Урок - гра " Марафон юних конструкторів"

Про матеріал
Матеріал дає можливість забезпечити узагальнення та систематизацію знань з теми: « Технічне конструювання. Поняття про перерізи та розрізи як складові проектної документації», закріплення практичних умінь і навичок з виконання розрізів та перерізів; формування умінь застосовувати одержані знання в нестандартних ситуаціях, працювати в групі, обмінюватись думками, ідеями, приймати спільне рішення; сприяти розвитку пізнавальних інтересів, інтелектуальних здібностей, творчої уяви, фантазії, художніх та естетичних смаків; формувати активну увагу, спостережливість, вміння оперативно приймати рішення; розвивати критичне мислення, вміння висловлювати і обґрунтовувати власну точку зору; спонукати дітей до самоосвіти та самовдосконалення.
Перегляд файлу

Урок – гра «Марафон юних конструкторів»

Мета: забезпечити узагальнення та систематизацію знань з теми: « Технічне конструювання. Поняття про перерізи та розрізи як складові проектної документації», закріплення практичних умінь і навичок з виконання розрізів та перерізів; формування умінь застосовувати одержані знання в нестандартних ситуаціях, працювати в групі, обмінюватись думками, ідеями, приймати спільне рішення; сприяти розвитку пізнавальних інтересів, інтелектуальних здібностей, творчої уяви, фантазії, художніх та естетичних смаків; формувати активну увагу, спостережливість, вміння оперативно приймати рішення; розвивати критичне мислення, вміння висловлювати і обґрунтовувати власну точку зору; спонукати дітей до самоосвіти та самовдосконалення.

Оформлення:

  1. Стенди з плакатами перерезів та розрізів.
  2. Ігрове поле.
  3. Сигнальні картки.
  4. Креслення з перерізами та розрізами.
  5. Фішки.

Ведучий 1. Розпочинаємо гру «Марафон юних конструкторів». Чому марафон? Як відомо назва «Марафонський біг» пов’язана з легендою про давньогрецького воїна, який пробіг 42 км 195 м із поселення Марафон в Афіни, щоб принести звістку про перемогу греків над персами. Це сталося у 490 р. до н. е. Таким чином, воїн увічнив пам’ять про перемогу грецьких війск Мільтіада, а в легкій атлетиці з’явився такий вид змагань, як біг по шосе на найдовшій дистанції – 42 км 195 м (марафонський біг).

Тому всім учасникам гри – кмітливим ерудитам – пропонується випробувати власну витривалість, ерудованість, логічне мислення, швидкість реакції на дистанції довжиною 42 запитання на знання розрізів та перерезів.

Просимо капітанів команд ознайомити всіх присутніх зі складом своїх команд.

Капітани знайомлять з командою,

називаючи прізвище та ім’я учасників.т

Ведучий 2. Увага! Оголошуємо правила гри.

1. Результати гри будуть постійно відображатися на ігровому полі         шляхом переміщення фішок уперед (ознайомлення з ігровим полем).

2. Кожна команда має свою бігову доріжку під певним номером.

3. Грають одночасно всі команди. Право відповідати має команда, капітан якої першим підняв сигнальну картку. Час для обдумування 5 секунд.

4. За кожну правильну відповідь фішка команди переміщується на одну клітинку вперед.

5. Кожна команда має право відповідати лише один раз, тому перш ніж відповідати, потрібно колективно порадитись і прийняти рішення: який варіант відповіді пропонувати.

6. Запитання зачитуватиметься один раз, тому будьте уважними.

7. Якщо гравці двох і більше команд одночасно підняли сигнальні картки, то капітани команд повідомляють відповідь асистентам ведучого.

8. Якщо ніхто не дає правильної відповіді на запитання, то її називає ведучий гри або вболівальники.

9. За порушення правил гри зніматимуться бали.

10. Прохання до вболівальників: будьте стриманими, вам теж надається можливість брати активну участь у грі.

11. Перемагає команда, яка першою прийде до фінішу (подолає дистанцію довжиною 42 запитання).

Орієнтовний зміст запитань:

  1. Який вид діяльності людини називають конструюванням?

(зображення будь – яких предметів).

2.  Якими графічними документами користуються при конструюванні?

     (зображення, інструкційні карти).

3. Чи достатньо трьох виглядів для повного уявлення про будь – який виріб?

4. Які зображення застосовують щоб точніше виявити форму предметів на кресленнях?

(перерізи).

5. Щоб отримати переріз, що необхідно зробити з предметом?

(умовно розрізати уявною площиною).

  1. Що називається перерізом?

(зображення фігури, утвореної уявним перерізуванням предмета січною площиною)

  1. Що показують на перерізі?

(те, що є у січній площині).

  1. Залежно від розміщення вигляду предмета переріз може бути. . .

(винесеним або накладеним).

9. Де розміщують винесений переріз?

(поза контуром вигляду).

  1.  Де розміщують накладений переріз?

(усередині контуру вигляду).

  1.  Як називають уявну площину?

(січною).

  1.  Яким перерізам надають перевагу під час виконання креслень?

(винесеним перерізам).

  1.  Які перерізи зручніші для нанесення розмірів?

(винесені перерізи).

  1.  Чим виділяють фігуру перерізу, щоб креслення було виразнішим?

(штриховкою у вигляді паралельних ліній).

  1.  Якими лініями наносять штриховку?

(суцільними тонкими).

  1.  Під яким кутом наносять штриховку?

(45ْ ).

  1.  Яка відстань повинна бути між лініями штриховки?

(2. . . 4 мм).

18. Якими літерами позначають фігуру перерізу?

(якими було позначено лінію перерізу).

  1.  Якщо фігура перерізу симетрична, то винесений переріз розміщують. .

(на продовженні лінії перерізу).

  1.  Якщо предмет симетричний, лінію перерізу проводять?

(лінію перерізу не проводять).

  1.  Як вказують лінію перерізу на несиметричних перерізах?

(за допомогою розімкнутої прямої зі стрілками).

  1.  Де розміщують накладений переріз?

(на самому вигляді).

  1.  Що надає кресленню виразності?

(штриховка).

  1.  Як називають умовні графічні позначення матеріалів на кресленнях?

(штриховка).

  1.  Як називається місце пропуску?

(розрив).

  1.  Як називається слюсарний інструмент для пробивання отворів у тонколистовому металі?
  2.  Для чого видаляють передню частину предмета?

(для зображення розрізу).

  1.  Як виділяють частину предмета, яка розміщена в січній площині?

(на розрізі штриховкою).

  1.  Як називається зображення предмета, уявно розрізаного січною площиною?

(розрізом).

30. Чи позначається уявний розріз предмета січною площиною на інших зображеннях предмета?

(не позначається).

31. Як на креслені показують січну площину яка проходить уздовж тонкої стінки?

(розрізаною).

32. Яку фігуру являє собою переріз?

(яка знаходиться в січній площині).

33. Чи вміщує в собі розріз переріз?

(так).

34. Як поділяють розрізи в залежності від кількості січних площин?

(прості і складні).

35. Як називається розріз, утворений внаслідок перетину предмета однією січною площиною?

(простим).

36. Як називається розріз, утворений січною площиною, яка перпендикулярна до горизонтальної площини проекції?

(горизонтальним).

37. Як називається розріз, утворений січною площиною, яка паралельна горизонтальній площині проекції?

(горизонтальним)

38. Як називається розріз, утворений січною площиною, що розташована під будь – яким кутом?

(похилим).

39. Як називається розріз у якому січна площина проходить уздовж довжини або висоти предмета?

(поздовжнім).

40. Якщо січна площина проходить перпендикулярно до довжини предмету, то такий розріз слід вважати. . . . .

(поперечним).

41. Які розрізи застосовують для того щоб показати на кресленнях внутрішню будову предметів?

(місцеві).

42. Як називаються розрізи, утворені двома і більше січними площинами?

(складними).

Заключний етап уроку.

Підбиття підсумків.

 

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ф

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ш

 

docx
Додано
22 січня 2023
Переглядів
247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку