Урок - гра " Ми досвідчені фізики"

Про матеріал
Цей урок в ігровій формі, який проводиться на закріплення теми електричного струму, напруги та опіру
Перегляд файлу

Урок – гра в 8-х класах «Ми досвідчені фізики»

Урок складається з 7 конкурсів, перед початком уроку учнів розбити на три команди. Команди повинні вигадати собі назви команд та девізи.

Кожен конкурс проходить на швидкість та точність, оцініється балами, які записуються на дошці у таблиці

1 конкурс «Хто перший» ( в цьому конкурсі вчитель називає відкриття чи закон, а учні повинні назвати вченого) за одну вірну відповідь 0,5 балів

  • Кого називають винахідником термометра? ( Галілео Галілей)
  • Прізвищем якого вченого вимірюють силу?  ( Ньютон)
  • Він відкрив змінний струм, бездротову передачу енергії, електрику, його роботи привели до відкриття рентгену ( Микола Тесла)
  • Як звали вченого, німецького інженера в честь якого названи дизельні двигуни                                                    ( Рудольф Дізель)
  •  Назвіть вченого, на підставі кого установили закон: сила взаємодії двох нерухомих точкових зарядів прямо пропорційна добутку модулів цих зарядів і обернено пропорційна квадрату відстані між ними                (Шарль Кулон)
  •  Як звали вченого, прізвищем якого вимірюють електричний опір ( Геогр Ом)

2 конкурс" Знайти вірну дорогу" ( на дошці написані фізичні величини та одиниці вимірювання, задача  з´єднати величини та їх одиниці вимірювання) за одну вірну відповідь 0,5 балів

 Q, c, t, I, U, R, g, A -  фізичні величини;

 Кл, Дж∕кг°С, А, Дж, Ом, °С, Дж, Н, В – одиниці вимірювання

3 конкурс «Побудувати  електричну схему по малюнку»  ( по даному малюнку учні повинні на швидкість накреслити умовними позначками електричну схему) конкурс оцінюється у 3 бали

ead2ccf79c163f4636e9c5dc2d20b27a.jpg

4 конкурс " Всім відомий метр" ( треба назвати фізичне слово, прибор, величину в якому буде слово метр. Наприклад : Амперметр - сила струму) за одну вірну відповідь – 1 бал

   Дінамометр -  вимірює силу;                            Манометр - тиск;

   Термометр -  температура;                                Спідометр - швидкість;

   Електрометр - електричний заряд;                    Псіхрометр - вологість повітря;

   Вольтметр - електрична напруга;                      Ваттметр - потужність;

5 конкурс "Чорний ящик" ( У коробку чи ящик скласти речі – відповіді, та читати учням речення – підказки по яким учні повинні продемонструвати свої знання та визначити, що знаходиться у ящику) за одну вірну відповідь – 1 бал

  1 - Він завжди ціленаправлен та багато кому, будучі їх провідником врятував життя

     - він байдужий до дорогоцінних металів та алмазам, але хвилююється при взаємодії з залізом

    - у нього є північ та південь                             (КОМПАС)

 

  2 - за допомогою цього тіла можна продемонструвати закон Паскаля та пружність газів

    - з ним товаришують багато спортсменів

    - за ним плакала Таня                                        ( М´ЯЧ) 

 

 3 – буває спиртовий та ртутний;

  • прилад для визначення температури
  • теж саме, що і градусник                              ( ТЕРМОМЕТР)

 

4 – їх основна частина стержень – коромисло

  • бувають лабораторні, технічні, медицінські
  • помічник продавця                                          ( ВАГИ)

 

6 конкурс  « Спробуй відгадай»  ( треба відгадати фізичне поняття прослухавши 3 підзказки  - означення) за одну вірну відповідь – 1 бал

     1 – діє на дно та стіни сосуда

  • збільшується з глибиною
  • воно потрібне коли щось прикріпляєш (   ТИСК)

 

2 – вона є у всіх здорових людей. У чоловіків її більше, у жінок та дітей її менше

  • це не річ ї вона не зберігається
  • « Давай поборемся» - кажу ті у кого її багато    ( СИЛА)

 

3 – У всіх здорових людей вона  майже однакова

  • Її одиниця вимірювання градус
  • Зі збільшенням тепла вона також збільшується      ( ТЕМПЕРАТУРА)

 

4 – вона є у всіх, якщо людину не годувати, то вона значно зменшиться

  • Її увесь день визначають продавці на ринку
  • Ця величина скалярна, але не векторна         ( МАСА)

 

7 завдання « Доміно»  (Роздати учням папір у формі прямокутників з неповними формулами. Їх задача в тому, щоб зібрати вірну формулу для обчислення)

I =

g/t

A/ g

R =

 

                     

RS / l

p =

  

 

U =

 

U/ R

 g =

 

  

It

 

A/ U

                                                                                                                   
 

 I =

В кінці підрахувати бали кожної команди та озвучити ім’я переможців.

З переможцями уроку – гри провести досліди.

ДОСЛІДИ:

1 – з фольгою та батарейкою ( треба було показати, як за допомогою фольги та батарейки розвести вогонь)

2 – « Огнеупорний шарик» ( два повітряних шарика, один наповнений повітрям, другий водою – показати, що якщо піднести шарик з повітрям до свічки, то він одразу лопне, а той що з водою не лопне поки вода в шарику не випариться)

3-  «Золушка» ( на тарілку насипати соль і чорний перець, узяти повітряний шарик натерти його шарфом, або одягом, тобто дати йому негативний заряд і піднести до тарілки, усі молекули чорного перцю виявляться на шарику)

4 – « Вуглекислий газ» ( налити оцет у склянку і добавити в нього соду, потім склянку піднести до свічки, яка горить і вона одразу погасне, так як пари вуглекислого газу тушать вогонь)

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку