Конспект уроку - гри з математики
у 2 класі
Тема. Дидактична гра, як засіб розвитку пам’яті молодших школярів. Додавання і віднімання чисел у межах 20 з переходом через десяток. Розв’язування задач та рівнянь.
Мета:
Обладнання: предметні малюнки, листочки із завданнями, фішки, таблички з назвами місяців –Вересень, Жовтень, Листопад; завдання на карточках.
Хід заняття
І.Організаційна частина. Вітання
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
- Сьогодні у нас незвичайний урок, а інтелектуальна математична гра-подорож. Отже,ми проведемо змагання між командами, покажемо свої знання з математики .
(Запис девізу уроку на дошці або плакаті)
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо - правильно!
Лічимо – точно!
Пишемо – гарно!
ІІ.Актуалізація опорних знань.
1.Загадка
- Що за гостя знов прийшла
У село і в місто,
І калину одягла в червоне намисто?
Всі листочки в золоте знов пофарбувала,
Груші, сливи, виноград
Нам подарувала.
Хто ж це все зробив для нас, діти? (Осінь)
2. Бесіда
- Діти, то яка пора року господарює? (Осінь)
- І ось ми бачимо, що осінні важкі хмаринки завітали до нашого класу і на своїх листочках принесли нам завдання і сюрпризи, які допоможуть Цариці Осені завітати до нас на завтрашнє свято Подяки. ( На дошці висять листочки із завданнями).
3.Сюжетно-рольова гра «Осінь»
Мета гри:створити позитивний настрій дітей, викликати інтерес до уроку та розподілити клас на групи.
Вчитель. Я подарую вам по листочку. Кожен листочок має свою назву: Вересень, Жовтень, Листопад – це сини матінки – Осені. Ви сідаєте за парту із назвою свого місяця.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Тож налаштуємось на урок і повторимо із заплющеними очима вислови:
- Я – учень.
Я ходжу до школи.
Мене вчать вчитися.
Я все розумію.
Я хочу все знати.
- Отже, в добру путь! За кожну правильну відповідь ви будете отримувати фішки. Яка команда набере найбільше фішок – та переможе у нашій грі.
І тур. Математична розминка.
Зриваю листочок із завданням Цариці Осені
1.Усна лічба
- Назвіть число, що складається з 5 десятків (50 )
- Назвіть число, що складається з 1десятка 6 одиниць (16 )
- Назвіть найбільше двоцифрове число ( 99 )
- Назвіть найменше двоцифрове число ( 10 )
- Назвіть сусідів числа 19 ( 18, 20 )
2.Гра «Хоп»
До дошки виходять по одному учневі з команди. За командою вони починають швидко рахувати від 1 до 20; від 20 до 1 . Якщо у числі є цифра 1, то кажемо «хоп» і плескаємо у долоні. Виграє той, хто допустить менше помилок.
3.Гра « Так чи ні»
- Молодці, діти, ви заробили свої перші бали і цим наблизили прихід Осені на свято.
ІІ тур. Завдання на швидкість.
- Осінь разом зі своїми лісовими мешканцями підготували слідуючі завдання,
які потребують швидко мислити.
Групове завдання: у кожної команди – набір карток із виразами та відповідями. Необхідно розв’язати кругові приклади,щоб скласти доріжку. Команда –переможець отримує – 4 фішки, друга команда – 2 фішки, третя – 1 фішку.
99-11 62
52+47 52
23+29 70
98-50 48
88-26 98
48+22 99
70-47 88
62+36 23
- Молодці, виграла команда….
2.Гра « Засели лісові будиночки» ( Завдання записані на дошці)
11 |
|
6 |
|
|
4 |
8 |
|
|
2 |
12 |
|
5 |
|
|
8 |
3 |
|
|
6 |
13 |
|
9 |
|
|
5 |
7 |
|
|
9 |
- Першими виконали завдання .., за що отримують 4 фішки, друга команда – 2 фішки, третя – 1.
Жовте листячко летить
Під ногами шелестить.
Сонцев же не припікає.
Жовтень жалю не має;
З дерев листячко зриває.
Номер кошика відповідає розв’язку прикладів, записаних на шапках грибів.
( На партах у команд лежать гриби із прикладами. Потрібно їх скласти у свій кошик)
9+6 7+8 17-2 20-5 10+5 =15
9+7 13+3 19-3 20-4 10+6 =16
9+8 12+5 19-2 20-3 10+7 =17
10 грн. 100 к.
10 дм 50 см
12 міс. 1рік 1міс.
ІІІ тур. Конкурс капітанів.
1.Розв’язати рівняння.(члени команди записують рівняння в зошит)
13+х=16 х+12=17 14-х=9
2.Обчислити вирази
14-8+7+5-8= 6+8-5+7-6= 9+3-4+6-4=
ІV тур. Розв’язування задач.( Робота з підручником. По группах виконують самостійно з коментуванням)
Задача 231 Задача 232 Задача 233
9+9=18 (с.) 16-9=7 (ол.) 13-5+7=15(ав.)
Фізкультхвилинка.
В цьому класі друзі всі!
Я і ти, і ми, і ви.
Посміхнись тому. хто зліва.
Посміхнись тому, хто справа
Ми – одна сім’я!
В цьому класі друзі всі!
Я і ти, і ми, і ви.
Руку дай тому, хто зліва.
Руку дай тому, хто справа.
Ми – одна сім’я!
В цьому класі друзі всі!
Я і ти, і ми, і ви.
Обніми того, хто зліва.
Обніми того, хто справа.
Ми – одна сім’я!
Відпочили і продовжуємо далі.
2.Веселі задачі.
1.Скільки хвостів у 7 котів?
2.Що важче 1кг заліза чи 1 кг пір’я?
3.На березі паслися гуси. Скільки було гусей, якщо у них було 6 лап?
4.Дівчинка йшла до школи, а назустріч їй дві подружки. Скільки дітей ішло до школи?
V.Бліц-опитування. Продовжити речення.
Підбиття підсумків конкурсів.
Оцінювання. Домашнє завдання .