Урок – гра в 8-х класах «Ми досвідчені фізики»
Урок складається з 7 конкурсів, перед початком уроку учнів розбити на три команди. Команди повинні вигадати собі назви команд та девізи.
Кожен конкурс проходить на швидкість та точність, оцініється балами, які записуються на дошці у таблиці
1 конкурс «Хто перший» ( в цьому конкурсі вчитель називає відкриття чи закон, а учні повинні назвати вченого) за одну вірну відповідь 0,5 балів
2 конкурс" Знайти вірну дорогу" ( на дошці написані фізичні величини та одиниці вимірювання, задача з´єднати величини та їх одиниці вимірювання) за одну вірну відповідь 0,5 балів
Q, c, t, I, U, R, g, A - фізичні величини;
Кл, Дж∕кг°С, А, Дж, Ом, °С, Дж, Н, В – одиниці вимірювання
3 конкурс «Побудувати електричну схему по малюнку» ( по даному малюнку учні повинні на швидкість накреслити умовними позначками електричну схему) конкурс оцінюється у 3 бали
4 конкурс " Всім відомий метр" ( треба назвати фізичне слово, прибор, величину в якому буде слово метр. Наприклад : Амперметр - сила струму) за одну вірну відповідь – 1 бал
Дінамометр - вимірює силу; Манометр - тиск;
Термометр - температура; Спідометр - швидкість;
Електрометр - електричний заряд; Псіхрометр - вологість повітря;
Вольтметр - електрична напруга; Ваттметр - потужність;
5 конкурс "Чорний ящик" ( У коробку чи ящик скласти речі – відповіді, та читати учням речення – підказки по яким учні повинні продемонструвати свої знання та визначити, що знаходиться у ящику) за одну вірну відповідь – 1 бал
1 - Він завжди ціленаправлен та багато кому, будучі їх провідником врятував життя
- він байдужий до дорогоцінних металів та алмазам, але хвилююється при взаємодії з залізом
- у нього є північ та південь (КОМПАС)
2 - за допомогою цього тіла можна продемонструвати закон Паскаля та пружність газів
- з ним товаришують багато спортсменів
- за ним плакала Таня ( М´ЯЧ)
3 – буває спиртовий та ртутний;
4 – їх основна частина стержень – коромисло
6 конкурс « Спробуй відгадай» ( треба відгадати фізичне поняття прослухавши 3 підзказки - означення) за одну вірну відповідь – 1 бал
1 – діє на дно та стіни сосуда
2 – вона є у всіх здорових людей. У чоловіків її більше, у жінок та дітей її менше
3 – У всіх здорових людей вона майже однакова
4 – вона є у всіх, якщо людину не годувати, то вона значно зменшиться
7 завдання « Доміно» (Роздати учням папір у формі прямокутників з неповними формулами. Їх задача в тому, щоб зібрати вірну формулу для обчислення)
I = |
g/t |
A/ g |
R = |
RS / l |
p = |
U = |
U/ R |
g = |
It |
A/ U |
I = |
В кінці підрахувати бали кожної команди та озвучити ім’я переможців.
З переможцями уроку – гри провести досліди.
ДОСЛІДИ:
1 – з фольгою та батарейкою ( треба було показати, як за допомогою фольги та батарейки розвести вогонь)
2 – « Огнеупорний шарик» ( два повітряних шарика, один наповнений повітрям, другий водою – показати, що якщо піднести шарик з повітрям до свічки, то він одразу лопне, а той що з водою не лопне поки вода в шарику не випариться)
3- «Золушка» ( на тарілку насипати соль і чорний перець, узяти повітряний шарик натерти його шарфом, або одягом, тобто дати йому негативний заряд і піднести до тарілки, усі молекули чорного перцю виявляться на шарику)
4 – « Вуглекислий газ» ( налити оцет у склянку і добавити в нього соду, потім склянку піднести до свічки, яка горить і вона одразу погасне, так як пари вуглекислого газу тушать вогонь)