Урок - гра на тему"Загадки, казки, прислів’я та приказки"

Про матеріал
Урок - гра на тему"Загадки, казки, прислів’я та приказки" з метою створити атмосферу для закріплення знань, умінь,навичок учнів про українські народні казки, загадки, прислів’я, приказки. Стимулювати діалогічне та монологічне мовлення, пам’ять, творчість учнів. Спонукати умінь узагальнювати, фантазії, уяви,уваги,інтуїції. Сприяти поважне ставлення до усної народної творчості як джерела літератури.
Перегляд файлу

Тема:      Загадки, казки, прислів’я та приказки

Мета:      Створити атмосферу для закріплення знань, умінь,навичок учнів про українські народні казки,  загадки, прислів’я, приказки.  Стимулювати діалогічне та монологічне мовлення, пам’ять, творчість учнів. Спонукати умінь узагальнювати, фантазії, уяви,уваги,інтуїції. Сприяти поважне ставлення до усної народної творчості як джерела літератури.

Тип уроку:     урок перевірки та закріплення знань.

Фориа: урок-гра

Очікувані результати:

Учні зможуть:

  1.              Виокремити значення  прислів’я та приказки
  1.              Аналізувати прислів’я за малюнками
  2.              Застосовувати творчі здібності з інших дисциплін

Обладнання:    картки з прислів’ями ( розрізані),  кросворди для кожної команди, чарівна скринька,  ватмани, фломастери,  кольорова крейда, малюнки дітей,нитка, шапка, перо, ложка, книга, хліб.

Методичний коментар: на уроці використано дидактично ігрову модель для розвитку творчих здібностей КВК,прийом «Бліц-інценуванння», метод робота в групах, яка допомагає набути навички, які людині необхідні для спілкування; використана форма кросворд, для умінь обробляти інформацію

                                                        ХІД УРОКУ

І. Організаційно-мотиваційний етап

    Епіграф:                                                            Учітесь, читайте,

                                                                                   І чужому научайтесь!

                                                                                   А свого не цурайтесь.

                                                                                                                     Т. Шевченко

Учитель: «Відчиняє двері казка з добрими очима», - сказав колись поет. І ми сьогодні, діти, також, увійдемо до казкового світу нашого народу.  На уроці навчимось виокремлювати значення  прислів’я та приказки, аналізувати прислів’я за малюнками, застосовувати вміння з укроку малювання. Для того, щоб здійснити нашу подорож, ви поділитесь на дві команди. Капітани команд, представте себе та свою команду.

 

  •                 Конкурс «вітання команд».

Відбувається інсценізація української народної казки або уривка з казки. Оцінюється артистичність, оригінальність оформлення (костюми, декорації, шумові та зорові ефекти).   ( 5 балів)

 

ІІ. Операційно-пізнавальний етап.

  •                 Конкурс «Прислів`я».

Команди отримують конверти з розрізаними прислів’ями. Треба скласти прислів’я правильно, наклеївши їх на папір ( 3 бали)

  •              Зробив діло – гуляй сміло.
  •              Хто рано посіє, той рано пожне.
  •              Мудрим ніхто не вродився, а навчився.
  •              Без труда нема плода.
  •              Хто стане орати, той стане багатим.
  •              Книга вчить, як на світі жити.
  •              Одна голова – добре, а дві – краще.
  •              Не кажи «Не вмію», а кажи «Навчуся».
  •              Злагода будує, а незгода руйнує.
  •              Злий плаче від заздрості, а добрий від радості.
  •              Під лежачий камінь і вода не тече.
  •                 Конкурс «Пантоміма».

За допомогою жестів та міміки покажіть прислів’я так, щоб команда суперників змогла відгадати його. ( 4 бали).

  •              Баба з возу – кобилі легше.
  •              Не кажи «гоп», поки не перескочиш.
  •              Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.
  •              Любиш кататися – люби і санчата возити.

 

 

 

  •                 Конкурс «Загадки».

Учні першої команди загадують  завчасно підготовлені загадки, учасникам другої команди. Потім навпаки. Підготовлених загадок має бути п`ять.               ( 5 балів).

  •                 Конкурс «Кросворд».

Треба заповнити всі клітинки, прочитати слово з ваштрихованому стовпчику й скласти невелику розповідь про героя, зашифроване ім`я якого міститься в кросворді. Перемагає команда, яка першою впоралася із завданням. ( 3 бали).

                             Кросворд № 1

Заповніть усі клітинки, прочитайте слово в заштрихованому стовпчику й складіть невеличку розповідь про героя легенди чи казки, заштриховане ім’я якого міститься в кросворді.

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

  1.              Якими вважалися обидва брати з казки «Про жар-птицю та вовка»?
  1.              Початок казки.
  2.              Скільки разів повторюються події в казках?
  3.              Казки, в яких діють звичайні люди, описуються події, явища життя.
  4.              Один із помічників головного героя казки «Летючий корабель».
  5.              Доньку кого врятував небіж.

 

Кросворд № 2

Заповніть усі клітинки, почитати слово в заштрихованому стовпчику й скласти невеличку розповідь про героя легенди чи казки, заштриховане ім’я якого містилося в кросворді.

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.              Чарівний предмет, за допомогою якого оживає дурень із казки «Про жар-птицю та вовка».
  1.              Твір, у якому розказується про вигадані, фантастичні події.
  2.              Рух рук або тіла, що супроводжує мовлення.
  3.              Богині добра і захисту від усілякого зла.
  4.              Як одним словом називають сукупність міфів?
  5.              Придумана оповідь про якусь подію, особу,    явище, походження назв, що сприймається як достовірна.

 

  • Конкурс  капітанів.

У «казковому» ящику сховано чотири предмети. Ватажки-суперники по черзі дістають предмети і називають прислів’я або приказку. (Перо, хліб, камінь,шапка,ложка, книга,гроші,нитка). ( 3 бали)

  • Конкурс «Домашнє завдання».

Команди-суперниці показують одна одній малюнки з прислів’ями та приказками  намальовані вдома. Оцінюється майстерність зашифрованості прислів’я чи приказки. Конкурс спрямований на творчі здібності з образотворчого мистецтва.   ( 4 бали)

  • Конкурс художників.

     За хвилину учасники мають намалювати будь-яку ілюстрацію до

 казки « Про правду і кривду». Це конкурс на дотепність. Оцінюється оригінальність, стиль. ( 3 бали )

 

 

 

ІІІ. Рефлекційно-оцінювальний етап.

  • Підсумок. Нагородження переможців.

 Сходинки успіху

     Намалюйте у зошитах сходинки по кількості завдань нашого уроку. Зафарбуйте червоним кольором ті сходинки, завдання яких ви виконали із задоволенням.

  • Диференційоване домашнє завдання
  •             Скласти самостійно загадки до предметів з казки «Мудра дівчина»;
  •             Знайти прислів’я до предметів з казки «Мудра дівчина»;
  •             Намалювати малюнок до прислів’я чи загадки;
  •             Скласти усний відгук «Що вас навчили прислів’я».

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Панченко Юлія
Додано
2 листопада 2022
Переглядів
1978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку