменники» дати письмову відповідь на питання (обирають питання самі, обмінюючись ними між групами по колу – перша другій, друга третій і т.д.)
Максимум – 3 очки
(Поки вчитель перевіряє, готують наступне завдання)
«Актори» розіграти будь яку сценку або діалог по ролях.
За завдання 3 очки.
Сценки:
«Оповідачі» по черзі команди розповідають одне завдання із запропонованих (на свій смак)
За завдання 3 очки.
Завдання:
«Чорна скринька» (панти)
Очки за кількістю підказок – від 5 до 1, хто швидше. Кожна підказка знімає 1 бал.
Підказки:
Додатковий конкурс - якщо є час або треба визначитися з лідером.
«Бліц»
Три очки команді, у якої найбільша кількість правильних відповідей.
Запитання:
4 Підведення підсумків уроку.
Підраховуються очки. У команді – переможниці капітан виставляє гравцям оцінки від 10 до 12 балів, за друге місце – 7-9 балів, третє – 4-6 балів.
5 Домашнє завдання
Законспектувати статтю І Багряного «Чому я не хочу повертатись до СРСР ?»
Використані матеріали:
Багряний І Під знаком скорпіона. З творчої спадщини письменника. Поезія, проза, публіцистика.-К.,1994.
Хізова О. Ю. та інУсі українські письменники.-Харків,2007.
1