29 вересня о 18:00Вебінар: Крок уперед чи стоїмо на місці: реалії роботи вчителя початкової школи

Урок - гра "Іван Багряний "Тигролови"

Про матеріал
Урок проводиться як своєрідний підсумок з теми. Розрахований на клас із середнім та низьким рівнем знань. Якщо клас сильний, то можна залишити канву, а питання та завдання зробити більш складними та глибокими. Перед уроком варто домашнім завданням дати повторити біографію Багряного та зміст роману.
Перегляд файлу

Тема :Іван Багряний «Тигролови».

Літературний турнір за творчістю Багряного.

Урок проводиться як своєрідний підсумок з теми. Розрахований на клас із середнім та низьким рівнем знань. Якщо клас сильний, то можна залишити канву, а питання та завдання зробити більш складними та глибокими. Перед уроком варто домашнім завданням дати повторити біографію Багряного та зміст роману.

Тип уроку: нестандартний.

Мета: закріпити знання про життя і творчість І. Багряного, формувати вміння працювати в групі, розвивати мовлення учнів.; виховувати повагу до своїх однокласників, любов до літератури. Компетентності – філологічна, математична, соціальна.

Обладнання: тексти роману, картки для жеребкування, картки з завданнями, кросвордами, листи для письмових відповідей команд.

Хід уроку.

  1. Оголошення вчителем теми та мети уроку.
  2. Жеребкування. (Будь-яким чином. Наприклад, я нарізала з цупкого паперу 4 групи однакових фігурок: коло, прямокутник, трикутник, квадрат по кількості учнів у класі. Вони по черзі тягнули їх з коробки. Таким чином сформувалися чотири команди. Потім кожна команда обирає капітана.)
  3. Конкурси. Ведучим виступає вчитель, він пояснює, веде і перевіряє конкурси. Можна цю ж роль дати сильному учню.

Зауваження: за наявності в кабінеті засобів ІКТ можна всі завдання та питання виводити на слайди. Так гра пройде більш цікаво та емоційно.

«Згадаймо автора». У вигляді літературного диктанту. Капітани команд мовчки записують відповіді на папері, а вчитель потім перевіряє їх. 1 питання – 1 очко.

1 Справжнє прізвище Багряного                   (Лозов’яга)

2 Чия нагла смерть вразила письменника        (діда і батька)

3Яка важлива подія відбулася в житті автора у 1932 р. (арешт)

4 Яку спеціальність отримав Багряний                       (маляр)

5 Скільки разів був ув’язнений автор                       (2)

6 Якою діяльністю, крім літературної, займався     (громадською)

7 Де провів останні роки життя                            (у еміграції)

8 У якій країні помер                       (Німеччина)

 

«Предмет, який говорить». Розповісти епізод, пов'язаний з предметом

1 предмет – 2 очки. Слово надається команді, капітан якої швидше підніме руку. В разі помилки відповідає наступна команда.

Предмети: заіржавілий ніж, фотокартки, кров на віях, потяг.

«Спалений рукопис» вгадати, про кого сказано, закінчити речення. Умови конкурсу аналогічні до попереднього.

1 питання – 1 очко

А Чиї це слова?

«Тут всюди однаково чигає смерть. Навіть на печі. То ж виходь перший. «Бог не без милості, козак не без щастя,» - казав наш дідусь, а ми його онуки.» (Сірка)

Б Продовжити репліку.

У вестибулі Гриць зупинився, взяв Григорія за петельки і притяг до себе. Цей тайожник, цей примітивний і простолінійний хлопчина був чуткий, як вовк … Подивився мерехтливими очима у саму душу і  - відштовхнув: «                 » (Іди геть! Чекай на вулиці.)

В Продовжити текст

Тут Григорій мав нагоду прочитати тайгову газету – часопис пралісів. Але те, що він прочитав, зробило на нього сильніше враження, ніж цілі томи Бальзака чи Стендаля…

На снігу великими літерами, либонь, за допомогою пальця було написано лише чотири слова: «                                  »

(Фійона Медвину привіт передавала)

Г Закінчити фразу, сказати чиї це слова.

«Сміливі завжди мають ….»         (Щастя, це слова матері Наталки та самого автора)

«Кросворд» виконується на картках; ключ – прізвище родини, що прихистила Григорія. – за кросворд 3 очки.

Питання:

  1. У якому краю відбувається дія роману? (Сибір)
  2. Як називається місцевість де жили мисливці? (Сіхоте-Алінь)
  3. Хто були Наталка та її родина «за фахом»? (Тигролови)
  4. Міфічна істота з якою порівнюється потяг з в’язнями (Дракон)
  5. Прізвище друзів родини Наталки. (Мороз)

Ключ - Сірко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 «Письменники» дати письмову відповідь на питання (обирають питання самі, обмінюючись ними між групами по колу – перша  другій, друга третій і т.д.)

Максимум – 3 очки

(Поки вчитель перевіряє, готують наступне завдання)

 

«Актори» розіграти будь яку сценку або діалог по ролях.

За завдання 3 очки.

Сценки:

  • Полювання на тигра,
  • Ресторан,
  • Вбивство Медвина,
  • Наталка і Григорій),
  • або свою на вибір.

 

«Оповідачі» по черзі команди розповідають одне завдання із запропонованих (на свій смак)

За завдання 3 очки.

Завдання:

  • розказати легенду про створення Сибіру
  • як родина Сірків опинилася у Сибіру
  • втеча Григорія з потяга
  • порівняння двох потягів
  • описати будь яку ситуацію на вибір та прокоментувати характер героя

«Чорна скринька» (панти)

Очки за кількістю підказок – від 5 до 1, хто швидше. Кожна підказка знімає 1 бал.

Підказки:

  1. Це дуже корисна річ
  2. Це дуже дорога річ
  3. Цю річ можна знайти лише в Тайзі
  4. Григорій не знав як дістати цю річ
  5. Григорій все ж здобув цю річ
  6. Це лікарський засіб

 

Додатковий конкурс - якщо є час або треба визначитися з лідером.

«Бліц»

Три очки команді, у якої найбільша кількість правильних відповідей.

Запитання:

  1. Чиє життя лягло в основу роману? (Автора)
  2. Скільки років Григорію? (25)
  3. В який табір їде Григорій (БАМЛАГ)
  4. Про якого відомого предка Григорія ідеться в романі? (Дем’ян Многогрішний)
  5. Прізвище капітана НКВС, що вів справу Многогрішного? (Медвин)
  6. Скільки частин у романі? (2)
  7. Прізвисько Григорія в родині Сірків? (Інженер)

    4 Підведення підсумків уроку.

Підраховуються очки. У команді – переможниці капітан виставляє гравцям оцінки від 10 до 12 балів, за друге місце – 7-9 балів, третє – 4-6 балів.

     5 Домашнє завдання

Законспектувати статтю І Багряного «Чому я не хочу повертатись до СРСР ?»

 

 

Використані матеріали:

Багряний І Під знаком скорпіона. З творчої спадщини письменника. Поезія, проза, публіцистика.-К.,1994.

Хізова О. Ю. та інУсі українські письменники.-Харків,2007.

 

 

 

 

 

1

 

doc
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
11 травня
Переглядів
176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку