Урок-гра
«Математична естафета»
«Розв’язування рівнянь з однією змінною»
6 клас
Тема:Розв’язування рівнянь з однією змінною
Мета: Систематизувати загальні відомості учнів про рівняння, корені рівняння; вміння розв’язувати нескладні рівняння; формувати навички розв’язувати задачі за допомогою складання рівнянь; розвивати вміння математично грамотно висловлювати свою думку.
Епіграф:
Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій винахідливості й здатності до міркувань.
Д. Пойа
Клас об’єднався в двікоманди, кожна має капітана. Три учні делегуються в журі. Кожен член команди має власну картку (додаток), куди виставляються отримані ним бали.
Хід уроку
Організація класу. Учитель оголошує тему і мету уроку. Називає його етапи та їх особливості.
I.Поетичнийконкурс
Кожна команда за 3 хв. повинна скласти невеличкий вірш зі словом «рівняння». Кращий варіант, за оцінкою журі, - 2 бали.
II. Інтелектуальнарозминка (закінчити речення)
Право відповідати має команда, учень якої перший підніс руку. Правильна відповідь – 1 бал. Якщо відповідь неправильна, то право відповідати переходить команді - суперниці. Отриманий бал іде на рахунок команди і в картку учня, що відповідав.
1. Рівняння – це рівність, що містить …
2. Щоб знайти невідомий доданок, треба …
3. Щоб знайти невідомий від’ємник, треба …
4. Щоб знайти невідоме ділене, треба …
5. Число, яке задовольняє рівняння, називається …
6. Розв’язатирівняння – означає знайти …
7. Якщо до обох частин рівняння додати одне й те ж саме число, то отримаємо …
8. Якщо який – небудь доданок перенести з однієї частини рівняння до іншої, змінивши при цьому знак на протилежний, то …
9. Якщо обидві частини рівняння помножити (поділити) на одне й те саме число, відмінне від нуля, то отримаємо …
III. Навчальнагра «Відгадай задумане слово»
На дошці заздалегідь заготовлена таблиця – ключ, що дозволяє знайти букви задуманого слова. Букви відповідають числам, які є коренями даних рівнянь. Рівняння необхідно розв’язувати попорядку.
1) 12 – х = 7
2) -6(х + 2) = 4х – 17
3) - х – 11 = х + 11
4) 2 (3х + 5) - 3 (4х – 1) = 11,8
5) 10х = 5
6) х = 12
7) + =
-22,5 |
9 |
5 |
-1/2 |
36 |
1/2 |
-5 |
0,2 |
-0,2 |
0 |
к |
м |
р |
и |
н |
с |
ж |
д |
Задумане слово «множник». Команда, що перша справилася з завданням, отримує 5 балів.
IV. Розв’яжіть задачу за допомогою складання рівняння.
На безлюдному острові Робінзон Крузо навчив рахувати свого папугу від 1 і до якогось числа. Якби це число подвоїти і до результату додати 30, то дістали б півсотні. До якого числа навчився рахувати папуга?
Правильне виконання завдання оцінюється в 5 балів.
Команда, яка справилась із завданням, пояснює його біля дошки.
V. Дуель капітанів
За правильну відповідь капітан отримує 3 бали, які виставляються у його власну картку і додаються до балів команди.
1) Яке число треба вписати в кружечок?
2)Задача
Десять солдат шикувалися в ряд, десять солдат йшли на парад. Дев’ять десятих булоносатих, а скільки було курносих солдат?
3) Розв’яжіть рівняння усно
х * = 5
VI. Знайдіть помилку
Рівняння заздалегідь написано на дошці, яку відкрили безпосередньо перед завданням.
10х + 3(7 – 2х) = 13 + 2х,
10х + 21 – 6х = 13 + 2х,
10х – 6х – 2х = 13 + 21,
2х = 34,
х = 34: 2,
х = 17
Команда, що перша знайшла помилку, отримує 3 бали
VII. Підсумок уроку
Журі оголошує результати конкурсу. Капітани аналізують роботу членів своїх команд і оцінюють роботу кожного учня, враховуючи бали в індивідуальних картках. Кожен учень команди – переможниці отримує додаткові 2 бали.