Юридична відповідальність: поняття, підстави, види.

Про матеріал
Урок з правознавства у 9 класі: «Юридична відповідальність: поняття, підстави, види» розроблений за методикою критичного мислення. Метою уроку є ознайомлення учнів з поняттям «юридична відповідальність», її видами та виховання правової культури. Урок критичного мислення поділяється на три етапи: виклик або вступна частина, осмислення та рефлексія або підбиття підсумків. На етапі виклику учні разом з учителем за методом «Асоціативний кущ» актуалізують набуті знання на попередньому уроці про правопорушення, що є основою юридичної відповідальності. Оголошується тема уроку. На етапі осмислення учні спочатку працюють в парах, знаходячи в тексті слова-маркери та формулюють запитання до «Поняття та підстави юридичної відповідальноті». Далі учні поділяються на групи та отримують завдання-ситуації та схему «Види юридичної відповідальності». Групи повинні проаналізувати і визначити вид відповідальності, а також скласти свою ситуацію. Результати роботи представляють класу. На етапі рефлексії учням пропонується скласти схему «Фішбоун» про види юридичної відповідальності, а також сінквейн до слова «Відповідальність». Далі учні отримують домашнє завдання.
Перегляд файлу

Тема. Юридична відповідальність: поняття, підстави, види.

Мета:   ознайомити учнів  з ознаками, принципами і видами юридичної відповідальності; вдосконалити вміння учнів розв`язувати правові ситуації,  пояснювати юридичні терміни, аналізувати різні джерела інформації, працювати в групах, парах, загальному колі; виховувати в учнів правову культуру та розуміння невідворотності юридичної відповідальності в разі скоєння правопорушення.

Очікуванні результати:

  • пояснювати, що таке юридична відповідальність, називати її види та наводити приклади;
  • називати обставини, що виключають юридичну відповідальність;
  • розв’язувати правові ситуації, пов’язані з юридичною відповідальністю;

Тип уроку : урок  формування вмінь і навичок.  

Форма уроку: урок розвитку критичного мислення.

Методичні прийоми:

Асоціативний кущ, робота в парах і групах, аналіз правової ситуації,  робота з юридичними термінами, фішбоун, сінквейн.

Обладнання: підручник – Т.М. Філіпенко, В.Л. Сутковий. Правознавство, 9 клас;

ноутбук, мультимедійна презентація; роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Виклик, або Вступна частина уроку

За допомогою прийому «Асоціативний кущ» учні актуалізують опорні знання.

Вчитель. На попередньому уроці ви дізналися, що таке правопорушення. А зараз давайте складемо схему та згадаємо цей матеріал.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Отже, згадавши тему правопорушення, сьогодні на уроці ми розглянемо тему: «Юридична відповідальність: поняття, підстави, види» та дізнаємося, яка відповідальність наступає за порушення закону.

ІІ. Осмислення.

На даному етапі уроку ми повинні розглянути наступні питання:

1. Поняття та підстави юридичної відповідальноті.

2. Види юридичної відповідальності.

Робота в парах.

Учням пропонується опрацювати І пункт ст. 56-57, юридичні терміни та виділити в тексті слова-маркери і поставити до них закриті або відкриті запитання.

 Робота в групах.

Учні отримують схему: «Види юридичної відповідальності», а також конкретну ситуацію, де потрібно визначити вид правопорушення та юридичної відповідальності. Також група має змоделювати свою ситуацію на будь-який вид відповідальності  та  представити свої результати.

І група.

Викладач без поважних причин не з’явився у навчальному закладі у день, коли за розкладом занять у нього є «пари». Тим самим він порушив Правила внутрішнього трудового розпорядку і поставив під сумнів виконання навчального плану. За таке порушення працівнику може бути оголошена догана.
ІІ група.

Іван, 16 років, та Олексій, 17 років, перебуваючи у стані алкогольного сп’яніння, нецензурно лаялися й образили відвідувачів та охоронця нічного клубу, який намагався їх вивести на вулицю.

ІІІ група.

Громадянин М., працюючи фрезерувальником на підприємстві, внаслідок необережного поводження пошкодив робочий інструмент, який був наданий йому в користування.

ІV група.

Громадянин В. придбав холодильник. Коли його встановили працівники сервісної служби супермаркету електроніки,  він пропрацював 2 години й почав замість замороження продуктів нагрівати їх. Чоловік викликав представників сервісної служби та вони забрали холодильник для ремонту. Коли холодильник не повернули з ремонту через 2 місяці і 4 дні, мотивуючи тим, що чекають на запчастину з країни-виробника, громадянин В. подав до суду, вимагаючи надати інший товар та виплатити неустойку.

V група.

Друзі вирішили розглянути, як влаштована рушниця, яку придбали батьки одного із них. Один з них навів рушницю на іншого і натиснув на курок. Раптом, не очікувано для обох, пролунав постріл і один з підлітків помер.

ІІІ. Рефлексія, або підбиття підсумків.

Скласти схему «Фішбоун», де відобразити види юридичної відповідальності.

Картинки по запросу схема фішбоун 

 

 

 

Висновок

Тема

 

 

 

Скласти сінквейн «Відповідальність»

1 рядок – 1 слово – головна тема/об’єкт обговорень (іменник чи займенник)

2 рядок – 2 слова , що описують властивості/ознаки/характеристики об’єкта (прикметники, дієприкметники).

3 рядок – 3 слова, що описують дії, характерні для об’єкта (дієслова, дієприкметники)

 4 рядок – фраза з 4 слів, де автор висловлює особисте ставлення до теми

5 рядок – слово-резюме, ключова характеристика або нова інтерпретація об’єкта.

1.Відповідальність

2.Кримінальна, адміністративна

3. Порушувати, зазнати, притягуватися

4. Закон один для всіх.

5. Обов’язок.

ІV. Оцінювання учнів.

V. Домашнє завдання: параграф 8 ст. 55-59 опрацювати, розв’зати ситуацію ст. 59.

 

docx
Додано
11 грудня 2021
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку