Тема: Загадки, казки, прислів’я та приказки
Мета: Створити атмосферу для закріплення знань, умінь,навичок учнів про українські народні казки, загадки, прислів’я, приказки. Стимулювати діалогічне та монологічне мовлення, пам’ять, творчість учнів. Спонукати умінь узагальнювати, фантазії, уяви,уваги,інтуїції. Сприяти поважне ставлення до усної народної творчості як джерела літератури.
Тип уроку: урок перевірки та закріплення знань.
Фориа: урок-гра
Очікувані результати:
Учні зможуть:
Обладнання: картки з прислів’ями ( розрізані), кросворди для кожної команди, чарівна скринька, ватмани, фломастери, кольорова крейда, малюнки дітей,нитка, шапка, перо, ложка, книга, хліб.
Методичний коментар: на уроці використано дидактично ігрову модель для розвитку творчих здібностей КВК,прийом «Бліц-інценуванння», метод робота в групах, яка допомагає набути навички, які людині необхідні для спілкування; використана форма кросворд, для умінь обробляти інформацію
ХІД УРОКУ
І. Організаційно-мотиваційний етап
Епіграф: Учітесь, читайте,
І чужому научайтесь!
А свого не цурайтесь.
Т. Шевченко
Учитель: «Відчиняє двері казка з добрими очима», - сказав колись поет. І ми сьогодні, діти, також, увійдемо до казкового світу нашого народу. На уроці навчимось виокремлювати значення прислів’я та приказки, аналізувати прислів’я за малюнками, застосовувати вміння з укроку малювання. Для того, щоб здійснити нашу подорож, ви поділитесь на дві команди. Капітани команд, представте себе та свою команду.
Відбувається інсценізація української народної казки або уривка з казки. Оцінюється артистичність, оригінальність оформлення (костюми, декорації, шумові та зорові ефекти). ( 5 балів)
ІІ. Операційно-пізнавальний етап.
Команди отримують конверти з розрізаними прислів’ями. Треба скласти прислів’я правильно, наклеївши їх на папір ( 3 бали)
За допомогою жестів та міміки покажіть прислів’я так, щоб команда суперників змогла відгадати його. ( 4 бали).
Учні першої команди загадують завчасно підготовлені загадки, учасникам другої команди. Потім навпаки. Підготовлених загадок має бути п`ять. ( 5 балів).
Треба заповнити всі клітинки, прочитати слово з ваштрихованому стовпчику й скласти невелику розповідь про героя, зашифроване ім`я якого міститься в кросворді. Перемагає команда, яка першою впоралася із завданням. ( 3 бали).
Кросворд № 1
Заповніть усі клітинки, прочитайте слово в заштрихованому стовпчику й складіть невеличку розповідь про героя легенди чи казки, заштриховане ім’я якого міститься в кросворді.
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
2 |
|
|
|
|
|
||||||
|
3 |
|
|
|
||||||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
6 |
|
|
|
|
|
|
||||||
Кросворд № 2
Заповніть усі клітинки, почитати слово в заштрихованому стовпчику й скласти невеличку розповідь про героя легенди чи казки, заштриховане ім’я якого містилося в кросворді.
|
1 |
|
|
|
||||||
|
2 |
|
|
|
|
|
||||
|
3 |
|
|
|
||||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
||
У «казковому» ящику сховано чотири предмети. Ватажки-суперники по черзі дістають предмети і називають прислів’я або приказку. (Перо, хліб, камінь,шапка,ложка, книга,гроші,нитка). ( 3 бали)
Команди-суперниці показують одна одній малюнки з прислів’ями та приказками намальовані вдома. Оцінюється майстерність зашифрованості прислів’я чи приказки. Конкурс спрямований на творчі здібності з образотворчого мистецтва. ( 4 бали)
За хвилину учасники мають намалювати будь-яку ілюстрацію до
казки « Про правду і кривду». Це конкурс на дотепність. Оцінюється оригінальність, стиль. ( 3 бали )
ІІІ. Рефлекційно-оцінювальний етап.
Сходинки успіху
Намалюйте у зошитах сходинки по кількості завдань нашого уроку. Зафарбуйте червоним кольором ті сходинки, завдання яких ви виконали із задоволенням.