Урок - кейс «Скажи мені, що ти їси, і я скажу тобі, хто ти»
Розділ: біологія людини.
Рівень (клас): 8 Тема: Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів.
Звіт творчих груп: виготовлення лепбуків.
Анатомія кейсу: (у 4 розгортках):біологія, хімія, бізнес, технології
Тип кейсу: інформаційно- пошуковий
Тривалість : 90 хвилин
Цілі:
І етап. Визначення напрямків діяльності
Розгортка 1. Біологія
Опис ситуації Ми кілька разів на день бажаємо одне одному «смачного» . Це створює позитивний ритуал, де насолодження їжею впливає на загальний настрій ,здатність радіти життю ,працювати і творити. А при неправильному харчуванні – хворіти і нервувати.
Питання кейсу.1 .Чому ж їжа буває смачною і несмачною, а інколи навіть шкідливою? Як знайти баланс вітамінів і білків, солодкого і корисного, а також які види харчування чекають нас у майбутньому?
2. Складіть ранкове меню на тиждень. « Фішка для допитливих »
Розгортка 2. Хімія
Опис ситуації. Сім´я на кухні разом готує обід. Вони подрібнюють свіжі овочі та м´ясо,
вар´ять та смажать інгрідієнти, заповнюючи кухню ароматами. Дочка відмовившись обідати,
взяла зі столу лише яблуко.
Яблуко до та після термічної обробки
Питання кейсу:
Чи дійсно сирі фрукти й овочі корисніші, яблуко краще їсти зі шкіркою чи без неї ?
« Фішка для допитливих »
Розгортка 3. Бізнес
Опис ситуації
Бізнес, пов'язаний із системою харчування, – один з найстійкіших, найвигідніших і найпоширеніших. Він вигідний виробникам, продавцям, дистриб'юторам, транспортникам, у домашньому й громадському харчуванні. Чому? Тому, що одна з головних витрат людини – це продукти. Не випадково найважливішим показником рівня життя населення вважають споживчий кошик.
Питання кейсу:
Розгляньте рахунки за обіди з ресторану чи кафе. Вивчіть їх структуру. Яка частка припадає на основну страву? Скільки б вона коштувала, якби її приготували в домашніх умовах?
« Фішка для допитливих »
Розгортка 4. Технології
Опис ситуації
Мистецтво приготування їжі має свою назву – кулінарія. Проте способи приготування та інгредієнти страв у кожній країні різні. Це зумовлено особливостями культури та економіки, історичними традиціями, кліматичними факторами та багатьма іншими чинниками.
Питання кейсу:
Групами з трьох осіб приготуйте страву (італійська кухня – спагеті, узбецька – плов, китайська – пельмені, українська – борщ, американська – барбекю, японська – суші)
ІІ етап. Акселеративні активності
Гра «Фрукти-овочі»
Суть гри: учитель заздалегідь готує мішок (непрозорий) зі свіжими овочами та фруктами (сезонними). Учні із зав’язаними очима (представники кожної команди) по черзі підходять та вибирають по одному овочу чи фрукту. За тактильними відчуттями, формою, запахом, навіть смаком, вони мають вгадати, що перед ними і покласти до окремого кошика, призначеного для овочів чи фруктів. Виграє команда, яка вгадає найбільшу кількість овочів–фруктів.
ІІІ етап. Підведення підсумків кейс –уроку
Домашнє завдання
Підготуйте коротку презентацію на 5 слайдів про власну концепцію правильного харчування.
Придумайте страву майбутнього.