Урок - гра "Правовий квест"

Про матеріал
Застосування інноваційних технологій та методик навчання і виховання сприяє різнобічному розвитку учнів, зацікавленості їх і викладачів. Однією з таких методик, яка вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати та вирішувати поставлені задачі є квест. Квест дозволяє розвивати активне пізнання на уроках та в позаурочній діяльності, сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощів, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізувати знання, вчить мислити логічно, розвиває інтерактивні здібності.
Перегляд файлу

C:\Users\Ozymovsky\Desktop\femida_tp.jpg

 

Урок-гра «Правовий квест»

 

      Застосування інноваційних технологій та методик навчання і виховання сприяє різнобічному розвитку учнів, зацікавленості їх і викладачів. Однією з таких методик, яка вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати та вирішувати поставлені задачі є квест.

      Квест дозволяє розвивати активне пізнання на уроках та в позаурочній діяльності, сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощів, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізувати знання, вчить мислити логічно, розвиває інтерактивні здібності.

     

      Навчальна мета: узагальнити та поглибити  знання  у сфері правового виховання та юридичної освіченості. Виробляти навички правомірної поведінки, підвищення зацікавленості та інтересу молодого покоління до правових знань.

      Розвиваюча мета : розвивати в учнів уміння застосовувати свої знання яких вони набули на уроках правознавства та в процесі позакласного правового виховання.
      Виховна мета: виховувати в учнів прагнення до правової культури та освіченості в учнівському середовищі.

 

Вік учнів: 15-17 років.

 

Тип заняття: перевірки знань та практичних навичок.

 

Вид заняття: практичне (1 година).

 

Форма проведення: урок - гра.

Хід заняття

  1.               Організаційний момент
  2.               Основна частина

 

Група росподіляється на три команди, кожна команда витягує індивідуальне завдання, знайомиться з умовами проведення квесту та отримує маршрутний лист.

 

У квесті беруть участь: учні 21 групи.

 

Девізом нашого заходу є такі слова: 

 

Мораль і Право, Право і Закон –

Рушійні сили для життя людини.

А їх знання надасть нам вірний тон

І розвиток держави України.

 

 

Станції

Бали

Кросворд

12

Плутанина

12

Права і обов’язки

12

Літературна

12

Історична

12

Інтелектуальний штурм

12

Фотозагадки

12

Юридична математика

12

Марафон

12

Мої дії

12

 

 

 

 

 

 

 

Станція «Кросворд»

1... годує, а лінь - марнує. (Праця)

2. Чого прагнуть люди у всьому світі? (Миру)

3. Загальні правила, закономірності, за якими живуть люди у

суспільстві. (Закон)

4. Угода, міжнародний договір з певних питань. (Конвенція)

5. Що є найціннішим для людини? (Життя)

6. Навчальний заклад, у якому навчаються діти. (Школа)

7. Основний закон держави. (Конституція)

 

 

 

Кросворд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: (Правило)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція «Плутанина»

 

1. УЕТДПТА (Депутат)

2. АНКОЗ (Закон)

3. ЗДИЕТНПЕР (Президент)

4. ОДАВАТК (Адвокат)

5. Ж Ю Д Б Т Е (Бюджет)

6.НТКОИСЯЦУІТ(Конституція)

 

Станція «Права і обов’язки»

 

1 ситуація. За вчинену бійку, зрив уроку, прогул навчального заняття учнів у школі покарано словесними принижуваннями, ставленням учня у куток, побиттям.

Дозволені чи заборонені правом способи покарання у цій школі?(ст.28 Конвенції)

Відповідь: Конвенція говорить про те, що шкільна дисципліна може підтримуватись лише за допомогою покарань, що захищають гідність учня та повагу до дитини.

2 ситуація. 14-річний Віктор вирішив скористатись своїм правом на свободу висловлювання. Він висловив однокласнику все, що про нього думав. При цьому використовував грубі слова, зухвалу форму. Чи мав він на це право? (ст. 13 Конвенції)

Відповідь: Віктор, безумовно, не мав права принижувати однокласника. Ми маємо використовувати свої права, але при цьому не можемо порушувати права інших людей. Віктор не тільки повів себе негарно, він здійснив правопорушення, за яке має відповісти.

3 ситуація. У батьків народилася вродлива дівчинка. Вони вирішили дати їй ім’я Весна. Представник РАЦСу відмовилась реєструвати дитину під таким ім’ям. Батьки вирішили, що відбулося порушення права дитини. (ст. 7,8 Конвенції)

Відповідь: Батьки мають право обирати ім’я дитині за однією умовою: воно не повинно принижувати дитину. Тому, в принципі, відбулося порушення прав батьків і дитини на ім’я.

4 ситуація. Директор державного ліцею, викладач правознавства, прийняв рішення про введення оплати за навчання. Чи мав він на це право? (ст. 28 Конвенції)

Відповідь. Конвенція передбачає лише мінімальні стандарти, кожна держава має право вводити більш високі і кращі. В Україні обов’язковою і безоплатною є середня освіта в державних установах, тому директор не мав права вводити плату за навчання. Права дитини у цьому ліцеї порушені.

 

Станція «Літературна»

C:\Users\Ozymovsky\Desktop\2.jpg

Про які порушені права дитини йде мова у цих фразах .

1. «Малий Захарко був змушений покинути школу і працювати на заводі» (Право на освіту, право на працю).

2. «Бояри хотіли вбити малих княжичів Данилка і Василька». (Право на життя).

3. «Піччі з касти погоничів слонів хотів вчитися, але йому заборонили це робити». (Право на власну думку, право на освіту).

4. «Роберт не мав батьків, тому він був безпритульний і голодував». (Право на захист і допомогу держави).

5. «Мала Мері помирала від хвороби, тому що батьки не мали грошей на ліки». (Право на охорону здоров’я).

6. «Козацьких дітей Оксану і Петрика захопили татари як ясир і продавали у Стамбулі на ринку». (Право на захист від работоргівлі)

Виразно продекламувати вірші

Регулювати світ людських стосунків,
Впровадити державницький процес –
Все в правознавстві міститься в рахунку:
Розумно й чесно твориться прогрес.

Я маю право жити на землі,
Творити, дихати, учитись.
Примножувать багатства всі її,
Своєю Україною гордитись.
Я маю право Україну прославляти,
Боротися за неї і за честь стояти.
Безкрайнії поля її любити,
І щовесни журавликів із вірою зустріти.
Я маю право на веселку й на весну,
На щедру осінь і на тепле літо,
На зиму, так безмежно чарівну,
І на лани із стиглим житом.
На золотаве сонце в небесах,
Що щедро Україну зігріває.
На соловейка спів в гаях,
І на любов батьків, безмежну і безкраю.

 

Як в кожної держави,
У  нас закон є  і права.
І ми навік запам’ятали
Із Декларації слова:
Всі діти вільні і всі рівні,
І треба всім нам дружно жить.
Тож, ми ще змалечку вчимося
Всіх поважати і любить.

 

Я маю право жити на землі.

Творити, дихати, учитись.

Примножувать багатсва всі її.

І Україною гордитись.

Я маю право Україну восхвалять.

Боротися за неї  і за честь стоять.

Безкрайнії її поля любити.

І щовесни журавликів зустріти.

 

Я маю право на веселку і весну.

На щедру осінь і на тепле літо.

На зиму, так безмежно чарівну.

І на лани із стиглим житом.

На золотаве сонце в небесах,

Що щедро Україну зігріває.

На соловейка спів в гаях.

І на любов батьків, безмежну і безкраю.

  

Я звичайна дитина, живу в Україні,

Де цвітуть чорнобривці і калина рясна!

І я маю право на щасливе життя!

Я хочу здобути вищу освіту.

З родиною помандрувати по світу.

Улюблена справа завжди в мене є:

В'язати, читати – це хобі моє!

Дозвілля, освіта хай лише процвіта,

А  Конвенція захищає  наші права!


У світі є багато прав!

Для кожного вони свої:

Для школяра, працівника,

Директора чи малюка.

А знаєте ви, діти, які у вас права?

У ліцеї ось, наприклад,

У вас є право на освіту,

На друзів, мову, відпочинок.

І за обов’язки  теж не забувайте,

Про них ви, любі діти, пам’ятайте!

Станція «Історична»

  1. День прийняття Конституції Пилипа Орлика. (1710)
  2. Кількість Універсалів, які були прийняті у період діяльності Української Центральної Ради (IV)
  3. На цій мові розмовляли Юлій Цезар і Цицерон, Юліан Клавдій і Корнелій. У V столітті вона почала вмирати. На ній записані “Пакти і конституції законів та вольностей Війська Запорізького”. Сьогодні цю мову широко використовують в медицині. (Латинь).
  4. Хто придумав слово «історія»? (Греки)
  5. На чому писали Єгиптяни? (Папірус)
  6. Як називають велику державу, яка виникає на завойованих територіях?

(імперія)  

  1. Яка книга розповідає про давню історію єврейського народу? (Біблія)
  2. Коли в Давній Греції  ніхто не воював? ( Під час проведення Олімпійських ігор)
  3. Яку війну виграв лише один кінь? (Троянську)
  4.  Хто подарував вогонь людям? (Прометей)

 

Станція «Інтелектуальний штурм»

 

1. Коли було проголошено незалежність України? (24 серпня 1991 року)

2. Назвіть найвищі державні посади в нашій країні.(Голова Верховної Ради, Президент,Прем'єр-міністр)

3. Який державний орган влади в Україні є найвищим законодавчим?(Верховна Рада України)

4. Коли було прийнято Конституцію України, за якою живе держава?(28 червня 1996 року)

5. Хто був першим Президентом в історії України? (Михайло Грушевський)

6. До якого віку людина вважається дитиною?(До 18 років)

7. Основне право людини.(На життя)

8. Можливість діяти без заборон, за вибором.(Свобода)

9.  Що забезпечує демократичний характер держави? (Права і свободи громадян)

10. Які основні документи закріплюють права дитини?(Конвенція про права дитини, Декларація прав дитини)

 

Станція «Фотозагадки»

Дати коментар до малюнків:

C:\Users\Ozymovsky\Desktop\правовий квест\малюнки\63C19B8F-0517-4502-97FD-53206574822C.jpg  C:\Users\Ozymovsky\Desktop\правовий квест\малюнки\1876770-600.jpg

  C:\Users\Ozymovsky\Desktop\правовий квест\малюнки\b6ea07f22e1198d610ea7d1cef10c688.pngC:\Users\Ozymovsky\Desktop\правовий квест\малюнки\HR_symbols.jpg

C:\Users\Ozymovsky\Desktop\правовий квест\малюнки\images.jpg   C:\Users\Ozymovsky\Desktop\правовий квест\малюнки\p48_semeynyiy_portret2.jpg

C:\Users\Ozymovsky\Desktop\правовий квест\малюнки\10173963.png          C:\Users\Ozymovsky\Desktop\правовий квест\малюнки\права дитини картинка.jpg

C:\Users\Ozymovsky\Desktop\правовий квест\малюнки\11910904.jpg

Станція «Марафон»

 

1. Нормативний акт вищої юридичної сили. (Закон)

2. Особи без громадянства. (Апатриди)

3. Психічне ставлення особи до здійсненого правопорушення. (Вина)

4. Правовий зв'язок між особою та державою. (Громадянство)

5. Дія або бездіяльність, що порушує норми права. (Правопорушення)

6. Урочиста церемонія вступу на посаду голови держави. (Інавгурація)

7. Групи громадян, які не є українцями за національністю, виявляють почуття національного самоусвідомлення. (Національні меншини)

8. Найбільш тяжке та небезпечне правопорушення. (Злочин)

9. Основний Закон держави. (Конституція)

10. Система встановлених державою загальнообов’язкових, формально визначених норм, що регулюють найважливіші суспільні відносини. (Право)

 

Терміни:

Вотчина, целібат, полюддя, десятина, паломництво, реконкіста, руни, магнати, генеральні штати, майором.

      

C:\Users\Ozymovsky\Desktop\i-25.jpg

Станція «Юридична математика»

E:\Правовий квест\малюнки\1.jpg

  1. Приведіть у відповідність питання і цифри ( завдання для всіх команд однакове, але хто швидше і правильно справиться з завданням той перемагає).
  2. Мінімальний вік участі громадян у виборах
  3. Вік отримання громадянином паспорта
  4. Число областей в Україні
  5. Вік кримінальної відповідальності за особливо тяжкий злочин
  6. Мінімальний вік Президента України
  7. Строк повноважень депутата Верховної Ради ( один)

5 ;  18 ;  24 ;  16 ;  35 ;  14.

 

Станція «Мої дії»

 

1. Ти спізнився на урок і вчитель не пускає тебе до класу. Твої дії?

    - ти розвернешся і підеш гуляти по школі;

    - „ качаєш” свої права, грубиш учителю і сідаєш на своє місце;

    - вибачишся та попросиш дозволу сісти на своє місце. +

 

2. Ти став свідком грабіжного нападу: злодії відбирають речі у перехожого. Що ти будеш робити?

  - зробиш вигляд, що ти нічого не помітив;

  - прийдеш сам на допомогу потерпілому;

  - викличеш міліцію з найближчого телефону. +

 

3. ТИ побачив, як на зупинці до автобусу причепився хлопчик на роликах, щоб проїхати з вітерцем. Як ти вчиниш?

  - позаздриш йому та заплануєш і собі так зробити;

  -  попередиш водія автобусу;
  -   підскочиш до хлопця і спробуєш його відчепити;

 

4. Ти зайшов до роздягальні й побачив учня, який нишпорить по чужих кишенях. Твої дії?

  - повідомите про це вчителів, адміністрацію школи; +

  - перевіриш його кишені і забереш усе, що знайдеш, собі;

  - спробуєш сам його затримати і повернути все знайдене у нього на місце.

 

5. Ти повертаєш у бібліотеку пошкоджену книгу і бібліотекар пропонує тобі відшкодувати її вартість, згідно з „ Правилами користування бібліотекою”. Твої дії?

 - перестанеш відвідувати бібліотеку;

  - відремонтуєш книгу і, при можливості подаруєш бібліотеці книгу з власної ( з дозволу батьків) +

  - будеш відмовлятися, посилаючись на те,що книгу пошкодив попередній читач.

 

6. Твій однокласник запропонував тобі попробувати цигарку з „ травкою”. Як ти вчиниш?

 - попробуєш, щоб тільки не образити ;

 - відмовишся та порадиш запропонувати комусь іншому;

  - ти не лише відмовишся, а й поясниш про небезпечність цього.

 

 

Підведення підсумків…

 

 

docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Васильків І.Д., Кравчук В.М.)
Додано
9 грудня 2021
Переглядів
1309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку