Урок - гра з математики у 4 класі "Щасливий випадок"

Про матеріал

Конспект уроку з математики для 4 класу з теми "Письмове додавання та віднімання багатоцифрових чисел. Розв'язування задач".

Матеріал містить ряд цікавих завдань, також використану краєзнавчий матеріал.

Перегляд файлу

 

 

 УРОК-ГРА  „ЩАСЛИВИЙ  ВИПАДОК”

озробка  уроку  з  математики  у  4  класі) 

 

 

        Ірина  Омельченко

вчитель ліцею №1 Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області

        

  

ТЕМА:  Письмове  додавання  та  віднімання  багатоцифрових  чисел.

      Розв’язування  задач.

МЕТА:  Удосконалювати  навички  додавання  і  віднімання  

               багатоцифрових  чисел,  вміння  розв’язувати  рівняння,  вправляти  

                у  розв’язуванні  задач;

       розвивати  пізнавальний  інтерес  учнів,  уміння  долати  труднощі;  

               формувати  навички  взаємодії;

      виховувати  почуття  колективізму,  відповідальності,  бажання 

               бути  справжнім  другом.

ОБЛАДНАННЯ:  аркуші  для  кожного  учня  із  завданнями,  медалі  для  

                нагородження,  дипломи.

 

ХІД  УРОКУ

 

І.  ОРГАНІЗАЦІЯ  КЛАСУ.

 

  1. Привітання.

 

Доброго  дня,

Вам  гості  шановні!

Щиро  вітаємо  Вас.

Зичим  всім  вам  ми

Здоров’я  міцного,

Щастя  бажаєм,

Радості  й  вдач.

 

Вчитель:

 Сіли  всі  рівненько.

 Будем  працювать.

 Працюватимем  старанно.

 Щоб  почути  в  кінці  гри,

 Що  у  нас,  в  четвертім  класі,

 Діти  просто  молодці!       

1

 

 

 

 

 

 

ІІ.  МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ.

 

  • Сьогодні  ми  проведемо  урок-гру  „Щасливий  випадок”.

 

(Слайд  1)

         

 

             

   

 Гратимемо  під  девізом:  „Якщо  разом  -  значить  дружно”.

 

(Слайд  2)

 

 Для  гри  ми  обрали  дві  команди.  Кожна  команда  має  свого  капітана.

 1-ша  команда  „Юні  математики”

 

(Слайд  3)

 

 

Учні: 

 ДЕВІЗ  КОМАНДИ:

„Щоб  досвідченою  людиною стати,

            Треба  на  „відмінно”  математику  знати”.

 

 НАШЕ  ПОБАЖАННЯ:

     Переміг  -  не  зазнавайся,

     Програв  -  не  гнівайся.

 

 2-га  команда  -  „Квадрат”

(Слайд  4)

 

ДЕВІЗ  КОМАНДИ:

     „У  нашого  квадрата  всі  сторони  рівні,

     А  ми  дружбою  сильні”.

 

НАШЕ  ПОБАЖАННЯ:

     Ми  вітаємо  всіх  вас!

     Вам  бажаєм  не  програти,

     А  собі  -  перемагати.

 

 2

 

 

 

 

Учитель:  Змагання  проходитимуть  у  вигляді  геймів.  Їх  5.  Вам

доведеться  виявити  не  тільки  вміння  виконувати  завдання,  але  й  взаємодопомогу,  взаємовиручку.

Продемонструйте,  що  ви  знаєте  про  багатоцифрові  числа,  які  дії  можете  з  ними  виконувати.

У  кожного  з  вас  є  індивідуальний  аркуш  -  план  уроку  із  завданнями.

Письмово  розв’язки  слід  оформляти  у  відповідному  пункті  плану.  За  правильні  відповіді  команда  одержуватиме  жетони.  У  кого  в скарбниці  успіхів  виявиться  більше  жетонів  -  та  команда  буде  вважатися  переможницею.  Отже,  до  роботи!

 

                               

 

ІІІ.  ВИКОНАННЯ  ЗАВДАНЬ  ГРИ. 

 

 Учитель:  Перший  гейм  називається  „Гонка  за  лідером”.

(Слайд  5)

 

На  вас  чекають  цікаві завдання.  Будьте    уважні,  рахуючи  усно.  За  кожну  правильну  відповідь  команда  отримує  1  жетон.

 

(Слайд  6)

 

  2500  -  1500    2000 · 3

  3200  -  1200    5000 · 2

  4000  + 1400    1000 : 5

  8600  + 1300    8000 : 4    

 

 Учитель:    Завдання  гейму  „Ти  -  мені,  я  -  тобі”  -  розв’язати  рівняння.

 

(Слайд  7)      (фрагмент  1)

 

Їх  команди  склали  самостійно.  Оцінка  за  правильну  відповідь  -  2  жетони.  Капітани,  стежте,  щоб  усі  члени  команди  впоралися  із  завданням.

 (Команди  обмінюються  завданнями  і  знаходять  розв’язки  рівнянь).

 

(Слайд  7)     (фрагмент  2,  3)

 

 х  +  25400  =  49 200    х  -  15300  =  31 800

                     3

        

 

 

 

 

     -  Підіб’ємо  підсумки  цього  гейму.  Які  результати?

 

Чи  збігаються  вони  з  відповідями  команди,  що  придумала  завдання?

 

(Представники кожної  команди  показують  картки  з  відповідями)

 

  • Підіб’ємо  проміжний  підсумок.  Після  двох  геймів  лідирує  команда ________________________

 

Наступний  гейм  „Темна  конячка”.

 

 

 

(Слайд  8)

 

             

 

І  не  випадково,  тому  що  ніколи  не  знаєш,  яке  число  ховається  під  значком  у  прикладі,  який  вам  зараз  доведеться  розв’язати.  Однакові  значки  позначають  однакові  цифри.

 Працюватимете  ви  всією  командою.  Пам’ятайте  про  взаємовиручку,  підтримку.  За  правильний  розв’язок  команда  отримає  3  жетони.  Починаймо.

 

(Слайд  9)

 

                                                                                                8

                

     __                                      

                                                  

       

        __________________________________________________    

         6               8                 3              7                 1              3

 

а)          -  5

 

б)          -  4

 

в)          -  7

 

г)           - 9                                                                                                                                                                                          4

       

 

-  Перевіримо  розв’язки.  З  якого  розряду  починали  письмово  віднімати?  (Відповідь  учнів:  З  одиниць  1-го  розряду).

 

Учитель:   Діти,  ви  показали,  що  вмієте  не  тільки  обчислювати,  але  й

працювати  разом.  Молодці!

 

  • На  черзі  гейм  „Задачковий”.

 

(Слайд  10)

 

Він  продемонструє  ваші  вміння  розв’язувати  задачі.  Оцінка  -  5  жетонів.

 

 

 

(Слайд  11)

 

         

Задача  1

 Відстань  між  Гостомелем  та  Києвом  складає  18  км.  З  Гостомеля  у  Київ  вийшов  турист,  а  назустріч  йому  одночасно  з  Києва  вийшов  другий  турист.  Через  який  час  зустрінуться  туристи,  якщо  їх  швидкість  однакова  і  дорівнює  3  км/год?

 

(Слайд  12)

Задача  2                                                                                     

 Відкрите  акціонерне  товариство  Гостомельський  склозавод  за  першу  зміну  випустив  50 000  пляшок,  а  за  другу  -  на  1  більше.

          5

Скільки  всього  пляшок  випустив  склозавод  за  дві  зміни?

 

Учитель:  Давайте  перевіримо,  як  команди  справились  із  цим  завданням.

(Представники  команд  зачитують  розв’язування  задачі).

 

  • Молодці,  ви  добре  вмієте  розв’язувати  задачі.  У  нас  залишився  останній  гейм  „Заморочки  з  бочки”.

 

(Слайд  13)

 

Завдання  цього  гейму  прочитати  ребуси.  За  кожну  правильну  відповідь  команда  отримає  1  жетон.  Першою  відповідь  даватиме  команда  „Юні  математики”,  за  нею  -  команда  „Квадрат”.

 

                5

 

 

 

 

 

 РЕБУСИ:

 

(Слайд  14)

 

   100 лиця

   ли 100 пад

  1. вога

40 а

 

(Слайд  15)

 

   пі  2 л

   ті  100

   і  100 рія

   3  буна

 ІV.  ПіДСУМОК  ГРИ.

 

  • Ось  і  надійшла  до  кінця  гра.  Пора  підвести  підсумки.  Поки  капітани  рахуватимуть,  скільки  команда  отримала  жетонів,  то  члени  команд  розгадають  кросворд.                                                                                   

 

(Слайд  16)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. -  компонент  дії  додавання
  2. -  чотирикутник,  у  якого  всі  кути  прямі
  3. -  фігура,  утворена  двома  променями,  що  виходять  з  однієї  точки
  4. -  компонент  дії  множення
  5. -  результат  дії  множення
  6. -  результат  дії  ділення

 

6

 

 

 

-  Яке  ключове  слово  отримали?  (Відповідь  учнів  -  дружба).

-  Так,  діти,  саме  дружба  й  допомогла  вам  витримати  випробування.  Всі  учасники  показали,  що  ви  вмієте  не  тільки  обчислювати,  але  й  дружно  працювати.

-  Ну  а  зараз  слово  капітанам.  (Капітани  команд  називають  кількість  жетонів,  які  отримала  команда).

-  За  кількістю  жетонів  перемогла  команда ___________________ .  Переможці  нагороджуються  „Медалями  І-го  ступеня”,  а  їхні  суперники  -  команда  __________________  „Медалями  ІІ  ступеня”.

 

(Слайд  14)

 

-  Чи  сподобався  вам  урок?

-  Я  теж  дуже  задоволена,  як  ви  працювали.  І  вдячна  вам  за  це.

 На  згадку  про  наш  урок  мені  хочеться  подарувати  вам  символічні  сердечки,  на  яких  записані  правила  дружби.  Пам’ятайте  їх.  Нехай  протягом  всього  життя  поруч  з  вами  завжди  буде  вірний  друг.

 -  На  цьому  наш  фрагмент  гри  закінчено. 

 

 

 

 

 

 

              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             7

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Інші матеріали
НУШ
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
937
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку